Gå til innhold

Bunndekker

Pinner

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til bunndekkere, som er litt som vintermispel? Gjerne med sein blomstring👏

Endret av Pinner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale Dvergslirekne.  Den blomstrer fra tidlig vår og helt fram til vinteren med skiftende nyanser i rosa og burgunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 1.10.2022 den 21.47):

Jeg vil anbefale Dvergslirekne.  Den blomstrer fra tidlig vår og helt fram til vinteren med skiftende nyanser i rosa og burgunder. 

Oj! Takk for tips! Den blir ikke stor og sprer seg helt ukontrollert med røttene?😂 har du hatt den i mange år slik at du på en måte vet dette? Vi har hatt et annet slirekne problem her, men ikke av dvergtypen.

Endret av Pinner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på Parkslirekne, som er svartelistet og sprer seg uhemmet.  Nei, dvergslirekne oppfører slik og står ikke oppført med spredningsfare i Artsdatabasen.  Ergo er den trygg.

Jeg har hatt i mange år.  Den er fin som bunndekker, men også langs kanten av bed.  Veldig enkel å dele, men også lett å holde kontroll på.  et pluss er at bladene dekker jorda såpass tett at der ikke komme noe ugress.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Amossa skrev (På 4.10.2022 den 22.06):

Du tenker på Parkslirekne, som er svartelistet og sprer seg uhemmet.  Nei, dvergslirekne oppfører slik og står ikke oppført med spredningsfare i Artsdatabasen.  Ergo er den trygg.

Jeg har hatt i mange år.  Den er fin som bunndekker, men også langs kanten av bed.  Veldig enkel å dele, men også lett å holde kontroll på.  et pluss er at bladene dekker jorda såpass tett at der ikke komme noe ugress.  

Takk, skal sjekke det ut

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...