AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Ja, vet at folk her ikke kan diagnosere noen eller bestemme for at dette er et problem eller noe, men sier det alikavell, Det har seg slik at søsteren min har nå i flere år hatt en vane med å drikke 1-3 øl hver kveld, hver dag. Hun drar på fylla 1-2 ganger i måneden og da er det som hun ikke klarer å styre seg. Hun kan drikke 2-3 flasker vin på en kveld og masse øl i tillegg og om noen prøver å stoppe henne så blir hun irritabel. Hun kan drikke så mye at hun nesten ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Det er dette som gjør meg bekymret.. Vil bare høre med folk her om dette er noe vi rundt burde ta tak i eller om vi bare skal la henne holde på? Har skjedd flere ganger at vi må ringe folk for å kjøre henne for hun klarer ikke å komme seg hjem selv.. Som sagt drikker hun ikke ofte, men det er jo problematisk for både oss rundt og henne.. Anonymkode: c687f...bdb
Silva Pluvialis Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Dette ville jeg tatt tak i. Om ikke allerede alkoholiker er hun full fart på vei dit. 3 2
Rights Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Mange røde flagg her. Hun har et problem. 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Definitivt problematisk, ja. Anonymkode: 994e4...095 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 Fylla 1-2 ganger i mnd er uproblematisk, også 1-3 øl hver dag. Det som er problematisk er at hun ikke klarer å stoppe når hun er på fylla Anonymkode: ffaaf...8ed 4
Brunello Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Det er selvsagt ikke bra med et så høyt inntak. 1
Istinde Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, vet at folk her ikke kan diagnosere noen eller bestemme for at dette er et problem eller noe, men sier det alikavell, Det har seg slik at søsteren min har nå i flere år hatt en vane med å drikke 1-3 øl hver kveld, hver dag. Hun drar på fylla 1-2 ganger i måneden og da er det som hun ikke klarer å styre seg. Hun kan drikke 2-3 flasker vin på en kveld og masse øl i tillegg og om noen prøver å stoppe henne så blir hun irritabel. Hun kan drikke så mye at hun nesten ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Det er dette som gjør meg bekymret.. Vil bare høre med folk her om dette er noe vi rundt burde ta tak i eller om vi bare skal la henne holde på? Har skjedd flere ganger at vi må ringe folk for å kjøre henne for hun klarer ikke å komme seg hjem selv.. Som sagt drikker hun ikke ofte, men det er jo problematisk for både oss rundt og henne.. Anonymkode: c687f...bdb Dama er nok alkoholiker! Og dere får ikke gjort noe med henne uten at hun vil det selv. Evt å legge noen inn på tvang er veeeldig strengt. Har hun ikke et alkoholproblem, så har hun ikke det. Det er tross alt dere som kommer med disse beskyldningene mot henne. Dere drikker også, så da må hun også få lov til det. Jaja... Min dypeste medfølelse med dere alle.... 1
JegMotStrømmen Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 Klarer hun å la være å drikke øl hver kveld? Klarer hun å droppe et party fordi dere skulle noe annet i stedet? Det er helt klart ikke et sunt forbruk og sunt forhold hun har til alkohol, jeg ville nok prøvd å motivere henne til å prioritere litt annerledes. Men om hun ikke klarer å la være å drikke hver dag, da vaier det et stort rødt flagg der. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, vet at folk her ikke kan diagnosere noen eller bestemme for at dette er et problem eller noe, men sier det alikavell, Det har seg slik at søsteren min har nå i flere år hatt en vane med å drikke 1-3 øl hver kveld, hver dag. Hun drar på fylla 1-2 ganger i måneden og da er det som hun ikke klarer å styre seg. Hun kan drikke 2-3 flasker vin på en kveld og masse øl i tillegg og om noen prøver å stoppe henne så blir hun irritabel. Hun kan drikke så mye at hun nesten ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Det er dette som gjør meg bekymret.. Vil bare høre med folk her om dette er noe vi rundt burde ta tak i eller om vi bare skal la henne holde på? Har skjedd flere ganger at vi må ringe folk for å kjøre henne for hun klarer ikke å komme seg hjem selv.. Som sagt drikker hun ikke ofte, men det er jo problematisk for både oss rundt og henne.. Anonymkode: c687f...bdb Drikker hun hver dag, eller drikker hun IKKE ofte? Du motsier deg selv. Fra en som har hatt det selv: ja, hun har et alkoholproblem. Anonymkode: 8c930...992 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 Alkohol hver dag er jo alkoholiker. Det er såklart ett problem. Anonymkode: 0c2ac...c25 5
Krist1an Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 Tenker at det er en grunn til at hun drikker som hun gjør. Det kan hende hun sliter litt i hverdagen som samlivsproblemer, stress på jobb, depresjon osv. Snakk med henne, det kan kanskje gi deg ett svar.
Hensatt Skrevet 13. august 2022 #12 Skrevet 13. august 2022 Litt selvmotsigende at du skriver at hun drikker hver dag men avslutter med at hun ikke drikker så ofte. Hver dag er ofte. 3 øl tilsvarer nesten en hel flaske vin. Så jo, hun drikker mye og ofte. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #13 Skrevet 13. august 2022 Hva skjer hvis hun ikke kan drikke? Hvordan ville hun f.eks. reagere hvis dere dro på hyttetur og så fant hun ut at det ikke var noe alkohol der? Hadde hun klart det? Anonymkode: e07b6...31d 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 Dette vil jeg si var mange røde flagg ja. Anonymkode: f7879...c4f
Gjest Lars1009 Skrevet 23. august 2022 #15 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 21.25): Fylla 1-2 ganger i mnd er uproblematisk, også 1-3 øl hver dag. Det som er problematisk er at hun ikke klarer å stoppe når hun er på fylla Anonymkode: ffaaf...8ed Enig.
missmcbeal Skrevet 23. august 2022 #16 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 21.25): Fylla 1-2 ganger i mnd er uproblematisk, også 1-3 øl hver dag. Det som er problematisk er at hun ikke klarer å stoppe når hun er på fylla Anonymkode: ffaaf...8ed Selv om det er mest kritisk at hun ikke klarer å stoppe når hun er på fylla, så er det også svært bekymringsfullt at hun drikker 1-3 øl hver eneste dag! Det er jo ikke uproblematisk. Det betyr jo at hun ikke klarer en eneste dag eller uke uten alkohol og det er et farevarsel i seg selv.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #17 Skrevet 23. august 2022 et problematisk forhold til alkohol kan det høres ut som hun har, men om hun er alkoholiker er det ingen her som kan svare på det. Anonymkode: 827b8...7be
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #18 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 21.25): Fylla 1-2 ganger i mnd er uproblematisk, også 1-3 øl hver dag. Det som er problematisk er at hun ikke klarer å stoppe når hun er på fylla Anonymkode: ffaaf...8ed Nå er det skadelig for en kvinne å innta 7 enheter alkohol i uka, så vet ikke hva du mener er uproblematisk når man inntar en helseskadelig mengde alkohol? Anonymkode: 098da...d6d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #19 Skrevet 23. august 2022 1-3 øl hver dag kvalifiserer til alkoholproblemer i min verden. Anonymkode: 93e30...4d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå