Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det startet med at en jeg slo opp med en gutt, og såret han veldig mye. Snakket ikke med han på en lang, lang stund, men fikk igjen kontakten etterhvert. Han hadde en venn, som jeg ble sammen med. Da han fikk vite at jeg og kameraten hans hadde noe på gang ble han ikke så veldig glad og brøt kontakten med kameraten sin, for godt. Han ble sur og skuffet over kameraten sin, men ikke jeg, som er hans eks. Det må sies at denne personen (eksen min) la mye mer i forholdet vi hadde enn jeg gjorde, og det er en av grunnene til at jeg slo opp.

Så, jeg ble sammen med kameraten hans, og var fortsatt venn med eksen. Dette fungerte som dere sikkert forstår ikke så veldig godt, siden ingen av de to likte hverandre. Eksen min likte ikke kameraten fordi han ble sammen med meg og kjæresten min likte ikke eksen min fordi han brøt vennskapet så tvert- han følte at eksen min ikke satte særlig stor pris på vennskapet deres. Min kjæreste er/var også overbevist om at eksen min fortsatt var forelsket i meg.

Etter ei stund blir ei venninne av meg også venn med eksen min (hun var fra før av venn med kjæresten min) og dette er da litt vanskelig siden vi ikke kan møtes alle tre siden eksen min nekter å møte kjæresten min. Dette fungerte jo sånn opp og ned i ei stund, med mye misnøye fra både kjæreste og eks.

Min eks "voldtok" senere venninna mi etter en meget fuktig tur på byen sammen. Vi brøt da begge kontakten med eksen min og verken snakket med han eller møtte han på ei god stund. Hun greide faktisk etterhvert å tilgi han dette, fordi hun er sikker på at han aldri kommer til å gjøre noe sånt igjen. Jeg har fortsatt ikke noe kontakt med han, fordi jeg aldri kan stole på han igjen.

Så nå er venninna mi venn med eksen min (som vistnok savner meg veldig) noe jeg ikke liker så veldig godt etter omstendighetene, men jeg kan jo ikke nekte henne noe.

Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg trengte å få det ut, og at jeg gjerne vil ha synspunkter på hva dere synes om hele dette "tøyset".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe .. egentlig akkurat slik jeg føler meg også ..

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Hadde du virkelig forventet at dette skulle gå greit??

Gjest WildThing
Skrevet

Det er en gyllen regel at man ikke rører exer til venner og veninner. Det er ganske enkelt lurest.

Skrevet
Hadde du virkelig forventet at dette skulle gå greit??

Hvilken del da ? Den med at jeg ble sammen med eksens kamerat? Vel, bedre enn det gikk iallfall- de oppførte seg som barnslige småunger begge to ..

Det med at han voldtok venninna mi? Vel .. ikke mitt problem lengre .. har ikke noe jeg skulle sagt

Skrevet
Det er en gyllen regel at man ikke rører exer til venner og veninner. Det er ganske enkelt lurest.

Joda, vet det. Men hva gjør man da, når man finner kjærligheten? Unngår man å bli sammen med han fordi han er kamerat med eksen?!

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Joda, vet det. Men hva gjør man da, når man finner kjærligheten? Unngår man å bli sammen med han fordi han er kamerat med eksen?!

Ja, en setter sine egne følelser til siden nettopp fordi at dette kommer til å såre en eller flere mennesker som betyr noe for en. Og en gjør det vanskelig for seg selv.

Skrevet

Det greieste er vel å la tiden gå og komme over eksen og det som har skjedd. Det virker ikke som det er noen vits å jobbe for å finne tonen igjenn mellom dere fire ilag, det blir bare unaturlig etter det som har skjedd..

Gjest WildThing
Skrevet

Ja. Ganske enkelt og brutalt. Kjærlighet finner man mange plasser, ikke bare en. Om du går etter kompisene til exen, så ber du om problemet - enkelt og greit.

Det er ikke spesielt kult å stå igjen og se på. Du må skjønne hva det gjør med et venneforhold.

Skrevet

Jeg er ikke helt enig i det dere alle sier om at man skal sette følelsene sine til side for å ikke såre en eks. Jeg var dødsforelska i en av vennene mine, men så var jeg så dum å introdusere ei venninne for han. De ble forelska, og skal jeg da stå i veien å ødelegge for at to stykker har det fint?! Og gjøre øivet surt for oss alle tre? Hvis jeg ikke kan f han skal ingen andre få han heller! Nei, vet du, da har jeg det heller litt vondt i en liten periode, mens de to har det bra. Ville ikke vært den som står i veien for kjærlighet mellom to mennesker. Det får man heve seg over. Er litt lei av at man alltid må ta hensyn til alle andre, før man kan nyte godt av noe selv. Både venninna mi som ble sammen med han jeg var forelska i, og han jeg var forelska i, er gode venner av meg i dag.

Men, når det er sagt, et vennskap i et sånt "trekantdrama" kan bli vanskelig. Særlig når stemningen mellom to av partene er sånn som trådstarter beskriver. Da må man ta et valg; vil man være sammen kjæresten, eller vil man være venn med eksen. Jeg ville droppa å ha kontakt med eksen og latt han roe seg ned, så kan man eventuelt ta opp igjen vennskapet når alle parter er klare for det. Vel og merke hvis behovet for det er tilstede.

Skrevet
Så nå er venninna mi venn med eksen min (som vistnok savner meg veldig) noe jeg ikke liker så veldig godt etter omstendighetene, men jeg kan jo ikke nekte henne noe.

Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg trengte å få det ut, og at jeg gjerne vil ha synspunkter på hva dere synes om hele dette "tøyset".

