Gå til innhold

Tilbake til stedet man ble voldtatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette fordi man må eller fordi det bare skjer?

I dag var jeg tilbake til området, totalt uplanlagt. Et sted jeg har unngått de siste 13 årene og jeg måtte bare holde masken for det var flere rundt meg. Jeg ble kvalm da jeg innså at vi måtte dit. Så måtte jeg finne noe å fikle med og gjøre alt jeg kunne for å lede tankene over på noe annet. Vi så ikke huset det skjedde, men jeg kjente igjen veien dit og ble dritsvett. Alt kom tilbake igjen, det var nippet før jeg sa noe og nippet før jeg gråt. Jeg kjente igjen veien der jeg løp for livet for å komme meg unna. 

Nå er jeg hjemme og alt av følelser velter rundt i meg, likevel får jeg ikke frem et ord til min samboer. Det å si ting er det vanskeligste jeg vet. Jeg aner ikke hvordan jeg skal si noe om dette. Eller egentlig hvorfor jeg skal det, men jeg vet heller ikke hvordan jeg skal takle det. Jeg så for meg mannen og alt, jeg er så trøtt nå, men jeg tør ikke sove. Tenk om jeg får slike flashbacks drømmer igjen.

Noen som har råd til meg? 

Anonymkode: 532ed...f62

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvsagt en belastende situasjon som bringer mye vondt og smertefult tilbake. Helt klart at du reagerer. En normal reaksjon, på en unormal hendelse. 

Beste tipset jeg kan komme med er å stå i følelsene og akseptere at akkurat nå er det vondt og at hodet og kroppen din reagerer, da kjemper du ikke så mye imot. Så blir det litt og litt bedre igjen. Prøv å tenk at du nå er trygg og heldigvis er selve voldtekten over, selv om den fortsatt lever i deg. 

Anonymkode: 31f9a...bb0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...