AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Jeg har blitt veldig forelsket i en mann jeg har truffet via felles hobby. Vi har barn i samme klasse, så er nødt til å møtes i ny og ne. Vi har begge samboere, og han vet ikke at jeg har følelser for han. Jeg tenkte en god stund at jeg skulle greie å være venn med han, men jeg har falt hodestups. Skikkelig klisje. Får ikke til å skru det av. Litt av årsaken er nok også at jeg i lengre tid har følt meg ensom og nedprioritert i forholdet. Veldig klisje, i grunn. Har i alle fall satt så veldig pris på vennskapet, og det blir litt dobbelt sorg å bryte. Men jeg tror jeg må gjøre det, fordi jeg kan ikke gå rundt og ha følelser for andre når jeg er i forhold. Det er så utrolig vondt. Vil bare at det skal slutte å gjøre vondt. Føler jo at det er noe galt med meg, for det har blitt skikkelig hekt. Er det noen som har opplevd det samme? Hvordan håndterte dere det? Føler ikke at jeg kan ghoste han. Det er slemt. Lurer på om jeg skal fortelle sannheten, men da en litt mildere versjon av den. Anonymkode: 26719...8c1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Du glemmer denne mannen, for gresset er ikke grønnere på den andre siden. Så lenge du ikke blir mishandlet i forholdet med din nåværende samboer eller ønsker ut av det forholdet, så glemmer du mannen. Anonymkode: be813...8a2 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du glemmer denne mannen, for gresset er ikke grønnere på den andre siden. Så lenge du ikke blir mishandlet i forholdet med din nåværende samboer eller ønsker ut av det forholdet, så glemmer du mannen. Anonymkode: be813...8a2 Jeg får ikke til glemme uten å kutte han helt ut. Og jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det uten at det blir å ghoste uten et ord. Det blir ganske slemt å gjøre det på den måten. Anonymkode: 26719...8c1
Epictetus Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg får ikke til glemme uten å kutte han helt ut. Og jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det uten at det blir å ghoste uten et ord. Det blir ganske slemt å gjøre det på den måten. Anonymkode: 26719...8c1 DU ER SLEM NÅ, mot barna dine og mannen din. Du har ingen forpliktelser overfor denne andre. Hvor fraværende mentalt går det an å være? 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 Hvis du har følt deg nedfor og lite prioritert i forholdet ditt, så foreslår jeg at du jobber med forholdet sammen med mannen din. Dere får gå til samtaleterapi. Anonymkode: be813...8a2 3 1
Hippogriff Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Kan du tone ned kontakten til følelsene får roet seg og blir håndterlige? Hvis ikke, kan du vel dessverre ikke berge vennskapet. Det er vel ingen grunn til å informere ham om følelsene dine, for det blir igrunnen å involvere ham i kjærlighetslivet ditt, og det blir feil overfor samboeren din. Da ville jeg trappet ned og faset ut vennskapet. Det er sånt som skjer hele tiden, at venner mister kontakten uten at det nødvendigvis har skjedd noe galt. Epictetus skrev (11 minutter siden): DU ER SLEM NÅ, mot barna dine og mannen din. Du har ingen forpliktelser overfor denne andre. Hvor fraværende mentalt går det an å være? Vær snill da. Hun er ikke slem. Hun har følelser, men har ikke gjort noe med dem. 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 Du bør ta en alvorsprat med mannen din og fortelle at du føler deg ensom i forholdet. Det er jo det som er problemet her, hadde du hatt det godt hjemme så hadde nok ikke han andre vært så forlokkende. Anonymkode: 34932...b53 1 4
911 Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du bør ta en alvorsprat med mannen din og fortelle at du føler deg ensom i forholdet. Det er jo det som er problemet her, hadde du hatt det godt hjemme så hadde nok ikke han andre vært så forlokkende. Anonymkode: 34932...b53 Endelig et mer fornuftig svar. Du er ikke slem og det du føler er helt normalt. De aller fleste som er i et langt forhold kan få et "hekt" på andre, nesten uansett hvor godt forholdet er. Det som betyr noe er hvordan du agerer på disse følelsene. Som ABb53 skriver så ta en prat med mannen din uten nødvendigvis å nevne denne andre. Hold litt mer avstand til den andre uten å kutte han helt ut så kanskje følelsene dabber litt av. Slett ikke sikkert han føler det samme for deg, mest sannsynlig gjør han det ikke. 2
Epictetus Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 38 minutter siden, Hippogriff said: Vær snill da. Hun er ikke slem. Hun har følelser, men har ikke gjort noe med dem. Hun bygger en relasjon på en måte som leder til utroskap. Det er slemt.
Hippogriff Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 Epictetus skrev (26 minutter siden): Hun bygger en relasjon på en måte som leder til utroskap. Det er slemt. Hæ? Hva snakker du om? 1
Epictetus Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 5 minutter siden, Hippogriff said: Hæ? Hva snakker du om? Hun har møtt en annen mann, som hun ikke er gift med. De har oppdaget en felles kjemi, som hun mater, og styrker. Å forsterke en slik relasjon er det som får de som tror de aldri kunne vært utro, til å bli utro. Det er slemt mot familien. Det riktige i denne situasjonen er å bryte kontakten tvert, for å kvele interessen. 1
Hippogriff Skrevet 13. august 2022 #12 Skrevet 13. august 2022 Epictetus skrev (47 minutter siden): Hun har møtt en annen mann, som hun ikke er gift med. De har oppdaget en felles kjemi, som hun mater, og styrker. Å forsterke en slik relasjon er det som får de som tror de aldri kunne vært utro, til å bli utro. Det er slemt mot familien. Det riktige i denne situasjonen er å bryte kontakten tvert, for å kvele interessen. Øh. De er venner. Det er veldig vanlig å ha venner. Så har hun fått følelser, og dermed tar hun grep for å bli kvitt dem. Hun er jo ansvarsfull.
Epictetus Skrevet 13. august 2022 #13 Skrevet 13. august 2022 33 minutter siden, Hippogriff said: Øh. De er venner. Det er veldig vanlig å ha venner. Så har hun fått følelser, og dermed tar hun grep for å bli kvitt dem. Hun er jo ansvarsfull. Det er naivt å tenke sånn. Hvis man har begynt å få følelser, så er det riktige grepet å avslutte kontakten, ikke fortsette den. Hun er ikke ansvarsfull. Det er feil. 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 Epictetus skrev (9 timer siden): Det er naivt å tenke sånn. Hvis man har begynt å få følelser, så er det riktige grepet å avslutte kontakten, ikke fortsette den. Hun er ikke ansvarsfull. Det er feil. Slippery slope. Anonymkode: 34932...b53
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #15 Skrevet 14. august 2022 Epictetus skrev (9 timer siden): Det er naivt å tenke sånn. Hvis man har begynt å få følelser, så er det riktige grepet å avslutte kontakten, ikke fortsette den. Hun er ikke ansvarsfull. Det er feil. Jeg skal jo avslutte kontakten. Det er jo det jeg skriver. Men jeg vet ikke helt hvordan. TS. Anonymkode: 26719...8c1 1
Epictetus Skrevet 14. august 2022 #16 Skrevet 14. august 2022 57 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skal jo avslutte kontakten. Det er jo det jeg skriver. Men jeg vet ikke helt hvordan. TS. Anonymkode: 26719...8c1 Jeg er litt usikker på hvor problemet ligger. Neste gang han skriver melding; ikke svar Neste gang det er potensiale for å møte ham fysisk; ikke dra Neste gang du ser ham ved et uhell; snu ryggen til og gå et annet sted. I utgangspunktet er det å ha kontakt noe som krever en aktiv handling. Å bryte kontakt krever bare at du ikke kommuniserer med ham. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #17 Skrevet 14. august 2022 Epictetus skrev (6 timer siden): Jeg er litt usikker på hvor problemet ligger. Neste gang han skriver melding; ikke svar Neste gang det er potensiale for å møte ham fysisk; ikke dra Neste gang du ser ham ved et uhell; snu ryggen til og gå et annet sted. I utgangspunktet er det å ha kontakt noe som krever en aktiv handling. Å bryte kontakt krever bare at du ikke kommuniserer med ham. Det er jo veldig dårlig gjort å bare plutselig ghoste noen på den måten? Det ligger ikke for meg å blokkere og la være å svare. Det er jo tross alt snakk om en venn, ikke en person som har gjort noe galt eller fortjener en kald skulder. Jeg er enig i at det ikke er lurt å fortelle hvorfor. Anonymkode: 26719...8c1
Epictetus Skrevet 14. august 2022 #18 Skrevet 14. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo veldig dårlig gjort å bare plutselig ghoste noen på den måten? Det ligger ikke for meg å blokkere og la være å svare. Det er jo tross alt snakk om en venn, ikke en person som har gjort noe galt eller fortjener en kald skulder. Jeg er enig i at det ikke er lurt å fortelle hvorfor. Anonymkode: 26719...8c1 Nå går vi i sirkler. Det er MYE dårligere gjort overfor din mann og barn å opprettholde kontakten. Du fremstår illojal, og med større omtanke for en på utsiden av familien, enn du bryr det om dine nærmeste. Du får bestemme seg for hva slags kone og mor du ønsker å være. En man kan stole på, eller en som har det best som singel. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #19 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skal jo avslutte kontakten. Det er jo det jeg skriver. Men jeg vet ikke helt hvordan. TS. Anonymkode: 26719...8c1 Si det som det er: at du ikke kan treffe han mer fordi du har følelser som ikke er forlignelig med at dere begge er i forhold. Da blir det ingen misforståelser. Anonymkode: 8e31a...619
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #20 Skrevet 14. august 2022 Epictetus skrev (1 minutt siden): Nå går vi i sirkler. Det er MYE dårligere gjort overfor din mann og barn å opprettholde kontakten. Du fremstår illojal, og med større omtanke for en på utsiden av familien, enn du bryr det om dine nærmeste. Du får bestemme seg for hva slags kone og mor du ønsker å være. En man kan stole på, eller en som har det best som singel. Jeg sier jo at jeg skal kutte kontakten. Men jeg er usikker på hvordan. Ved å ghoste og ikke svare så gjør jeg jo det hele mye mer enn det trenger å være. Og vi møtes jo uunngåelig i ulike settinger. Ønsker å høre andres erfaringer, som har vært i samme situasjon. Anonymkode: 26719...8c1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå