Gå til innhold

Tvinger de deg til vaginal fødsel etter skulder dystroci?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Opplevde det, og det var helt forferdelig på alle mulige måter. Kommer aldri til å føde vaginalt igjen, og med tidligere skulderdystoci har man veldig forhøyet sjanse for at det gjentar seg. Barnet var ikke spesielt stort heller. 

Blir det lett å få elektivt ks ved en eventuell neste gang, eller må jeg regne med "krangling"? 

Anonymkode: d3438...c6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye forhøyet sjanse? Jeg håper noen har erfaring å dele, høres ut som en fæl opplevelse. 

Anonymkode: 4fb57...1ef

Skrevet

Jeg kan aldri tro du blir tvunget til vaginal fødsel med denne historikken. Selv fikk jeg innvilget planlagt keisersnitt i oktober i fjor, det var grunnet fødselsangst. Dette var på Haukeland i Bergen som har rykte på seg for å være veldig strenge. Fikk ks innvilget på første timen med en overlege, ingen krangling eller flere møter. 

Anonymkode: aafbc...a7c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at dersom jeg skal ha flere barn så vil jeg få keisersnitt. Her ble nr 2 tatt med vakuum og nr 3 skulderdystroci. Jeg er - takk gud - ferdig med barn, aldri mer, ikke faen, den siste fødselen har traumatisert meg for livet. 

Men for å svare på spørsmålet, jeg spurte spesifikt om dette og fikk iallefall som svar at ks ville bli planlagt ved en eventuelt nestemann. 

Anonymkode: ada1a...a9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk beskjed om at dersom jeg skal ha flere barn så vil jeg få keisersnitt. Her ble nr 2 tatt med vakuum og nr 3 skulderdystroci. Jeg er - takk gud - ferdig med barn, aldri mer, ikke faen, den siste fødselen har traumatisert meg for livet. 

Men for å svare på spørsmålet, jeg spurte spesifikt om dette og fikk iallefall som svar at ks ville bli planlagt ved en eventuelt nestemann. 

Anonymkode: ada1a...a9b

Takk, det var godt å høre. Jeg er også såpass traumatisert at det kan godt være det aldri blir et barn til. 

Til og med med planlagt ks, vet jeg ikke om jeg tør å risikere styrtfødsel i uke 37 😢 marerittet er å ende opp i fødsel på en eller annen måte. 

Den siste fødselen min var så jævlig at jeg er ganske sikker på at jeg heller ville valgt å dø enn å gjøre det på nytt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor mye forhøyet sjanse? Jeg håper noen har erfaring å dele, høres ut som en fæl opplevelse. 

Anonymkode: 4fb57...1ef

Tror hvem som helst har ca 1 prosent risk for at det skjer, men har du hatt det tidligere er du nærmere 7-8 prosent. Enda høyere om ungen er stor i tillegg. 

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke bekymret meg for det. Jeg hadde hastekeisersnitt da baby ikke kom ut etter en god stund med full åpning, pressing og vakuum. Jeg får planlagt KS om det blir en ny graviditet dersom jeg ønsker det, fordi jeg er livredd for at livmor skal revne under fødsel og at jeg ender opp med narkose. 

Ikke bekymre deg for det i alle fall, med den type fødsel og traumer så får du KS om du føler at det er best 😊

Anonymkode: 2660b...44c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...