Om du ikke ønsker å få eksen tilbake, forstår jeg ikke hvorfor du er så opptatt av han? Er det fordi han fortsatt er en smule interessert i deg, og det gir deg et kick? Spiller det noen rolle om han savner deg eller ikke? Jeg tror det gjør det, for ellers ville du ikke skrevet det her inne. Du liker det, du får oppmerksomhet fra han, selv om du er sammen med en annen og det liker du.

Bare det at han har voldtatt venninnen din sier mye om han, og jeg kan ikke forstå at man ønsker kontakt igjen med et slikt menneske. Venninnen din tar selvfølgelig sine valg, men hvorfor er du fortsatt så opptatt av han?

På meg virker det som om du ønsker å få det som du vil ( med kameraten hans), men vil samtidig ha eksen der som en "reserveløsning" eller noe. Uansett så kunne du fint avsluttet dette da han ble ex, for en må ikke være venner med eksene sine.

Vis kjæresten din litt mer respekt, og avslutt vennskapsforholdet med eksen din en gang for alle. Du kan fortsatt treffe venninnen din, men da uten partner. Verre er det faktisk ikke. Syns faktisk du har laget utrolig mye styr ut av lite, og mye av det er din egen feil.

Skrevet
Om du ikke ønsker å få eksen tilbake, forstår jeg ikke hvorfor du er så opptatt av han? Er det fordi han fortsatt er en smule interessert i deg, og det gir deg et kick? Spiller det noen rolle om han savner deg eller ikke? Jeg tror det gjør det, for ellers ville du ikke skrevet det her inne. Du liker det, du får oppmerksomhet fra han, selv om du er sammen med en annen og det liker du.

Bare det at han har voldtatt venninnen din sier mye om han, og jeg kan ikke forstå at man ønsker kontakt igjen med et slikt menneske. Venninnen din tar selvfølgelig sine valg, men hvorfor er du fortsatt så opptatt av han?

På meg virker det som om du ønsker å få det som du vil ( med kameraten hans), men vil samtidig ha eksen der som en "reserveløsning" eller noe. Uansett så kunne du fint avsluttet dette da han ble ex, for en må ikke være venner med eksene sine.

Vis kjæresten din litt mer respekt, og avslutt vennskapsforholdet med eksen din en gang for alle. Du kan fortsatt treffe venninnen din, men da uten partner. Verre er det faktisk ikke. Syns faktisk du har laget utrolig mye styr ut av lite, og mye av det er din egen feil.

Jeg ønsker overhode ikke få tilbake eksen, verken som venn eller kjæreste. Jeg savner vennskapet vi hadde- ikke han. Jeg får ikke oppmerksomhet fra han nå heller, har ingenting med det å gjøre. Jeg hadde så mye respekt for kjæresten min at jeg avsluttet vennskapsforholdet med eksen etter at han voldtok venninnen min

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Tror du bare må innse at etter alt dette styret her, kommer han aldri til å bli noen venn igjen. Og det burde du vel egentlig kunnet forutse da du ble sammen med kompisen hans.

Glem hele fyren - også som venn, og konsentrer deg om det du har nå og fremtiden.

Skrevet

Venninner av dama eller kompisene til typen (om du er jente) er "off limit" og en uskreven regel.

Skrevet
Ja. Ganske enkelt og brutalt. Kjærlighet finner man mange plasser, ikke bare en. Om du går etter kompisene til exen, så ber du om problemet - enkelt og greit.

Det er ikke spesielt kult å stå igjen og se på. Du må skjønne hva det gjør med et venneforhold.

Det synes jeg faktisk var veldig dumt sagt. Man finner ikke kjærlighet rundt hvert hjørne. Og man trenger da ikke bevisst gå etter kompisene til eksen? :overrasket:

Jeg har gjort nettopp det samme, fordi jeg fant ut at hans kamerat var mer min type. Man har ingen forklaringsplikt ovenfor sin eks. Og ja, ALLE eller de fleste ekser er så grinete.

Jeg synes du gjorde det riktige. At han er din eks' kamerat? so what. Kjærlighet vokser ikke på trær.

Problemer vil det alltids bli, ettersom.. ekser er grinete og synes synd på seg selv i flere år etterpå. i alle fall min.

Følg hjertet ditt!

Lykke til! :)

Skrevet
Det synes jeg faktisk var veldig dumt sagt. Man finner ikke kjærlighet rundt hvert hjørne. Og man trenger da ikke bevisst gå etter kompisene til eksen?  :overrasket:

Jeg har gjort nettopp det samme, fordi jeg fant ut at hans kamerat var mer min type. Man har ingen forklaringsplikt ovenfor sin eks. Og ja, ALLE eller de fleste ekser er så grinete.

Jeg synes du gjorde det riktige. At han er din eks' kamerat? so what. Kjærlighet vokser ikke på trær.

Problemer vil det alltids bli, ettersom.. ekser er grinete og synes synd på seg selv i flere år etterpå. i alle fall min.

Følg hjertet ditt!

Joda, det er nok mange som går etter "meg og meg selv først".

Skrevet
Det synes jeg faktisk var veldig dumt sagt. Man finner ikke kjærlighet rundt hvert hjørne. Og man trenger da ikke bevisst gå etter kompisene til eksen?  :overrasket:

Følg hjertet ditt!

Takk for det! Det er akkurat det jeg mener, kjærligheten vokser ikke på trær, og jeg er 150% sikker på at kjæresten min er den rette!

Lykke til du også:)

Skrevet
Joda, det er nok mange som går etter "meg og meg selv først".

Så da skal man sitte ulykkelig sånn at eksen ikke skal ha det vondt? please! :ler::ler::ler::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...