AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Mange venner og bekjente har plutselig blitt uplanlagt gravide, ofte har de på forhånd annonsert at de ønsker et barn til, men ikke mannen. Er dette ofte bevisste glipp? Jeg har aldri blitt uplanlagt gravid selv, men jeg blir forundret over hvor mange som plutselig blir det. Anonymkode: 43091...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Vi har ett uplanlagt barn, var ingen bevisst glipp hos oss. Graviditeten kom helt uventet og jeg skjønner fremdeles ikke hva som skjedde. Anonymkode: 17d0f...a41 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Synes det er feil å spekulere i. Noen er bare veldig fertile, trenger ikke være store brukerfeilen før det skjer en glipp. Anonymkode: f2a13...d08 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Umulig for utenforstående å vite. En mann som ikke vil ha (fler) barn bør ta selvstendig ansvar for prevensjon uavhengig av om han har seg med verpesyk partner eller ons. Anonymkode: 5f6ff...ab1 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 Vet om en situasjon der mannen lenge ønsket seg barn, dama ikke. Han vurderte tilslutt å forlate henne. Da ble hun gravid. Anonymkode: 256de...c78
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Mange venner og bekjente har plutselig blitt uplanlagt gravide, ofte har de på forhånd annonsert at de ønsker et barn til, men ikke mannen. Er dette ofte bevisste glipp? Jeg har aldri blitt uplanlagt gravid selv, men jeg blir forundret over hvor mange som plutselig blir det. Anonymkode: 43091...ce2 Mest sannsynlig ikke. Ikke døm folk. Det finnes ikke noe fasit her, alle tilfeller er unike Jeg ble kjempeuplanlagt gravid etter å ha brukt kondom og angrepille (kun for sikkerhets skyld fordi jeg var sykt redd for å bli gravid). Det var så dritt. Begge gangene jeg ble planlagt gravid med mannen min var det i en måned jeg absolutt ikke trodde det kom til å klatre fordi vi ikke hadde rukket å ha sex i fruktbar periode. Anonymkode: 010a7...3e2 2
Anonym6789 Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 Jeg har venner som sier de ble uplanlagt gravid, men i forhold uten å bruke prevensjon.. Så heeelt ut av det blå kan det vel ikke komme på alle 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 Anonym6789 skrev (4 minutter siden): Jeg har venner som sier de ble uplanlagt gravid, men i forhold uten å bruke prevensjon.. Så heeelt ut av det blå kan det vel ikke komme på alle Anonymkode: 781f6...4ef
Drizzt Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Mange venner og bekjente har plutselig blitt uplanlagt gravide, ofte har de på forhånd annonsert at de ønsker et barn til, men ikke mannen. Er dette ofte bevisste glipp? Jeg har aldri blitt uplanlagt gravid selv, men jeg blir forundret over hvor mange som plutselig blir det. Anonymkode: 43091...ce2 Tydeligvis vil også mannen ha et barn til siden mannen ikke tok ansvar for egen prevensjon Så uplanlagte er de babyene ikke 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 Det er selvsagt hyppig en bevist glipp. Men det kan menn takke seg selv for så syns ikke at de kvinnene som tar skjeen i egne hender skal ha noen dårlig samvittighet for det. Hva forventer menn når de går inn i forhold? De aller fleste kvinner vil ha barn og menn viser mellom ingen til liten forståelse om at kvinner er mest fertil og tåler graviditet best i 20-årene. Når menn velger å kaste bort kvinners tid, kan de ikke forvente å bli behandlet bedre tilbake. Anonymkode: bd72e...dcd 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 49 minutter siden, AnonymBruker said: Mange venner og bekjente har plutselig blitt uplanlagt gravide, ofte har de på forhånd annonsert at de ønsker et barn til, men ikke mannen. Er dette ofte bevisste glipp? Jeg har aldri blitt uplanlagt gravid selv, men jeg blir forundret over hvor mange som plutselig blir det. Anonymkode: 43091...ce2 Tjah...hos oss lekte vi med tanken og vips ble jeg gravid. Tenkte ikke det skulle gå så fort men det var ikke så stor problem siden vi ville jo ha et barn til. Med tredjemann var mannen litt usikker men elsket å lage barn. Han ville ikke trekke seg ut selv. Så jeg tenker det er en del av samlivet. Vi ville ha 3 barn men det var ikke helt planlagt når. Jeg er på p piller nå da vi fikk de barna jeg ville ha. Anonymkode: fee0a...cbf
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #12 Skrevet 13. august 2022 Statistisk sett glemmer de fleste kvinner én eller flere p-piller i løpet av en 3-måneders periode, så p-piller har i realiteten ganske dårlig sikkerhet fordi det er så stor risiko for brukerfeil. Anonymkode: cc11c...99e 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #13 Skrevet 13. august 2022 Dette varierer nok veldig, vi har jo dem som blir gravide på prevensjon også. Vi brukte 6 mnd, men kjenner flere som bare ble gravide når de bestemte seg for å prøve. Så handler nok om hvor fertil man er og hvor godt man treffer på eggløsning. Anonymkode: f764a...120
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #14 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Statistisk sett glemmer de fleste kvinner én eller flere p-piller i løpet av en 3-måneders periode, så p-piller har i realiteten ganske dårlig sikkerhet fordi det er så stor risiko for brukerfeil. Anonymkode: cc11c...99e Noen typer har vel også relativt kort tid før en utsatt pille gir dårligere beskyttelse. Lurer på om det er minipillen som må tas til ganske nøyaktig samme tidspunkt hver dag, ellers er beskyttelsen dårligere? Anonymkode: f2a13...d08 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #15 Skrevet 13. august 2022 I de tilfellene jeg kjenner til har dama advart mannen om at hun ikke gidder prevensjon mer, og så har ansvaret falt på han. Som er rettferdig når det er han som holder igjen på barnefronten. Og så er fyren lei av kondom innen første uka er omme. Prevensjon er visst for mye ork for en del menn. Anonymkode: 77f17...027 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #16 Skrevet 13. august 2022 Ingen prevensjon er helt sikker da. P-piller de 99 % sikre med perfekt bruk, men mennesker er ikke perfekte. I vanlig bruk regnes P-piller 91 % sikre. Det vil si, at i løpet av ett år vil 1 av 10 par bli gravide på P-piller. Av hundre par vil ti par bli gravide i løpet av ett år på P-piller. Så det er forholdsvis vanlig at det skjer. https://www.plannedparenthood.org/learn/birth-control/birth-control-pill/how-effective-is-the-birth-control-pill Anonymkode: 0fb2a...ce0 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #17 Skrevet 13. august 2022 Prevensjonen sviktet 🤣Det er vel ingen som egentlig tror på det? Hun sviktet å ta p-pilla alle dager, hver dag.. Det er det det betyr. Menn som vil forsikre seg 100% mot å bli far må 1. ikke føre penis i vagina 2. kun føre penis inn i kvinnens andre kroppsåpninger enn vagina 3. ikke ha sex med kvinner Anonymkode: 723ed...711 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #18 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Prevensjonen sviktet 🤣Det er vel ingen som egentlig tror på det? Hun sviktet å ta p-pilla alle dager, hver dag.. Det er det det betyr. Menn som vil forsikre seg 100% mot å bli far må 1. ikke føre penis i vagina 2. kun føre penis inn i kvinnens andre kroppsåpninger enn vagina 3. ikke ha sex med kvinner Anonymkode: 723ed...711 Samme argument som ‘fylla har skylda’. Anonymkode: 781f6...4ef
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #19 Skrevet 13. august 2022 Det er som flere sier umulig å vite, så en må ikke dømme. Jeg har ei venninne som ønsket et barn til og ble gravid på prevensjon to ganger. Mannen ville absolutt ikke, og hun tok abort begge ganger. Og så klippet mannen hennes strengen etter det. Vi sier at jeg ble uplanlagt gravid med siste barn. Men barnet var ønsket av begge, selv om det kom litt før vi egentlig var klare, og vi brukte ikke prevensjon. Vi har ikke klart å få barn uten IVF før, så vi trodde ikke det var mulig. Og jeg kjenner ei som har fortalt meg at hun glemte p-piller med vilje fordi hun håper å bli gravid med samboeren, som er usikker på om han vil ha barn. Da jeg sa at det syntes jeg virkelig hun burde stoppe med, sa hun at hun bare glemte, det var ikke med vilje. Og da jeg sa at da hadde jeg blitt svært sint dersom jeg var hennes samboer og hun ikke fortalte om glemsomheten, sa hun at det torde hun ikke, men hun skulle sette på alarm på telefonen sin for å huske heretter. Så hva som egentlig er sant, vet jeg ikke sikkert. Hun har i hvert fall ikke blitt gravid, og det har gått flere år. Anonymkode: 13a9e...f18 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #20 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Prevensjonen sviktet 🤣Det er vel ingen som egentlig tror på det? Hun sviktet å ta p-pilla alle dager, hver dag.. Det er det det betyr. Menn som vil forsikre seg 100% mot å bli far må 1. ikke føre penis i vagina 2. kun føre penis inn i kvinnens andre kroppsåpninger enn vagina 3. ikke ha sex med kvinner Anonymkode: 723ed...711 Nå er det flere prevensjonsmidler enn p-piller da. Jeg har blitt gravid med spiral, to ganger tilogmed, så prevensjonen sviktet så absolutt. Anonymkode: 82a3e...550 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå