Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fra før en bachelor fra UIO, men har det siste året tatt 60 studiepoeng ved UIS. Er det mulig å få satt sammen de nye 60 studiepoengene til en sammensatt bachelor sammen med den andre utdannelsen jeg har? Noen som har en sammensatt bachelor? Hvordan gjorde du det? Om jeg kan søke om en, søker jeg da ved UIO eller ved UIS hvor de nye 60 studiepoengene er gjennomført?

Anonymkode: afc20...231

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må ha 80 eller 90 stp fra det nye studiestedet. De må vise progresjon innenfor samme område og 10 av poengene må være selvstendig arbeid. Tror kanskje det varierer fra sted til sted, men det er ofte kravet.

Skrevet
Majer skrev (7 minutter siden):

Tror du må ha 80 eller 90 stp fra det nye studiestedet. De må vise progresjon innenfor samme område og 10 av poengene må være selvstendig arbeid. Tror kanskje det varierer fra sted til sted, men det er ofte kravet.

Så da må jeg ta 30 stp til dette semesteret og skrive en ny bacheloroppgave før jeg kan søke om en sammensatt bachelor? 

• Liker 1
Skrevet

Ser ut som UIS er strengere enn uio, hiø, usn og andre skoler:(( 

https://www.uis.no/nb/vitnemal-og-grad#/

Sånn jeg tolker det må 120 stp være avlagt på UIS i motsetning til de fleste steder som har 90. 10 av de må være selvstendig arbeid og de må være fra UIS

Skrevet
Majer skrev (46 minutter siden):

Sånn jeg tolker det må 120 stp være avlagt på UIS i motsetning til de fleste steder som har 90. 10 av de må være selvstendig arbeid og de må være fra UIS

Da er det nesten bedre å bare fullføre bacheloren tenker jeg 😅 UIS var visst veldig strenge på dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så da må jeg ta 30 stp til dette semesteret og skrive en ny bacheloroppgave før jeg kan søke om en sammensatt bachelor? 

Du trenger kun 60 studiepoeng. Den der 10 poeng i fordypningsenhet er spesiell for UIS, spør dem hvordan det funker. Men du trenger kun 60 studiepoeng fra UIS. Ikke hør på @Majer

Majer skrev (46 minutter siden):

Det er 60 på alle universitet og høyskoler. Tolkningen din er feil.

Skrevet

Er litt vanskelig på akkuratt UiS mtp. at du må skrive bacheloroppgave (som ofte har som krav at du har bestått første 5 semester av et konkret studium uansett).

Anonymkode: 82494...402

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...