GMG96 Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Jeg har et spørsmål og er det mulig å flytte til usa? Vi er en familie på 3 som har ønsker dette lenge, jeg har familie der nede og gjør det noe lettere, vi har lyst til og starte på nytt der og skaffe jobb og sånt. Er det som mange sier helt umulig
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Værste ideen jeg noen gang har hørt. Anonymkode: 9a249...371 31 11
GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Værste ideen jeg noen gang har hørt. Anonymkode: 9a249...371 Ok har du ikke noe bedre svar så la vær. 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Just now, GMG96 said: Ok har du ikke noe bedre svar så la vær. Nei. Ideen er rett og slett idiotisk. USA er et av verdens værste land å bo og jobbe i. Gjør litt research. Anonymkode: 9a249...371 27 8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 Hvilke familiemedlemmer bor der? Du må finne ut om det er mulig å få oppholdstillatelse på det grunnlaget. Ellers er det jo veldig vanskelig å flytte til USA. Anonymkode: 8442a...905 6 3
GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Ideen er rett og slett idiotisk. USA er et av verdens værste land å bo og jobbe i. Gjør litt research. Anonymkode: 9a249...371 Du Synnes vel kansje det. Mange i min familie som bor der sier motsatt og lever fint der nede, liker bedre usa en Norge. Har egentlig aldri likt Norge 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 Vi har bodd et år i USA, men det kunne vi kun gjøre som utveksling (forskning) Det som er vanskelig er å få arbeidstillatelse. Selv med finansiering fra Norge, norsk forsikring, var det fortsatt en h… vanskelig papirmølle. Har man høy utdannelse og kan få visum som arbeidskraft som USA trenger kan det nok gå, men visumvinduet er ikke stort. Jeg skulle gjerne blitt boende om vi kunne fått arbeidsvisum for oss begge. Ville sørget for å jobbe for norske firmaer som Statoil- da blir betingelsene bedre, ellers har man lite rettigheter som arbeidstaker. Anonymkode: 5762d...337 10 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 Just now, GMG96 said: Du Synnes vel kansje det. Mange i min familie som bor der sier motsatt og lever fint der nede, liker bedre usa en Norge. Har egentlig aldri likt Norge Lykke til. Anonymkode: 9a249...371 5
GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #9 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilke familiemedlemmer bor der? Du må finne ut om det er mulig å få oppholdstillatelse på det grunnlaget. Ellers er det jo veldig vanskelig å flytte til USA. Anonymkode: 8442a...905 Er familiemedlemmer av faren min, de har bodd der hele livet og har Barn
GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #10 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har bodd et år i USA, men det kunne vi kun gjøre som utveksling (forskning) Det som er vanskelig er å få arbeidstillatelse. Selv med finansiering fra Norge, norsk forsikring, var det fortsatt en h… vanskelig papirmølle. Har man høy utdannelse og kan få visum som arbeidskraft som USA trenger kan det nok gå, men visumvinduet er ikke stort. Jeg skulle gjerne blitt boende om vi kunne fått arbeidsvisum for oss begge. Ville sørget for å jobbe for norske firmaer som Statoil- da blir betingelsene bedre, ellers har man lite rettigheter som arbeidstaker. Anonymkode: 5762d...337 Ååh ja har hørt at det er noe dritt med alt man må igjennom for å kunne bo der, men jeg er villig til å gjøre hva som helst for å kunne bodd der. Mesteparten av faren min sin familie bor der og har hatt det fint der og ja
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Ideen er rett og slett idiotisk. USA er et av verdens værste land å bo og jobbe i. Gjør litt research. Anonymkode: 9a249...371 Jaja, akkurat. Amerikanere er så misfornøyde med livet sitt i landet at millioner og millioner av dem flytter til Europa. Ah, nei, det var vel det motsatte, det er millioner av innvandrere i landet. Anonymkode: 8442a...905 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #12 Skrevet 13. august 2022 GMG96 skrev (1 minutt siden): Er familiemedlemmer av faren min, de har bodd der hele livet og har Barn Jeg tviler sterkt på at USA gir oppholdstillatelse og arbeidstillatelse til folk fra andre land bare fordi de har en onkel eller noe i USA. De har blitt svært strenge på dette, fordi landet er overfylt. "Alle" vil til USA og "finne lykken" og bli rike. Tror de. Anonymkode: 6fa81...ba9 11
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #13 Skrevet 13. august 2022 GMG96 skrev (8 minutter siden): Jeg har et spørsmål og er det mulig å flytte til usa? Vi er en familie på 3 som har ønsker dette lenge, jeg har familie der nede og gjør det noe lettere, vi har lyst til og starte på nytt der og skaffe jobb og sånt. Er det som mange sier helt umulig Der nede? Er ikke USA omtrent rett vest? Anonymkode: 128b5...a0d 16 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #14 Skrevet 13. august 2022 Der nede? Er USA ned ift Norge? Ellers enig med de andre her. USA er et U-land. Anonymkode: 4752b...7fb 13 4
GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #15 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jaja, akkurat. Amerikanere er så misfornøyde med livet sitt i landet at millioner og millioner av dem flytter til Europa. Ah, nei, det var vel det motsatte, det er millioner av innvandrere i landet. Anonymkode: 8442a...905 Jeg mener dette rett fra hjertet at jeg Synnes usa er mye bedre en Norge, ja vi har gratis dit og dat men det bryr meg ikke, jeg vil bo en plass hvor jeg vil bo resten av livet. Synnes det er så mye har mot usa 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #16 Skrevet 13. august 2022 USA er et tredjeverdensland pakka inn i et Gucci belte. Anonymkode: 9a249...371 30 17
GMG96 Skrevet 13. august 2022 Forfatter #17 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tviler sterkt på at USA gir oppholdstillatelse og arbeidstillatelse til folk fra andre land bare fordi de har en onkel eller noe i USA. De har blitt svært strenge på dette, fordi landet er overfylt. "Alle" vil til USA og "finne lykken" og bli rike. Tror de. Anonymkode: 6fa81...ba9 Flytter ikke for å bli rik eller det pisset vil flytte dit for å kunne bo der som fleste i familien min bor, har noen i Florida og new York. Er dritt lei Norge og er bare ærlig 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #18 Skrevet 13. august 2022 1 minutt siden, GMG96 said: Jeg mener dette rett fra hjertet at jeg Synnes usa er mye bedre en Norge, ja vi har gratis dit og dat men det bryr meg ikke, jeg vil bo en plass hvor jeg vil bo resten av livet. Synnes det er så mye har mot usa Forklar oss gjerne hvorfor USA et bedre enn Norge. Nå er jeg faens spennt her. Fordi Norge er kåret til verdens beste land å bo i. Og i USA.. Vel.. Hvor skaø vi begynne. Er høl av en plass. Hahahaha. Anonymkode: 9a249...371 16 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #19 Skrevet 13. august 2022 GMG96 skrev (1 minutt siden): Jeg mener dette rett fra hjertet at jeg Synnes usa er mye bedre en Norge, ja vi har gratis dit og dat men det bryr meg ikke, jeg vil bo en plass hvor jeg vil bo resten av livet. Synnes det er så mye har mot usa Gratis «ditt og datt»? I USA må du betale for absolutt alt. Men dette er egentlig ikke en problemstilling, for det er ekstremt vanskelig å få arbeidstillatelse. Vet ikke planen deres er der. Anonymkode: 4752b...7fb 11
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #20 Skrevet 13. august 2022 Det er dessverre ikke bare å flytte dit. Det er veldig mange som ønsker det, så det er nesten ikke mulig. Anonymkode: df1b5...9ba 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå