AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Hvor kan jeg finne et nettverk med andre uføre? Jeg var populær på dating markedet før, men merket en betydelig forskjell etter jeg ble ufør 😅 Så er åpen for muligheten med å møte en som meg… Kanskje bare utvide nettverket også Jeg er dog redd for mennekser som er litt annerledes (sitter i med min ptsd og tidligere erfaringer). Brå ulogiske bevegelser, eller ustabile humører skremmer vettet av meg. Så det kan ikke være et sted hvor de sykeste er heller… Anonymkode: 39b20...a1b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Tror ikke det finnes et spesifikt sted for kun uføre? Må lete på de vanlige møtestedene på nett tror jeg. Anonymkode: 887db...88a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror ikke det finnes et spesifikt sted for kun uføre? Må lete på de vanlige møtestedene på nett tror jeg. Anonymkode: 887db...88a Nei det gjør nok ikke det… men kanskje et typisk sted hvor de er/henger?😂 bortsett fra granca liksom, helst noe her i Norge 🙈 ts Anonymkode: 39b20...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 Jeg er ufør etter en trafikkulykke og ble kjent med kjæresten min på et fysikalsk treningssenter, men han er ikke ufør. Det var ingen problem for han at jeg var ufør, men jeg klarer ikke å holde tempo i det daglige for han er veldig glad i å gå i fjellet og det klarer ikke jeg så mye, men bortsett for det så har det ikke noe å si for han at jeg er ufør. Anonymkode: 0353f...d34 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Tvillingsjel skrev (2 minutter siden): Fontenehuset? Tenkt på det, men er litt redd for at det er de jeg syntes er skumle der 🙈 jeg fryser til av store personligheter, om jeg kan si det slik 😅 Noen som har erfaring med fontenehuset? ts Anonymkode: 39b20...a1b
Silva Pluvialis Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 19.09): Tenkt på det, men er litt redd for at det er de jeg syntes er skumle der 🙈 jeg fryser til av store personligheter, om jeg kan si det slik 😅 Noen som har erfaring med fontenehuset? ts Anonymkode: 39b20...a1b De aller fleste psykisk syke er ikke skumle, aggressive, høylytt eller annet. De fleste er helt harmløse. Endret 1. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ufør etter en trafikkulykke og ble kjent med kjæresten min på et fysikalsk treningssenter, men han er ikke ufør. Det var ingen problem for han at jeg var ufør, men jeg klarer ikke å holde tempo i det daglige for han er veldig glad i å gå i fjellet og det klarer ikke jeg så mye, men bortsett for det så har det ikke noe å si for han at jeg er ufør. Anonymkode: 0353f...d34 Så fint å høre ❤️❤️ Hmm kanskje jeg skal sjekke ut litt andre treningsformer 🤔 ts Anonymkode: 39b20...a1b 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): De aller fleste psykisk syke er ikke skumle, aggressive, høylytt eller annet. Jeg har vært innlagt flere ganger, både langvarig og akutt, og har til nå bare møtt 2 skumle pasienter, av flere hundre. De fleste er helt harmløse. Ja, jeg har nok jo også gått forbi hundrevis av folk som sliter psykisk, men bare lagt merke til de høylytte 😅😅 så du sier noe der ts Anonymkode: 39b20...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 Som ufør selv, vil jeg ikke være sammen med en annen ufør. Går alt for mye oppå hverandre da, pluss begge får mindre utbetalt, og enda kjipere økonomi. Da lever jeg heller alene. Hadde jeg hatt god lønn, hadde det vært noe helt annet. Anonymkode: 637c6...3bf 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 Nå er jo "ufør" en veldig bred gruppe.Alt fra en som ble tidlig trygded pga psyken, til en som ble det etter mange år i god jobb. Du kan leie en kjellerleilighet, eller ha stort hus og hytte på fjellet. Det er interesser og livsstil du må se etter her og. En minsteufør og en med god trygd, pluss kanskje uføreforsikring ect er jo i vidt forskjellige sikter. Anonymkode: 6038c...884 1
Virrevirrevapp Skrevet 13. august 2022 #12 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvor kan jeg finne et nettverk med andre uføre? Jeg var populær på dating markedet før, men merket en betydelig forskjell etter jeg ble ufør 😅 Så er åpen for muligheten med å møte en som meg… Kanskje bare utvide nettverket også Anonymkode: 39b20...a1b Pasientforeninger Fontenehusene Aktiviteter på dagtid 2
mo1234 Skrevet 13. august 2022 #13 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tenkt på det, men er litt redd for at det er de jeg syntes er skumle der 🙈 jeg fryser til av store personligheter, om jeg kan si det slik 😅 Noen som har erfaring med fontenehuset? ts Anonymkode: 39b20...a1b Jeg var innom der da jeg var sosionom student. Tror det var mange med psykiske lidelser.. rus. De så ikke skumle ut, vil si de var nokså rolige og sjenerte.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #14 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Som ufør selv, vil jeg ikke være sammen med en annen ufør. Går alt for mye oppå hverandre da, pluss begge får mindre utbetalt, og enda kjipere økonomi. Da lever jeg heller alene. Hadde jeg hatt god lønn, hadde det vært noe helt annet. Anonymkode: 637c6...3bf Jeg forstår deg, selv om jeg ser på det litt annerledes 😅 Jeg er ganske ram på et stramt og kontrollert budsjett, og ser etter noen som er lik der. Man kan være fattigere enn meg med en utbetalt lønn på over 30 k 🙈 Så for meg betyr det mer om hvordan man bruker pengene, enn hvor stor lønna er 😜 Det som er kjipt er at ofte er de med lite penger, de mest håpløse økonomisk… etter min erfaring. Så vanskelig å finne de som tar det seriøst 😅 men jeg forstår deg, om en tjener mer OG er flink med pengene, så gjør det jo en forskjell i hverdagen og bo muligheter + sparing Men det å gå oppå hverandre kan selvfølgelig bli et problem. Da jeg var på AAP ble eksen min sykemeldt, og det tok knekken på vår relasjon. Men her tror jeg bo formen har mye å si. Måtte nesten hatt 2 stuer, eller at jeg har et lite hobbyrom, for jeg trenger min alene tid 😂 Så felles forståelse på det er viktig ts Anonymkode: 39b20...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #15 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er jo "ufør" en veldig bred gruppe.Alt fra en som ble tidlig trygded pga psyken, til en som ble det etter mange år i god jobb. Du kan leie en kjellerleilighet, eller ha stort hus og hytte på fjellet. Det er interesser og livsstil du må se etter her og. En minsteufør og en med god trygd, pluss kanskje uføreforsikring ect er jo i vidt forskjellige sikter. Anonymkode: 6038c...884 Det er veldig sant. Men en som er ufør har kanskje mer forståelse, enn andre som bare rynker på nesa ved tanken på en ufør. Men igjen, er jo en del uføre som ikke vil møte uføre også ts Anonymkode: 39b20...a1b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #16 Skrevet 13. august 2022 Aktiv på dagtid, gjennom kommunen? Evt skriv det i bio på Tinder. Anonymkode: 1a478...568 1
Lea Skrevet 13. august 2022 #17 Skrevet 13. august 2022 Kanskje dagsenteret i kommunen? Jeg vet ikke.❤️
Matas Skrevet 14. august 2022 #18 Skrevet 14. august 2022 (endret) Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og nedsettende utsagn samt tulleinnlegg. - Matas, mod. Endret 15. august 2022 av Matas
mo1234 Skrevet 14. august 2022 #19 Skrevet 14. august 2022 Hva med kontaktannonse i aviser eller ukeblad.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #20 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg forstår deg, selv om jeg ser på det litt annerledes 😅 Jeg er ganske ram på et stramt og kontrollert budsjett, og ser etter noen som er lik der. Man kan være fattigere enn meg med en utbetalt lønn på over 30 k 🙈 Så for meg betyr det mer om hvordan man bruker pengene, enn hvor stor lønna er 😜 Det som er kjipt er at ofte er de med lite penger, de mest håpløse økonomisk… etter min erfaring. Så vanskelig å finne de som tar det seriøst 😅 men jeg forstår deg, om en tjener mer OG er flink med pengene, så gjør det jo en forskjell i hverdagen og bo muligheter + sparing Men det å gå oppå hverandre kan selvfølgelig bli et problem. Da jeg var på AAP ble eksen min sykemeldt, og det tok knekken på vår relasjon. Men her tror jeg bo formen har mye å si. Måtte nesten hatt 2 stuer, eller at jeg har et lite hobbyrom, for jeg trenger min alene tid 😂 Så felles forståelse på det er viktig ts Anonymkode: 39b20...a1b På 30 000 utbetalt, hadde jeg vært veldig glad. Har dessverre mye mindre enn det, og vil ikke ha enda mindre. Ja, jeg er enig i at man må ha litt plass for seg selv. Kan ikke oppholde seg sammen hele døgnet. Å kunne trekke seg litt for seg selv, er viktig. Lurt å være tydelig om det fra dag en, på en ok måte selvfølgelig. Anonymkode: 637c6...3bf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå