Gå til innhold

Visst jeg sier opp strømavtale og nettleie, vil all strøm bli slått av på minuttet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

jeg skal flytte og en venn skal ta over leiligheten jeg flytter fra. Ikke gjort dette før med strøm/nettleie, men visst jeg sier dem opp i dag, vil de skru av strøm i leilighet på sekundet? 

jeg vil gjøre det nå slik at det er fikset, og hvor jeg flytter er det annen nettleier og vil prøve en annen strømleverandør, så må avslutte det uansett. Men gjør man det etter man har flyttet?  

er redd for at visst jeg gjør det nå at man står uten strøm i 2 uker hehe 🙂 

Anonymkode: 4530d...e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert et valg om flytting på Min side eller i appen til leverandøren. Sjekk der om du kan legge inn flyttedato.

(Jeg er 99% sikker på at du må legge inn dato for oppsigelse av strømmen).

Anonymkode: ffa98...7bf

• Liker 1
Skrevet

Du legger inn dato når du sier opp avtalen.

Anonymkode: 454f1...00b

Skrevet

Et nettselskap vil aldri skru av strømmen. Abonnementet bare skifter navn på hvem som er ansvarlig. Gi beskjed god tid i forveien på sånn Min Side eller noe, så er ikke dette et problem. Husk at nettselskapet må vite hvem som skal overta abonnementet, de kan ikke bare skru av strømmen fordi du ikke vet hvem som skal overta. For å si opp din avtale må du ha kontaktinfo til de som skal overta, og det har du jo. Og så får du regning frem til avtalt dato, og ny eier betaler videre fra den datoen.

Eneste gangene nettselskapet skrur av strømmen er a) du ikke har betalt strøm i flere måneder og du har fått varsel om stenging i lengre tid, eller b) det skal gjøres arbeid i boligen som gjør at man ikke skal ha strømskapet tilkoblet (oppussing eller riving av hus feks.)

Anonymkode: d3326...fae

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Et nettselskap vil aldri skru av strømmen. Abonnementet bare skifter navn på hvem som er ansvarlig. Gi beskjed god tid i forveien på sånn Min Side eller noe, så er ikke dette et problem. Husk at nettselskapet må vite hvem som skal overta abonnementet, de kan ikke bare skru av strømmen fordi du ikke vet hvem som skal overta. For å si opp din avtale må du ha kontaktinfo til de som skal overta, og det har du jo. Og så får du regning frem til avtalt dato, og ny eier betaler videre fra den datoen.

Eneste gangene nettselskapet skrur av strømmen er a) du ikke har betalt strøm i flere måneder og du har fått varsel om stenging i lengre tid, eller b) det skal gjøres arbeid i boligen som gjør at man ikke skal ha strømskapet tilkoblet (oppussing eller riving av hus feks.)

Anonymkode: d3326...fae

Okei så godt å høre, tusen takk for super bra info! Nå ble jeg litt klokere.

jeg spørr sikkert teit, men ganske ung og ingen som kan rådføre skikkelig. Syntes alt er veldig forvirrende 😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...