Gå til innhold

Hvorfor er jeg plutselig mindre redd for edderkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så rart. Alltid vært kjemperedd for edderkopper, men nå i det siste har jeg plutselig følt mindre frykt en vanlig. Før kunne jeg ikke ta papir og ta vekk edderkoppen, nå kan jeg det uten problem. Hva har skjedd? Har ikke utfordret frykten min på en god stund så kan ikke være derfor. Bare helt plutselig, føler jeg mindre frykt, og blir bare ikke like redd.

Anonymkode: 2e4aa...411

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Re-konfigurering av hjernen. Kanskje du har mistet noen nevroner / nervebaner. Begynner du å bli eldre? Nevronene dør jo når man har passert 30.

Skrevet
AllahBallah skrev (Akkurat nå):

Re-konfigurering av hjernen. Kanskje du har mistet noen nevroner / nervebaner. Begynner du å bli eldre? Nevronene dør jo når man har passert 30.

Åh hjelp.. blir 30 om to år. Kanskje derfor. Ble mindre redd for kanskje under ett år siden. Fortsatt redd, bare ikke like mye.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Før kunne jeg ikke ta papir og ta vekk edderkoppen

Du skal jo itte drepe Petter-Kopper! Du fanger de i ett glass og eskorterer dem ut vindaUget, eller til annet "friområde" :opplyser:

Hvorfor du ikke er redd lengre vet jeg ikke, men du er vel noen uker eldre enn i juni, muligens :vetikke:

Endret av AnonymBruker 42
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (Akkurat nå):

Du skal jo itte drepe Petter-Kopper! Du fanger de i ett glass og eskorterer dem ut vindaUget, eller annet "friområde" :opplyser:

Hvorfor du ikke er redd lengre vet jeg ikke, men du er vel noen uker eldre enn i juni, muligens :vetikke:

Haha vet, har faktisk prøvd å gjøre det istedet. Der må jeg jo utfordre frykten min. Fikk panikk sist det var en passe stor en.. Prøvde og bære den ut på et dvd cover men fikk panikk da den begynte å sprelle.. Får faktisk dårlig samvittighet nå vs før. Men skal bli flinkere til det, takk!

Skrevet
AllahBallah skrev (3 minutter siden):

Beklager avbrytelsen og håper Ts har fått svar på det hun lurer på. Men jeg har diagnose Asperger, men har det siste året merket mer og mer fraværende trekk. Blir ikke lenger like sliten av å være sosial, klarer å se folk mer naturlig i øynene, mer interessert i andre. Før, var verre jo yngre jeg var, ville jeg alltid hjem etter skolen og leve i bobla mi. Men tvang meg noen ganger til å delta på ting fordi jeg var redd for å bli «hun kjedelige». For jeg syntes det var så kjipt å være sånn. Men likevel klarte jeg ikke nyte samvær med andre. Gledet meg alltid til ting var ferdig. Som barn gjemte jeg meg faktisk.

Men nå er det liksom ikke tilstede. Det sies at autisme/Asperger skyldes noen nevroner. En feilutvikling, så kan det være at de var begynt å dø? Passerte 30 for et år siden.

Anonymkode: 110ca...144

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager avbrytelsen og håper Ts har fått svar på det hun lurer på. Men jeg har diagnose Asperger, men har det siste året merket mer og mer fraværende trekk. Blir ikke lenger like sliten av å være sosial, klarer å se folk mer naturlig i øynene, mer interessert i andre. Før, var verre jo yngre jeg var, ville jeg alltid hjem etter skolen og leve i bobla mi. Men tvang meg noen ganger til å delta på ting fordi jeg var redd for å bli «hun kjedelige». For jeg syntes det var så kjipt å være sånn. Men likevel klarte jeg ikke nyte samvær med andre. Gledet meg alltid til ting var ferdig. Som barn gjemte jeg meg faktisk.

Men nå er det liksom ikke tilstede. Det sies at autisme/Asperger skyldes noen nevroner. En feilutvikling, så kan det være at de var begynt å dø? Passerte 30 for et år siden.

Ja, det er en mulig årsak. Man ser jo folk ofte blir tøffere, mer direkte, mindre engstelige når man blir eldre. Jeg har folk i familien som har levd veldig innesluttet liv til de ble eldre. Nå snakker de med gud og hvermann. En mulig årsak til dette kan være at de nevroner og nervebaner ("feilkoblinger") som står for diverse fobier og angst rett og slett forsvinner. :)

Skrevet
AllahBallah skrev (1 time siden):

Ja, det er en mulig årsak. Man ser jo folk ofte blir tøffere, mer direkte, mindre engstelige når man blir eldre. Jeg har folk i familien som har levd veldig innesluttet liv til de ble eldre. Nå snakker de med gud og hvermann. En mulig årsak til dette kan være at de nevroner og nervebaner ("feilkoblinger") som står for diverse fobier og angst rett og slett forsvinner. :)

Men på noen kan det bli verre og? Mamma blir bare verre med alderen. Hun katastrofetenker mer og mer. Hun reiste masse som ung, da jeg var baby. Nå tør hun ikke fly. Hun tør heller ikke kjøre lange turer lenger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men på noen kan det bli verre og? Mamma blir bare verre med alderen. Hun katastrofetenker mer og mer. Hun reiste masse som ung, da jeg var baby. Nå tør hun ikke fly. Hun tør heller ikke kjøre lange turer lenger.

Ja, klart denne forvitringen går også ut over positive ønskede nervebaner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...