Gå til innhold

Cannabis og legalisering i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere at det noen gang kommer til å bli lovlig? Jeg mener at de begynner å selge det på f.eks vinmonopolet osv.

Anonymkode: e2e99...59f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper det!

Siden det har blitt lovlig i (store deler av) USA, og de generelt er mer konservative enn oss, er det kanskje ikke helt usannsynlig, men det vil nok ikke skje med det første. 

Nei, det er slett ikke en ufarlig substans å bruke, men det er ikke alkohol heller, og alkohol er jo lov... 

Jeg ønsker å bruke marihuana av medisinske grunner, så om det eventuelt ble tillatt til medisinsk bruk/på resept, hadde det også vært helt topp. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

ja, det kommer nok til å bli lovlig i Norge også. 

Men norske myndigheter ligger sikkert tretti eller førti år etter resten av verden da...       

Anonymkode: 9a53b...9ad

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Kommer nok ikke til å selge det på vinmonopolet, men i små butikker rundt om.

Anonymkode: 81d64...4fe

• Liker 1
Skrevet

I norge henger en sidrumpa etter på en del områder, men jeg håper de åpner opp for legalisering til eget bruk. Cafèer som selger over disk, hvor en kan se og lukte på varene og kanskje spise en spesialkjeks eller kake med ingredienser til å slappe av i seg, det vil jeg gjerne kjøpe selv også. Avslappet og med måte. Akkurat som en kjøper godterier på lørdagen, kan en unne seg litt voksent godteri også. Jeg ser frem til det. 

Anonymkode: 84d9d...b8f

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Myrmica skrev (13 timer siden):

Nei, det er slett ikke en ufarlig substans å bruke, men det er ikke alkohol heller, og alkohol er jo lov... 

Uten å gå inn på hele denne diskusjonen, så vil jeg bare nevne at alkohol mest sannsynlig aldri hadde blitt lovlig om det hadde kommet på markedet i dag, og ikke hatt den kulturen og tradisjonen knyttet til seg.

Anonymkode: dbb5f...6da

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

ja, det kommer nok til å bli lovlig i Norge også. 

Men norske myndigheter ligger sikkert tretti eller førti år etter resten av verden da...       

Anonymkode: 9a53b...9ad

Så sant! Går sinnsykt treigt i Norge 

Anonymkode: 978fc...a3e

• Liker 2
Skrevet

Det kommer til og bli legalisert i Norge 99% . Når eu setter i gang, følger vi etter som med alt annet. Og begynne og produsere selv bør vi komme fort i gang med, hvor mye penger det er i det har vi jo erfart fra aksjene vi hadde i plantasjer i California, og bygde Norge trenger ny inntektskilde.  I første omgang legalisert på monopol og apotek, men det hadde vært kjekt med slike cafeer som i Amsterdam på sikt. 
ønsker i utgangspunktet medisinsk cannabis selv, men kunne godt tenkt meg og teste ut kaker/ te som alternativ til vin for og slappe av en lørdagskveld også 

Anonymkode: d7a96...b80

• Liker 2
Skrevet

Håper de kan selge det snart, men kun på resept og for de som virkelig trenger det. 

Anonymkode: 06aaa...83a

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tror dere at det noen gang kommer til å bli lovlig? Jeg mener at de begynner å selge det på f.eks vinmonopolet osv.

Håper ikke det. Synes ikke noe om at flere skal bruke narkotika! Er nok narkiser her til lands……….

Anonymkode: de282...993

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper de kan selge det snart, men kun på resept og for de som virkelig trenger det. 

Anonymkode: 06aaa...83a

Hvem er « de»? Apotek kan selge det i dag på resept til de som virkelig trenger det, da må du først finne en lege som mener du virkelig trenger det. 

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke at det blir legalisert og lagt under statlig kontroll, det vil nemlig fjerne en viktig inntektskilde for kriminelle miljøer og så vil det bli mye vanskeligere for mindreårige å skaffe det.

Nå er det vanskeligere å skaffe alkohol enn å skaffe hasj så egentlig burde alkohol blitt ulovlig igjen, da vil det bli bedre tider for hjemmebrennere og smuglere.

Anonymkode: df898...7c6

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper ikke at det blir legalisert og lagt under statlig kontroll, det vil nemlig fjerne en viktig inntektskilde for kriminelle miljøer og så vil det bli mye vanskeligere for mindreårige å skaffe det.

Nå er det vanskeligere å skaffe alkohol enn å skaffe hasj så egentlig burde alkohol blitt ulovlig igjen, da vil det bli bedre tider for hjemmebrennere og smuglere.

Anonymkode: df898...7c6

Ser poenget ditt. Oldefaren min var sjømann og spritsmugler under avholdstiden, og da den opphørte gikk han konkurs. Tragisk. Mange hardtarbeidende smuglere av cannabis kan nå gå samme skjebne i møte. Vi glemmer dem litt i debatten om legalisering. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Håper ikke det! Ønsker ikke få i meg den driten, skader hjernen. Har selv fått skader pga cannabis i ung alder. Ønsker ikke å stå blandt mennesker sprer lukta og røyken rundt seg! Nei takk! 

Anonymkode: cd163...98a

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper det blir legalisert. :) 

Liker ikke alkohol, det er rusmiddel for apekatter som har en indre drøm om å leve i jungelen. 

Anonymkode: 8b5c2...e1c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Håper ikke det! Ønsker ikke få i meg den driten, skader hjernen. Har selv fått skader pga cannabis i ung alder. Ønsker ikke å stå blandt mennesker sprer lukta og røyken rundt seg! Nei takk! 

Anonymkode: cd163...98a

Kan jeg få spørre om hva slags skader er det du har fått av cannabis?

Anonymkode: 6340d...a45

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Myrmica skrev (På 13.8.2022 den 22.27):

Jeg håper det!

Siden det har blitt lovlig i (store deler av) USA, og de generelt er mer konservative enn oss, er det kanskje ikke helt usannsynlig, men det vil nok ikke skje med det første. 

Jeg ønsker å bruke marihuana av medisinske grunner, så om det eventuelt ble tillatt til medisinsk bruk/på resept, hadde det også vært helt topp. 

Det er lovlig i canada også. Alkohol er farligere jo- det er  bare å ta en titt på hvor mange som dør i fyllekjøring, som drikker seg ihjel (vi har en i familien som er på vei dit), folk som fryser ihjel i fylla, som slår ned andre i alkoholrus osv. En venninne mistet samboeren da han skulle på tisse i fylla. Han falt i vannet og druknet. .. Så å si at alkohol ikke er farlig er kunnskapsløst. 

Ja jeg håper cannabis blir legalisert. Flere bekjente og også familiemedlemmer røyker det i helgene. Hasj er jeg mer skeptisk til, da jeg ser hvor avhengighetsskapende det kan være.

Anonymkode: 8b2b8...4f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Uten å gå inn på hele denne diskusjonen, så vil jeg bare nevne at alkohol mest sannsynlig aldri hadde blitt lovlig om det hadde kommet på markedet i dag, og ikke hatt den kulturen og tradisjonen knyttet til seg.

Anonymkode: dbb5f...6da

Dette er det flere eksperter på rus som faktisk har sagt. Kjenner selv flere som har mistet noen i alkoholrus og har en i familien som er på vei til å drikke seg ihjel. Ganske ironisk

Anonymkode: 8b2b8...4f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hasj er jeg mer skeptisk til, da jeg ser hvor avhengighetsskapende det kan være.

Hasj er cannabis. Hvis noen har blitt avhengig av det så er det blandet med noe helt annen dop. 
Du blir ikke “sånn“ avhengig av cannabis(toppskudd)/ren hasj(resten av planten uten toppskuddene). 

Jeg håper inderlig at det blir frigitt. Da får jeg lindret så mye av mine plager. Men kjenner jeg dette nisselandet rett så bli det lenge til eller aldri. 

Anonymkode: 95b89...ec3

• Liker 3
Skrevet

Håper ikke det blir tillatt. 

Nok at folk selvmedisinerer seg på alkohol og tobakk. 

Folk får heller bli flinkere å gå til legen enn å ta snarveier med narkotika 

Anonymkode: 15c0b...8fb

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...