GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #21 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forklar oss gjerne hvorfor USA et bedre enn Norge. Nå er jeg faens spennt her. Fordi Norge er kåret til verdens beste land å bo i. Og i USA.. Vel.. Hvor skaø vi begynne. Er høl av en plass. Hahahaha. Anonymkode: 9a249...371 Jeg sier hva jeg føler, ingen land i min mening er bedre an andre, det er alltid noe dritt eller sånt. Åja Norge er fantastisk ja gratis dit og dat og et daut land, 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #22 Skrevet 13. august 2022 1 minutt siden, GMG96 said: Flytter ikke for å bli rik eller det pisset vil flytte dit for å kunne bo der som fleste i familien min bor, har noen i Florida og new York. Er dritt lei Norge og er bare ærlig Og hva er det du er SÅÅÅÅÅ lei av i Norge? Tryggheten du har her? Gratis penger? Gratis lege? Gratis alt? Anonymkode: 9a249...371 15 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #23 Skrevet 13. august 2022 Hva tenker du å jobbe med der? Anonymkode: 01929...95b 5 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #24 Skrevet 13. august 2022 Følger Spesiellinor, norsk familie som flyttet til USA for mannen fikk jobb. Kan lære mye interessant om USA via henne. Hun vlogger og er aktiv på ig. Anonymkode: 9f6fd...eea 4 2
GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #25 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hva er det du er SÅÅÅÅÅ lei av i Norge? Tryggheten du har her? Gratis penger? Gratis lege? Gratis alt? Anonymkode: 9a249...371 Jeg bryr meg ikke om det, Norge er et daut land, vi har det så mye penger og dritt men handler at om å leve et at liv der alt skal være en dans på roser. Nei 2
AnonymBruker 42 Skrevet 13. august 2022 #26 Skrevet 13. august 2022 (endret) GMG96 skrev (19 minutter siden): Jeg har et spørsmål og er det mulig å flytte til usa? Vi er en familie på 3 som har ønsker dette lenge, jeg har familie der nede og gjør det noe lettere, vi har lyst til og starte på nytt der og skaffe jobb og sånt. Er det som mange sier helt umulig Kommer helt an på utdannelsen til deg og din partner. Og/eller f.eks garanti for sysselsettelse igjennom kontakter, e.l. Personlig har jeg ikke engang lyst til å reise ned dit for å besøke kompiser engang, men alle og hver sin greie (eller hva det nå heter) 😅 Endret 13. august 2022 av AnonymBruker 42 4
GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #27 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva tenker du å jobbe med der? Anonymkode: 01929...95b Har utdannelse i bygg og anlegg og har hørt det er bruk for det der nede, har å utdannelse innen for bilmekaniker
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #28 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei. Ideen er rett og slett idiotisk. USA er et av verdens værste land å bo og jobbe i. Gjør litt research. Anonymkode: 9a249...371 Hæ? Jeg har bodd, studert og jobbet i USA. Savner det hver dag.. Fantastisk land 👌🏼 Anonymkode: 0f457...1e8 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #29 Skrevet 13. august 2022 Hva jobber dere med? Og kan dere bruke jobben gor å få innpass i USA? Hvis ikke blir det vanskelig. Og hvis dere får innpass, hva skal dere leve av? Anonymkode: 23e64...62f 1
Alauda Skrevet 13. august 2022 #30 Skrevet 13. august 2022 Før man bestemmer seg for å flytte til USA bør man i det minste sette seg inn i trygdesystemet og sosiale velferdsordninger der kontra her. Har en tante der borte, hun har hele livet spinket og spart for å kunne pensjonere seg. Hun kunne tenke seg å flytte tilbake til Norge, men har jo ikke rettigheter her heller, etter å ha bodd der hele sitt voksne liv. 12 3
GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #31 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker 42 skrev (2 minutter siden): Kommer helt an på utdannelsen til deg og din partner. Og/eller f.eks garanti for sysselsettelse igjennom kontakter, e.l. Personlig har jeg ikke engang lyst til å reise ned dit for å besøke kompiser engang, men alle og hver sin greie (eller hva det nå heter) 😅 Samboer er trygdet pga sykdom, jeg har utdannelse i bygg og anleggsbransjen og mekaniker. Jeg har drømt om å reise dit og bo der hele livet,
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #32 Skrevet 13. august 2022 1 minutt siden, GMG96 said: Jeg bryr meg ikke om det, Norge er et daut land, vi har det så mye penger og dritt men handler at om å leve et at liv der alt skal være en dans på roser. Nei Når du sier "daut" hva er det du mener? Livet er hva du gjør det til, om du sitter hjemme på ræva å spiser potetgull så blir det daut ja. Men gjett hva? Etter en stund i USA så blir det like "daut" før eller siden. Anonymkode: 9a249...371 7 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #33 Skrevet 13. august 2022 GMG96 skrev (20 minutter siden): Jeg har et spørsmål og er det mulig å flytte til usa? Vi er en familie på 3 som har ønsker dette lenge, jeg har familie der nede og gjør det noe lettere, vi har lyst til og starte på nytt der og skaffe jobb og sånt. Er det som mange sier helt umulig Selvfølgelig er det mulig. Er en del forberedelser som med fordel kan gjøres på forhånd. Som jobb feks. Anbefaler absolutt å prøve. Fantastisk land 👌🏼 Anonymkode: 0f457...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #34 Skrevet 13. august 2022 GMG96 skrev (1 minutt siden): Har utdannelse i bygg og anlegg og har hørt det er bruk for det der nede, har å utdannelse innen for bilmekaniker Den type utdannelse hjelper dessverre ikke på innpass. Alt for mange å velge i. Hvordan tenker dere at dere skal få oppholdstillatelse? Anonymkode: 23e64...62f 6 3
GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #35 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva jobber dere med? Og kan dere bruke jobben gor å få innpass i USA? Hvis ikke blir det vanskelig. Og hvis dere får innpass, hva skal dere leve av? Anonymkode: 23e64...62f Skal jo prøve og få jobb på byggg og anleggsbransjen eller så er jeg villig til å jobbe på en butikk eller noe. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #36 Skrevet 13. august 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jaja, akkurat. Amerikanere er så misfornøyde med livet sitt i landet at millioner og millioner av dem flytter til Europa. Ah, nei, det var vel det motsatte, det er millioner av innvandrere i landet. Anonymkode: 8442a...905 Ja, og hvor kommer disse innvandre fra? Betydlig fattigere land enn USA - veldig få fra Europa. Og det er faktisk en økende trend for unge amerikanere å søke seg til Europa for å bo (bedre leve- og arbeidsforhold) Anonymkode: 167d6...9ff 11
GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #37 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når du sier "daut" hva er det du mener? Livet er hva du gjør det til, om du sitter hjemme på ræva å spiser potetgull så blir det daut ja. Men gjett hva? Etter en stund i USA så blir det like "daut" før eller siden. Anonymkode: 9a249...371 Nei men jeg har følt det sånn hele livet at jeg bor i feil land, og til info så sitter jeg ikke på ræva.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #38 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Forklar oss gjerne hvorfor USA et bedre enn Norge. Nå er jeg faens spennt her. Fordi Norge er kåret til verdens beste land å bo i. Og i USA.. Vel.. Hvor skaø vi begynne. Er høl av en plass. Hahahaha. Anonymkode: 9a249...371 Hvor lenge og hvor har du bodd i USA? Min erfaring fra de årene jeg bodde der er stikk motsatt. Fantastisk land😍 Anonymkode: 0f457...1e8 2
GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #39 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den type utdannelse hjelper dessverre ikke på innpass. Alt for mange å velge i. Hvordan tenker dere at dere skal få oppholdstillatelse? Anonymkode: 23e64...62f Det skal jeg snakke med noen som kan dette ordentlig. Har hørt at bygg og anleggsbransjen var stor i usa, sikkert feil
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #40 Skrevet 13. august 2022 Flytte til et land der barn må gå med ryggsekker med pistol beskyttelse...der barn må øve på at noen kommer på skolen med pistolen etc... Der de tar fra deg rettigheter...den ene etter den andre...der trans barn blir tatt av barnevernet... Der du ikke får noe gratis hjelp..uansett hvor god forsikring du har... Flott land... Anonymkode: 2c2d7...a22 12 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå