GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #101 Skrevet 13. august 2022 Tvillingsjel skrev (6 minutter siden): Du kjenner mange med epilepsi som bor i USA og fint klarer å dekke sykehusutgifter hvis de må legges inn under et anfall? Dette kan bli realiteten. Hun får anfall og må legges inn, noe dere antagelig ikke vil ha råd til å betale på kun en fagarbeiderlønn. Han har den mildeste formen som tilsier at hu kan gå lenge uten anfall det kan gå mange mange år
Silva Pluvialis Skrevet 13. august 2022 #102 Skrevet 13. august 2022 GMG96 skrev (Akkurat nå): Han har den mildeste formen som tilsier at hu kan gå lenge uten anfall det kan gå mange mange år Poenget er at man må tenke gjennom hvordan man skal kunne ha råd og mulighet til å takle mulige, uforutsette, scenarioer i et land som ikke har det samme sikkerhetsnettet og helsehjelpen som i Norge. 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #103 Skrevet 13. august 2022 GMG96 skrev (1 minutt siden): Han har den mildeste formen som tilsier at hu kan gå lenge uten anfall det kan gå mange mange år Hvorfor er hun ufør på grunn av epilepsien da, hvis hun fungerer så godt? Sier du at hun har uføretrygd på feilaktig grunnlag? Anonymkode: 0fb5c...d1d 20 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #104 Skrevet 13. august 2022 30 minutter siden, GMG96 said: Alle med epelepsi har rett på trygd Nei, lille trollegutt. Det er arbeidsevne og ikke diagnose som avgjør om man har krav på uføretrygd. (Ser bort fra kurantsaker nå, epilepsi faller uansett ikke inn blant disse.) Anonymkode: 6c39a...27b 10 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #105 Skrevet 13. august 2022 54 minutter siden, GMG96 said: Hu sliter ikke sånn, har mild epelepsi Kommer dere til å ha råd til medisinen hennes der. Kommer ikke på blå resept i USA? Anonymkode: bb3f8...00b 3 1
Perelandra Skrevet 14. august 2022 #106 Skrevet 14. august 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, nedsettende innhold, avsporinger og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #107 Skrevet 15. august 2022 https://www.forbes.com/sites/andyjsemotiuk/2021/07/30/seven-ways-to-get-your-green-card-in-the-united-states/?sh=2d9e93de487c https://www.usa.gov/green-cards Anonymkode: 66c1c...085 2
Hengebuksvinet Skrevet 15. august 2022 #108 Skrevet 15. august 2022 GMG96 skrev (På 13.8.2022 den 19.39): Flytter ikke for å bli rik eller det pisset vil flytte dit for å kunne bo der som fleste i familien min bor, har noen i Florida og new York. Er dritt lei Norge og er bare ærlig God tur! Håper du klarer det.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #109 Skrevet 15. august 2022 Kanskje hør på denne videoen først. https://www.youtube.com/watch?v=gq5WTNmyDaY&ab_channel=ParodyProject Anonymkode: 67822...425
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #110 Skrevet 15. august 2022 Forstår ikke hvorfor folk forsøker å diskutere TS bort fra å flytte til USA. Ja, det er et dårlig valg - USA er et U-land for alle som ikke er rike. Men folk har da lov til å ta dårlige valg. TS får gjøre som han vil, det er deres liv. Så får de ta konsekvensene av det valget etterhvert. Anonymkode: 08c6a...522 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. august 2022 #111 Skrevet 15. august 2022 Nå sporer det veldig av her. TS spør om hva som skal til for å kunne flytte til USA. Ikke Norge VS USA. Her er noen tips fra en som flytter til New York. https://www.newyork.no/bo-og-jobbe-i-new-york/
Kenelz Skrevet 15. august 2022 #112 Skrevet 15. august 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Forstår ikke hvorfor folk forsøker å diskutere TS bort fra å flytte til USA. Ja, det er et dårlig valg - USA er et U-land for alle som ikke er rike. Men folk har da lov til å ta dårlige valg. TS får gjøre som han vil, det er deres liv. Så får de ta konsekvensene av det valget etterhvert. Anonymkode: 08c6a...522 Sikkert fordi han utsetter barna sine ved dårlig planlegging, dårlig forståelse og langt større risiko for å bli ruinert og/eller skutt. Nesten 30.000 blir drept av pistol der borte og mørketallet er stor. De nesten 30.000 er dokumentert så forestill deg den egentlige tallet. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #113 Skrevet 15. august 2022 GMG96 skrev (På 13.8.2022 den 20.30): Alle med epelepsi har rett på trygd Lol nei Anonymkode: 0fb5b...c06 4 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #114 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 19.30): Vi har bodd et år i USA, men det kunne vi kun gjøre som utveksling (forskning) Det som er vanskelig er å få arbeidstillatelse. Selv med finansiering fra Norge, norsk forsikring, var det fortsatt en h… vanskelig papirmølle. Har man høy utdannelse og kan få visum som arbeidskraft som USA trenger kan det nok gå, men visumvinduet er ikke stort. Jeg skulle gjerne blitt boende om vi kunne fått arbeidsvisum for oss begge. Ville sørget for å jobbe for norske firmaer som Statoil- da blir betingelsene bedre, ellers har man lite rettigheter som arbeidstaker. Anonymkode: 5762d...337 Det heter Equinor nå. Følg litt med. Anonymkode: 66965...150
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #115 Skrevet 15. august 2022 Du må ha en jobb før du flytter dit, ellers kan du glemme det. Jeg har bodd her i 12år nå, flyttet pga jobb der jeg tjener rundt 1mill NOK. Endel jobber her er mye bedre betalt enn i Norge, for eks sykepleier/intensivsykepleier. Du skal ha god lønn for å leve et liv her, mens i norge kan du jo leve greit på ganske lav lønn. Mange går på minstelønnjobber pga helseforsikring. Det jeg liker best her er den sosiale kulturen, i norge finnes ikke den. Der sitter folk bare hjemme og trykker hverandre ned. Sjalusien og misunnelsen er også kjempestor i norge, kan ikke unne andre noenting. USA er et stort land som har mye å by på, bare det å reise i landet er en opplevelse, men dyrt. NY er kjempedyrt, jeg bor rett utenfor. Anonymkode: 7981b...61c 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #116 Skrevet 15. august 2022 Hva med å spørre disse «familiemedlemmene» dine om råd på hvordan gå frem. Ellers har jeg hørt at Ghana er et fint land å bo i😊 Anonymkode: e122f...926 4
Turtellure12 Skrevet 15. august 2022 #117 Skrevet 15. august 2022 Hvis du ser bort i fra "for" eller "imot" krangelen her om hvorvidt USA er et tredjeland eller ei, så er det spesielt en ting som er et skikkelig herk ifht permanent flytting dit og det er papirmøllen uten like. Du bør kanskje henvende deg til den amerikanske ambassaden for å få oversikt over hvilke papirer som må gjennomgås. Det er også veldig lett å ta feil har jeg hørt, og da sitter du i saksa hvis du allerede har reist bort. 2
Gjest Jon Are Skrevet 15. august 2022 #118 Skrevet 15. august 2022 Jeg ville satse på å ta meg utdannelse der nede. En som de trenger i USA. Enig med deg. Der høres spennende ut. Tror desverre det er vanskelig. Kan du bli lege , ingeniør sykepleier ( muligens) ,.så.får du kanskje arbeidstillatelse. Jeg ville undersøkt nøye. Tror det er veldig vanskelig..
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #119 Skrevet 15. august 2022 Jeg elsker å feriere i USA, men kunne aldri bodd der. Å velge å bo der istedet for i Europa når man har helseutfordringer er galskap. Har man ikke de dyreste forsikringene så har man ikke råd til å ringe etter ambulanse engang. Etter et par døgn på sykehus der borte så sitter man lett igjen med gjeld på flere hundre tusen kroner. Det kan bli tungt når man samtidig må legge til side penger til barnas utdannelse. Anonymkode: 01d36...ca0 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #120 Skrevet 15. august 2022 Så gøy med slike drømmer 🙂 Jeg har også lekt med tanken om å flytte til USA. Kunne tenkt meg en liten ranch 😅😅 Blir aldri realitet her, med mindre jeg vinner i lotto! Din kone som er uføretrygdet kan søke om å eksportere trygden sin. Det er noen vilkår for når hun kan gjøre dette, x- antall år tror jeg. Tror jeg ville dratt bort dit på ferie først, for å se hvordan USA er, om du ikke har vært der før. Hvor i USA drømmer du om å flytte? Anonymkode: 907c5...990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå