AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Hei. Mannen min er ufør og har derfor mye fritid. Jeg jobber fullt. Nesten hver dag er han ute på kjøreturer når jeg er på jobb, noe jeg kan synes er litt rar. Skjønner at livet kan være litt ensformet når man bare går hjemme, men jeg lurer jo på hvor og hva han gjør på alle disse kjøreturene sine. Kan kjenne at jeg til tider blir usikker, for han kan jo enkelt gjøre hva han måtte ønske uten at jeg finner ut av det. Men jeg har valgt å stole på han og jeg har valgt å tro at han ikke vil gjøre noe som sårer meg. Men må si følelsen kommer snikende når han til stadighet er på runder i mange timer. Noen dager forteller han veldig detaljert om hvor han har vært, men stort sett så er han ganske vag. Skjønner jo at det ikke er nødvendig med full forklaring på disse kjøreturene. Men jeg sliter litt, for usikkerheten kan faktisk ta overhånd noen ganger, og det er frykterlig vondt! Noen råd for å få usikkerheten til å roe seg? Ønsker ikke å snakke med han, da jeg ikke vil vise at dette gjør meg usikker hvis dere forstår. Og er det noen som kjenner seg igjen i at noen gjør slik, kjører rundt? Er det kanskje mer vanlig enn jeg tror eller er det litt spesielt? Anonymkode: 073ee...50a
Gjest Athena Catalina Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 (endret) Hva med å spørre ham? Det er helt normalt i et forhold å spørre hvor den andre har vært, har ingenting med usikkerhet eller sjalusi å gjøre. Endret 13. august 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Det er weird..! Ta deg en egenmelding eller feriedag å bli med på tur en dag. Anonymkode: 5ea88...63f 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Så lenge du ikke forteller han om det du nå enn er redd for, er det vanskelig for han å gjøre det riktig. Kommunikasjon er så viktig i et forhold. Anonymkode: b509a...bd3 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er weird..! Ta deg en egenmelding eller feriedag å bli med på tur en dag. Anonymkode: 5ea88...63f Man tar ikke egenmelding pga av dette.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Athena Catalina skrev (17 minutter siden): Hva med å spørre ham? Det er helt normalt i et forhold å spørre hvor den andre har vært, har ingenting med usikkerhet eller sjalusi å gjøre. Jeg haR i tiden nevnt at jeg blir usikker til tider og lurer på hva han gjør. Men da føler han at jeg ikke har tillitt sier han. Han har blitt sint for at jeg har tatt det opp, og han har sagt jeg ikke har noe å bekymre meg for, at det bare er noe han liker. Så er på forskjellige skalar, fra sint til forståelig. Så er på en måte tatt opp, men han vil ikke gjøre noe med det hvis dere forstår. Derfor vil jeg helst ikke nevne det noe mer. Jeg skulle jo ønske det var åpenhet for at vi hadde en slags ordning på at han kunne fortelle litt rundt det, eller noe i den duren, for føler til tider at det nesten er hemmelig alene tid, og da titter usikkerheten frem. Hadde han vært mer åpen om det, ikke blitt irritert rundt mine spm, osv, så hadde nok ting vært bedre. Men slik er det ikke. Derfor, gi gjerne råd om hvordan jeg, og jeg alene, klarer å slipper usikkerheten :) ts Anonymkode: 073ee...50a 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så lenge du ikke forteller han om det du nå enn er redd for, er det vanskelig for han å gjøre det riktig. Kommunikasjon er så viktig i et forhold. Anonymkode: b509a...bd3 Har allerede fortalt, men kommer ingen vei med han. Derfor trenger jeg råd om hvordan jeg kan komme over det. Noen tips? ts Anonymkode: 073ee...50a
Gjest Athena Catalina Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg haR i tiden nevnt at jeg blir usikker til tider og lurer på hva han gjør. Men da føler han at jeg ikke har tillitt sier han. Han har blitt sint for at jeg har tatt det opp, og han har sagt jeg ikke har noe å bekymre meg for, at det bare er noe han liker. Så er på forskjellige skalar, fra sint til forståelig. Så er på en måte tatt opp, men han vil ikke gjøre noe med det hvis dere forstår. Derfor vil jeg helst ikke nevne det noe mer. Jeg skulle jo ønske det var åpenhet for at vi hadde en slags ordning på at han kunne fortelle litt rundt det, eller noe i den duren, for føler til tider at det nesten er hemmelig alene tid, og da titter usikkerheten frem. Hadde han vært mer åpen om det, ikke blitt irritert rundt mine spm, osv, så hadde nok ting vært bedre. Men slik er det ikke. Derfor, gi gjerne råd om hvordan jeg, og jeg alene, klarer å slipper usikkerheten ts Anonymkode: 073ee...50a Siden han blir sint, tenker jeg han skjuler noe.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 Athena Catalina skrev (2 minutter siden): Siden han blir sint, tenker jeg han skjuler noe. Er på en måte slik jeg tenker også. Men han sa den gang at han bare var lei av at jeg nevnte det igjen.. Men det er jo fordi det gjør meg usikker. Ønsker jo da at han skal roe ned den usikkerheten, istedenfor å gjøre den verre. Derfor jeg ikke vil spørre noe mer. Han har lovet på tro og ære at det ikke er noe mer enn kjøring, og at han ikke skjuler noe. Men jeg begynner å lure til tider. ts Anonymkode: 073ee...50a
hjärterdam Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 Athena Catalina skrev (17 minutter siden): Siden han blir sint, tenker jeg han skjuler noe. Eller han kan ha såre følelser rundt det å være ufør og i tillegg føle at han må gjøre rede for hele dagen sin i detalj? Hvor detaljert deler man fra arbeidsdagen sin til partneren feks? 5 4
Gjest Athena Catalina Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 hjärterdam skrev (Akkurat nå): Eller han kan ha såre følelser rundt det å være ufør og i tillegg føle at han må gjøre rede for hele dagen sin i detalj? Hvor detaljert deler man fra arbeidsdagen sin til partneren feks? Det er ikke snakk om detaljer. Men å kunne kommunisere med partneren sin. Uten kommunikasjon er et forhold kjørt.
Gjest Suzanne Skrevet 13. august 2022 #12 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Mannen min er ufør og har derfor mye fritid. Jeg jobber fullt. Nesten hver dag er han ute på kjøreturer når jeg er på jobb, noe jeg kan synes er litt rar. Skjønner at livet kan være litt ensformet når man bare går hjemme, men jeg lurer jo på hvor og hva han gjør på alle disse kjøreturene sine. Kan kjenne at jeg til tider blir usikker, for han kan jo enkelt gjøre hva han måtte ønske uten at jeg finner ut av det. Men jeg har valgt å stole på han og jeg har valgt å tro at han ikke vil gjøre noe som sårer meg. Men må si følelsen kommer snikende når han til stadighet er på runder i mange timer. Noen dager forteller han veldig detaljert om hvor han har vært, men stort sett så er han ganske vag. Skjønner jo at det ikke er nødvendig med full forklaring på disse kjøreturene. Men jeg sliter litt, for usikkerheten kan faktisk ta overhånd noen ganger, og det er frykterlig vondt! Noen råd for å få usikkerheten til å roe seg? Ønsker ikke å snakke med han, da jeg ikke vil vise at dette gjør meg usikker hvis dere forstår. Og er det noen som kjenner seg igjen i at noen gjør slik, kjører rundt? Er det kanskje mer vanlig enn jeg tror eller er det litt spesielt? Anonymkode: 073ee...50a Jeg kjører også mye utenom jobb. Jeg kjører bil fordi jeg slapper av når jeg kjører. Digger bil, og kjøring er litt terapi for meg.
Nevrosererroser Skrevet 13. august 2022 #13 Skrevet 13. august 2022 (endret) Jeg kjenner flere som bare råner rund nesten, de kjører gjerne rundt omkring i distriktet bare. Ser på verden, folk og fe. Lytter til musikk og koser seg. Jeg er glad i bilturer selv men må ha mer av et formål for å ikke føle på unødvendig bruk av resurser men at noen bare liker å tilbringe tid på veiene kan jeg godt forstå. Det er ikke ulikt det å gå eller sykle tur slik sett, jeg forsvinner ihvertfall gjerne på tur noen timer når jeg går over dørstokken☺️ Endret 13. august 2022 av Nevrosererroser 5
Blåjojo Skrevet 13. august 2022 #14 Skrevet 13. august 2022 Vet flere menn som kjører rundt og ser på båter, biler, traktorer, maskiner og hva de enn måtte ha interesse av. Så trenger jo ikke være verre enn det. 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #15 Skrevet 13. august 2022 Hvordan har han råd til å kjøre så mye på måfå med dagens bensinpriser når han er ufør? Jeg er også ufør og hadde aldri hatt råd til å kjøre rundt på måfå i timesvis hver dag. Ikke hadde jeg hatt krefter til det heller, men det er en annen sak. Han kunne jo nesten tatt seg en liten sjåførjobb i tillegg til uføretrygden når han reker rundt i bilen sin på den måten hver eneste dag. Anonymkode: 54051...cf5 9 1
Gjest Warrior Skrevet 13. august 2022 #16 Skrevet 13. august 2022 Du får spørre han eller prøve å ikke tenke på det. Kanskje han bare liker å kjøre? Jeg er også glad i å kjøre. Kommunikasjon er i alle fall viktig i et forhold.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #17 Skrevet 13. august 2022 Kjøp en slik gps tracker og fest under bilen hans. Da finner du raskt ut om du har noe å bekymre deg for. Han slipper mas fra deg. Du kan legge usikkerheten bak deg. Om det er en bra moralsk ting å gjøre kan vel diskuteres, men jeg synes alltid det er rart med mennesker som blir sure når partneren er usikker. Og som skjuler ting og ikke vil fortelle hva de holder på med. Anonymkode: 95328...8b4 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #18 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Mannen min er ufør og har derfor mye fritid. Jeg jobber fullt. Nesten hver dag er han ute på kjøreturer når jeg er på jobb, noe jeg kan synes er litt rar. Skjønner at livet kan være litt ensformet når man bare går hjemme, men jeg lurer jo på hvor og hva han gjør på alle disse kjøreturene sine. Kan kjenne at jeg til tider blir usikker, for han kan jo enkelt gjøre hva han måtte ønske uten at jeg finner ut av det. Men jeg har valgt å stole på han og jeg har valgt å tro at han ikke vil gjøre noe som sårer meg. Men må si følelsen kommer snikende når han til stadighet er på runder i mange timer. Noen dager forteller han veldig detaljert om hvor han har vært, men stort sett så er han ganske vag. Skjønner jo at det ikke er nødvendig med full forklaring på disse kjøreturene. Men jeg sliter litt, for usikkerheten kan faktisk ta overhånd noen ganger, og det er frykterlig vondt! Noen råd for å få usikkerheten til å roe seg? Ønsker ikke å snakke med han, da jeg ikke vil vise at dette gjør meg usikker hvis dere forstår. Og er det noen som kjenner seg igjen i at noen gjør slik, kjører rundt? Er det kanskje mer vanlig enn jeg tror eller er det litt spesielt? Anonymkode: 073ee...50a Vet han om alle du snakker med på jobb hver dag da? Detaljert hva du gjør der og hvilke kunder som stakk innom? Hvorfor er det mer mistenksomt å være hjemme? Alle vet at de fleste utroskapssaker skjer med en kollega.. Anonymkode: e94c7...d1f 4
Gjest Chroma Skrevet 13. august 2022 #19 Skrevet 13. august 2022 Det høres ut som han er lei av å bli mistenkeliggjort og mast på, i og med at han nå blir sur når du tar det opp.
Gjest theTitanic Skrevet 13. august 2022 #20 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjøp en slik gps tracker og fest under bilen hans. Da finner du raskt ut om du har noe å bekymre deg for. Han slipper mas fra deg. Du kan legge usikkerheten bak deg. Om det er en bra moralsk ting å gjøre kan vel diskuteres, men jeg synes alltid det er rart med mennesker som blir sure når partneren er usikker. Og som skjuler ting og ikke vil fortelle hva de holder på med. Anonymkode: 95328...8b4 Rart med mennesker som blir sure over å bli forhørt av usikker partner?? Å bli mistenkeliggjort er jo ikke noe kompliment. Ei heller å bli forhørt. Det som ER sykt er mennesker som setter GPS tracker under partnerens bil fordi de har så stort kontrollbehov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå