AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Hei. Jeg er 19 år gammel, sliter veldig med angst. Har klart å leve med det hittil, men under sommeren har angsten tatt knekken på meg. Jeg har alltid hadd dårlig selvtilitt, nå er jeg sikker på at det går rykter om meg i hele Trøndelag hvor jeg bor, og enkelte dager er det så ille at jeg tror hele Norge hater meg. Skal siste året på vgs, bor i en litn hybel for meg selv og har ikke mange å prate med (mine foreldre sliter dessverre selv, så de tar knappt kontakt med oss barna). Er dette noe jeg kan ta opp med fastlege? Kan hun hennvise meg til psykolog? Aldri snakket om dette med noen før, er litt redd for å ikke bli tatt på alvor. Anonymkode: 1588d...4da 2
tasmus82 Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Å var det deg jeg hørte om tidligere her i sommer?! Neida, har nok ikke hørt noe selv om jeg bor i Trøndelag - og jeg som folk flest er egentlig mest opptatt med meg selv om mitt eget liv fremfor å bry meg så mye om andre sitt. Men det der du sliter med kan det være smart å ta opp med fastlegen, men husk at det er ikke helt enkelt å få plass ved en DPS så det er fullt mulig du får avslag, så da må du være klar for å kjempe litt for å bli hørt - for det er viktig at fastlegen din ordlegger seg ganske så godt i henvisningen sin. Lykke til! 1 1
Gjest Ghostface Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Hvis angsten går utover det daglige livet, er det best å ta det opp med fastlegen.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. Jeg er 19 år gammel, sliter veldig med angst. Har klart å leve med det hittil, men under sommeren har angsten tatt knekken på meg. Jeg har alltid hadd dårlig selvtilitt, nå er jeg sikker på at det går rykter om meg i hele Trøndelag hvor jeg bor, og enkelte dager er det så ille at jeg tror hele Norge hater meg. Skal siste året på vgs, bor i en litn hybel for meg selv og har ikke mange å prate med (mine foreldre sliter dessverre selv, så de tar knappt kontakt med oss barna). Er dette noe jeg kan ta opp med fastlege? Kan hun hennvise meg til psykolog? Aldri snakket om dette med noen før, er litt redd for å ikke bli tatt på alvor. Anonymkode: 1588d...4da Ja, dette er noe for fastlegen. Men det er dessverre lange køer i store deler av helsevesenet, så forbered deg på at det kan ta noe tid å bli henvist. Mange finner like stor nytte i å snakke med legen. Fordi en samtalepartner er bedre enn ingen. Hvordan er det på vgs der du går? Har dere kontaktlærere, helsesøstre etc? Du kan også snakke med dem (altså ikke i stedet for legen, i tillegg til legen) Anonymkode: 6c5b7...d98 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå