AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #21 Del Skrevet 14. august 2022 Jeg ble mer moden og fant ut hva som passet for meg. I tillegg har det kommet en god del mer forskning på kosthold og trening. Før var det fem små måltider som gjaldt, noe som gjorde at jeg konstant var småsulten og endte opp med å overspise flere ganger i uka. Nå er det langt mer akseptert å hoppe over frokost og heller spise to større måltider, som passer mye bedre for meg. I tillegg har jeg kommet mye mer på plass i livet mitt, på en måte. Jeg la på meg mye da jeg var ferdig med å studere fordi jeg slet veldig med å tilpasse meg et liv med fulltidsjobb. Jeg var mye sliten og trøstespiste mye. Tjente også mer, så det var fort gjort å bestille mat på døra flere ganger i uken. Nå har jeg blitt mye mer vant med 8-16-livet, og har fått inn gode rutiner på mat og trening. En siste faktor er at jeg har blitt mindre opptatt av hvordan jeg ser ut. Når jeg trener og spiser sunt gjør jeg det i stor grad for helsa og fordi det gir meg mye overskudd i hverdagen. Før var jeg kun opptatt av å se bra ut i bikini, som blir en litt tynn motivasjon i lengden. Anonymkode: c4a40...99e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #22 Del Skrevet 14. august 2022 Jeg sluttet på noen medisiner samt ble syk og gikk ned en haug sånn, men har også klart å holde det av. Går mye tur. Denne uken er en «lav» uke her, men passerer 10 mil med tur. Ofte litt mer. Sluttet å steke i fett for over et tiår siden. Jeg har aldri vært så glad i fett, men alle munner drar, og bare litt olje på stekepannen eller over salaten gir en del kalorier. Det finnes nonstick panner som ikke er teflon osv om en ønsker å unngå det. Spiser avokado, og andre fettkilder, men i ren form. Spiser typisk plantebasert, med mye hele karbohydrater, en del protein, og ikke så mye fett. Har spist vegansk i 15 år, så også som overvektig, men er mye mer bevisst nå. Jeg er ikke superstreng, men spiser det jeg føler kroppen min liker og trenger. Bruker noe kjøtterstatninger, men mest tofu, seitan, og litt bønner. Jeg spiser normalt ikke ute, er snakk om noen ganger i året, og jeg kjøper ikke ting som ferdigpizza, poser med ulikt osv. Jeg har noen allergier som setter stopper for en god del ferdigmat, så jeg tenker ikke over de mulighetene og lager bare ting selv. Gjør ting veldig enkelt, men jeg er fornøyd, og kroppen får det den trenger også. Vet det er masse uenigheter her om hva som er best kosthold, men jeg er veganer for dyrene, og tilpasser dietten min deretter for hva som passer for kroppen min. Jeg tror ikke det er kun en vei her, men med årene blir en gjerne mer bevisst, og en får gjerne andre vaner også. Jeg festet ikke i studieårene mine, men økonomien var jo ikke den samme som nå, og utvalget er også større, og en kan finne mer utvalg av f.eks frukt og grønt til grei pris og smak hele året. Nærmer meg 40 nå, og er ca 35 kilo mindre enn jeg var midt i 20 årene. Er normalvektig nå. Anonymkode: 6466f...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #23 Del Skrevet 14. august 2022 Er bare 36 år da, men har blitt betydelig mer opptatt av sunn mat de siste årene. Trener også mye mer, både for å forebygge for god helse videre i livet, men også fordi det er egentid å dra på sats. Har aldri vært overvektig da, men lever myyye sunnere nå enn da jeg var 20. Jeg føler det er litt enten eller. Noen blir mer bevisste på mat/trening, mens andre begynner med rødvin hver kveld, dropper å trene fordi de er jo gift (?!), mye fokus på å kose seg med store måltider/saus/alkohol osv. Anonymkode: c3d38...601 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #24 Del Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ble mer moden og fant ut hva som passet for meg. I tillegg har det kommet en god del mer forskning på kosthold og trening. Før var det fem små måltider som gjaldt, noe som gjorde at jeg konstant var småsulten og endte opp med å overspise flere ganger i uka. Nå er det langt mer akseptert å hoppe over frokost og heller spise to større måltider, som passer mye bedre for meg. I tillegg har jeg kommet mye mer på plass i livet mitt, på en måte. Jeg la på meg mye da jeg var ferdig med å studere fordi jeg slet veldig med å tilpasse meg et liv med fulltidsjobb. Jeg var mye sliten og trøstespiste mye. Tjente også mer, så det var fort gjort å bestille mat på døra flere ganger i uken. Nå har jeg blitt mye mer vant med 8-16-livet, og har fått inn gode rutiner på mat og trening. En siste faktor er at jeg har blitt mindre opptatt av hvordan jeg ser ut. Når jeg trener og spiser sunt gjør jeg det i stor grad for helsa og fordi det gir meg mye overskudd i hverdagen. Før var jeg kun opptatt av å se bra ut i bikini, som blir en litt tynn motivasjon i lengden. Anonymkode: c4a40...99e Det er et godt poeng, mye spennende ny viten om kosthold og helse. Kanskje litt mer å velge mellom liksom? Mer aksept for at for noen funker det best slik og for andre sånn. Anonymkode: b43b2...b19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #25 Del Skrevet 17. august 2022 Jeg har rett og slett fått mer kunnskap om mat. Og mer interesse av å lage sunn mat. I 20 åra spiste jeg mer ferdigmat og ultraprosessert mat. Både for min egen del, og for barna mine ønsker jeg å ha et kosthold som er sunt. Følg med på matblogger, les kokebøker, Google det du lurer på osv. Kosthold er 80%, trening 20% 😉 Anonymkode: 3fbd8...73e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #26 Del Skrevet 18. august 2022 Sluttet med overspising da jeg fikk et mer ordnet liv, så jeg gikk ned i vekt da jeg nærmet meg 30 og er fortsatt like tynn nå når jeg har passert 40. Anonymkode: 0b8b2...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #27 Del Skrevet 18. august 2022 Har rett og slett bare fått større interesse for helse. Har finere og slankere kropp som 32 enn 20. Gjør ikke veldig mye, trener to ganger i uken og er bevisst på hva jeg spiser. Drikker nesten bare vann i ukedagene Anonymkode: d5db6...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #28 Del Skrevet 18. august 2022 Kosthold er viktigst, trening er en bonus. I 20-årene var jeg ikke så bevisst på kosthold og trening. Det kom mer da jeg ble eldre og modnere. Anonymkode: fb0ab...98f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #29 Del Skrevet 18. august 2022 For mange, inkl meg selv, så er vel ofte omveltninger i livet som skilsmisser osv årsaken. Anonymkode: 1d706...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. august 2022 #30 Del Skrevet 18. august 2022 (endret) Om jeg ikke er slankere, så veier jeg i hvert fall det samme. Forskjellen på meg nå som over femti og da jeg var tjue, er at jeg er i mye bedre form på alle måter. Ikke minst veldig trygg på meg selv. Det er den beste forskjellen. Veltrent, sterk og har rimelig god kondisjon. Og det jeg spiser nå kan ikke sammenlignes med det jeg spiste i "gamle dager". Går i litt sunnere og mer proteinrik mat. Koster litt disiplin og viljestyrke, etter ti år med trening har jeg fortsatt ikke kjent på lysten til å trene, spesielt ikke kondisjon. Men jeg gjør det, har en jobb som krever mye på alle måter og jeg ønsker å være bevegelig. Har sett altfor mange på min alder (og yngre) som ikke engang klarer å gå ut av bilen eller reise seg opp fra en stol uten å slite. Økonomien er svært trygg, bryr meg ikke om hva andre tenker og tror om meg. Finnes ikke opptatt av det ytre ellers, bruker ikke særlig penger på klær og makeup og føler meg generelt svært fornøyd med meg selv ❤️ Går ikke kledd som en slabbedask, men fordelen med å være slank og veltrent, er at man kan gå i nesten hva som helst og det ser bra ut for det Endret 18. august 2022 av Dævendøtte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #31 Del Skrevet 18. august 2022 Sunnere livsstil. Ble mye festing osv. i 20-årene. Har egentlig aldri gått inn for denne endringen, det bare ble sånn da jeg ble eldre. Mindre interesse for festing, oppdaget at jeg hadde glede av å gå på turer osv. Anonymkode: a5512...e2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 18. august 2022 #32 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 18.00): Jeg har observert at det er flere damer «oppi årene» som er slankere/tynnere enn de var i 20-årene. Jeg vil også bli sånn😅 hva er hemmeligheten? Anonymkode: d5f5e...697 Innta færre kalorier enn du bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 18. august 2022 #33 Del Skrevet 18. august 2022 I 20 årene spiste jeg stort sett godteri hver dag ( også de første årene av 30 årene ) og levde på taco, boller, spagetti osv. Mye høykarbo. Så utviklet jeg irritabel tarm syndrom og måtte legge om kostholdet, spiser mest mulig lavkarbo, i tillegg trener jeg, det gjorde jeg ikke i 20 årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #34 Del Skrevet 18. august 2022 Jeg er nok bare blitt litt lei av mat Anonymkode: 45331...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #35 Del Skrevet 18. august 2022 Helt ærlig så er mye av hemmeligheten at jeg glemmer å spise og ofte ikke får tid til det. Ammer i tillegg mye Anonymkode: 95646...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #36 Del Skrevet 18. august 2022 Dette stemmer for meg og! Og ironisk nok er mange av venninne mine som var kjempetynne som 20 nå lett overvektige. For min del er den største forskjellen at jeg har funnet ut at jeg kan trene styrke hjemme, noe som gjør at jeg får trent mye mer, før trente jeg kun kondisjon, merker ekstrem forskjell på kroppssammensetningen av å trene styrke og. Og så trener jeg mer, det er en del motivert at jeg ellers får ryggplager, hvilket jeg ikke hadde som 20, men nå holder de meg ironisk nok fit! Anonymkode: b14bc...dfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #37 Del Skrevet 18. august 2022 Hemmeligheten er alvorlig kronisk sykdom. Kan ikke anbefales. Anonymkode: b4fb0...d4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #38 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hemmeligheten er alvorlig kronisk sykdom. Kan ikke anbefales. Anonymkode: b4fb0...d4e Anonymkode: cae91...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #39 Del Skrevet 18. august 2022 Jeg var nede i 45kilo når jeg var rundt 30 år. Spiste ikke spesielt sunt men hadde tøff fysisk jobb. Lå ellers stort sett og vippet på 50 frem til jeg ble 40 år. Har ikke endret kostholdet, spiser relativt sunt men vekta gikk opp. Antagelig er det medisiner som gjør det. Anonymkode: 78824...1b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå