Sannasol Skrevet 21. oktober 2002 #1 Skrevet 21. oktober 2002 Jeg var hos legen på fredag, og fikk konstatert betennelse i nakke og skuldre. Fikk resept på Voltaren. Etter det jeg har lest om dette preparatet er dette for muskelsmerter, og etter hva jeg har erfart med 3 dagers bruk: DET FUNKER INGENTING!! Så nå sitter jeg da her på jobb, med like mye smerter og hodepine. Hva gjør dere andre med slike plager? Jeg må nevne at jeg har en jobb der jeg sitter foran PC hele dagen og snakker mye i telefonen. Har alt utstyr lagt til rette med hodetelefoner, "rullemus", heve/senke bord og god støtte. Etter halve dagen på jobb er jeg helt gåen, men rekker aldri å komme meg skikkelig til neste dag igjen. Noe skal jo gjøres hjemme også. Dette er en ond sirkel. Noen som har tips om hvordan man skal komme seg ut av dette?? :cry:
Tusenfryd Skrevet 21. oktober 2002 #2 Skrevet 21. oktober 2002 For det første burde du være sykemeldt en periode nå for å fjerne årsaken til at du har fått dette. Vi sitter oss i hjel og avlastning av typen "ikke gjøre det du får vondt av" er det beste. Så burde ikke legen din vært så rask med å gi deg bare medikamenter. Ja, du skal ha det også, det knekker betennelsen, men poenget må jo være å holde den borte, ikke sant? Trening. Jeg tror svaret på det meste er trening. Du trenger å få tøyd og strukket deg. Du trenger å få opp smidighet i nakke og skuldre. Lære deg å slappe av. Avspenningsteknikker. Du må vite at du skal reise deg minst en gang i timen og gjøre nakke/skulder-øvelse. Dette krever mye. Det krever omlegging av livsstil, det krever at du finner hvilket sted du kan gå for å lære sånne ting, og trene deg opp, og derfor skal du ikke gjøre det når du har slitt deg ut i løpet av arbeidsdagen. Derfor sykemelding. Hvis du ikke blir kvitt dette nå, og tar det på alvor, blir du til slutt sykemeldt fra jobb og hjem og alt, og for hver dag som går tar det enda lenger tid å komme seg igjen. Vikarbyråene lever ev senebetannelser, de tryggeste oppdragene som finnes det, for det tar så lang tid. Litt på siden den siste der, men jeg mener det. Jeg vet ikke hvor du bor, men mange steder, også små plasser, finnes det muligheter for trening som jeg snakker om. Det finnes forhåpentligvis også en god lege der som kan hjelpe deg videre. Unn deg også noen massasjetimer. Aromaterapi fx. Nyyydelig. Sånne ting skal du gjøre i et par uker nå, når du blir sykemeldt. God bedring, og riktig lykke til!
jordbær Skrevet 21. oktober 2002 #3 Skrevet 21. oktober 2002 Jeg vil anbefale deg massasjetimer og kanskje timer hos fysioterapaut! Også kan du forsøke en homeopat. Evt. soneterapi. Jeg har hørt at det hjelper:)
LilleMy Skrevet 21. oktober 2002 #4 Skrevet 21. oktober 2002 Jeg hadde for ett par uker siden betennelse i albuen, fryktelige greier. Kunne knapt åpne en bildør, langt mindre pusse tennene. For dette fikke jeg noe jeg mener het BREXIDOL 20mg, som er betennelseshemmende (veldig vesentlig!), muskelavslappende og smertestillende. Rene kinderegget ! I alle fall; Virkning fikk jeg på slutten av 3. dags behandling - og kuren varte i 7 dager. Nå er jeg frisk og rask, og håper jeg slipper noe lignende igjen :D ! Good luck!
Sofia Skrevet 21. oktober 2002 #5 Skrevet 21. oktober 2002 Jeg hadde fryktelige smerter i nakke og skuldre i forrige uke. Like til i hodebunnen fra ørene og ned, var det skikkelig vondt. Jeg kunne også kjenne antydninger over begge overarmene, og ble bekymret for lengere sykefravær. Jeg er så heldig å ha både fysioterapeut og manuell terapeut tilgjengelig på jobb, og benyttet meg av begge tirsag og torsdag i forrige uke, der de både masserte og "brakk"meg på plass. Jeg kjente en viss forbedring, men følte meg overhodet ikke bra, stadig stiv i nakken og smerter ved vridning av hodet. MEN....SÅ... Jeg går på røykeslutt-kurs og fikk tilbud om akupunktur-nåler i øret (høyre) for demping av nikotin-sug, jeg takket ja, og hun la merke til min stive nakke. Jeg setter i et-par nåler ekstra for nakken din jeg, sa hun. Og nå har jeg altså hatt nålene i øret siden fredag, og de skal være der til onsdag. Nakken er helt utrolig nok fin den...kan vri hodet "alle veger" uten at det er smerter. I tillegg så har jeg overhodet ikke lyst på røyk, sitter nesten og venter på suget som faktisk ikke kommer. Jeg er strålende fornøyd og anbefaler med dette akupunktur i øret.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #6 Skrevet 22. august 2009 Mange med nakke og skuldre-problemer kjenner det tungt i hele kroppen. Anspenthet. Ofte kan det være forårsaket av relasjoner på jobb...en eller flere kollegar som er direkte uhyggelige og mistrivsel i jobben kan skape det. Kjenner en som gikk hjemme og var sykemeldt i 2 mnd pga dette. Hun var i feil stilling, og sjefen tok ikke signalene selv om hun sa i fra. Hun gikk til fysioterapeut og det hjalp, men hun kunne ikke jobbe mer i samme stilling, så hun byttet og ble frisk igjen første uken etter byttet.
hufsa! Skrevet 23. august 2009 #7 Skrevet 23. august 2009 Heia,du har fått mange svar ser jeg men vil bare si.Du MÅ sykemelde deg litt og slappe helt av,Jo mere du anstrenger deg jo verre blir det.Og kom deg til en terapaut du kunne tenke deg.Jeg bruker kirop.Har hatt detta i 20 år innimellom å vet hva som må til.Iallefall med hvile,for det er viktig.Jo mere du presser deg jo verre blir det.Lykke til ;-)
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #8 Skrevet 23. august 2009 Den opprinnelige tråden er 7 år gammel da!
hufsa! Skrevet 23. august 2009 #9 Skrevet 23. august 2009 Den opprinnelige tråden er 7 år gammel da! Ha ha godt mi følger med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå