Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vet det finnes en gruppe på facebook angående bilstoler. Har lest en del, men ønsker heller å spørre her/anonymt.

Har noen erfaring med maxi cosi cabriofix? Ser at mange fraråder denne pga tester (kræsj fra siden). Men usikker på hvor mye dårligere denne har gjort det i forhold til andre bilstoler på akkurat det. 

Er det noen som har denne stolen? Fornøyd? 
Jeg ønsker selvfølgelig en bilstol som ikke går på kompromi med sikkerhet og sitte komfort for baby. Men dette skal være en av de letteste stolene har jeg sett, noe jeg synes er viktig for min del. Men selvfølgelig kommer det i andre rekke av sikkerhet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cabriofix var i mange år Norges mest brukte bilstol, og den ble lenge markedsført som best i test. men det ble ikke gjort noe forbedringer med den i alle disse årene. Samtidig kom det stadig nye og bedre modeller på markedet, så Cabriofix falt etter hvert nedover listen over anbefalte soler og ble til slutt også tatt ut av listen.

Nå har det omsider komt en forbedret utgave av den og den ser ut til å gjøre det greit på testene. Så pass i såfall på at du kjøper i-size varianten, og ikke den gamle om du velger å gå for Cabriofix.

Anonymkode: 86616...d72

• Liker 1
Skrevet

Har du kikket på maxi cosi coral? Da kan du ta ut «innmaten» og bære i den, vesentlig bedre ergonomisk og den veier kun 1,8kg tror jeg. 

Anonymkode: 4321d...346

• Liker 1
Skrevet

For å si det sånn: cabriofix var hipt da jeg fikk min første. Og det er snart 13 år siden nå.

Det har skjedd myyyyyyyye bra på bilstolmarkedet på den tiden, men ingenting med cabriofix.

Anonymkode: 72a6b...a69

• Liker 1
Skrevet

På jollyroom står det jo at den er testvinner.. 

Anonymkode: e2b71...a83

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På jollyroom står det jo at den er testvinner.. 

Den var det.  Det er mye som er testet til topp, det er jo fullstendig uvesentlig hvis det er flere år siden og andre er på test-toppen i dag. 

Anonymkode: 7b183...f98

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den var det.  Det er mye som er testet til topp, det er jo fullstendig uvesentlig hvis det er flere år siden og andre er på test-toppen i dag. 

Ok, da blir det litt misvisende når Jollyroom merker den slik. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 10.34):

Ok, da blir det litt misvisende når Jollyroom merker den slik. 

Det er jeg enig i.  Jollyroom gjør mye shady, dog. Husk at de er interessert i pengene dine,  de er ikke oppriktig interessert i å sikre babyer i bil. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 0.06):

For å si det sånn: cabriofix var hipt da jeg fikk min første. Og det er snart 13 år siden nå.

Det har skjedd myyyyyyyye bra på bilstolmarkedet på den tiden, men ingenting med cabriofix.

Anonymkode: 72a6b...a69

Som skrevet over, den er kommet i en forbedret versjon nå. Det er fortsatt en ganske enkel stol, men ser ut til å gjøre det greit i test, om ikke akkurat best i test.

Anonymkode: 86616...d72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...