AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Jeg har "jobb igjen blues" og tenker tilbake på forrige vinter med gru. Føler jeg må brette opp armene og prøve å gjøre det bedre. Hvordan løser dere balansen mellom jobb, barn, fritid, hvile, husarbeid og hobby eller trening? Noen ganger jobber jeg for mye, og finner på for lite med barna. Andre ganger slapper jeg av for mye, og gjør for lite husarbeid. Også føler jeg at jeg burde være mer sosial og invitere oftere på besøk. Men samtidig ikke bli helt utslitt. Har dere noen tips til å finne balansen? Setter dere opp tider til forskjellige ting? Anonymkode: f3b8f...db8 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Eller for å spørre på en annen måte, hvordan håndterer dere hverdagen best mulig? Anonymkode: f3b8f...db8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Prøver å bytte på det. Siden mannen har de eldste barna sine annen hver uke, har vi delt det litt sånn. Når de er hjemme handler han, står for meny, lager middag og matpakker og er mest hjemme. Da kan jeg jobbe overtid, gå ut med venner osv, siden han vil være mer hjemme den uken pga barna. Uken etter gjør jeg dette, men vi er selvfølgelig sammen også (har jo felles barn) Vi har også delt opp levering og henting på samme måte. Jeg leverer alltid når stebarna er hjemme, og mannen henter alltid, så jeg kan dra ut på noe rett etter jobb om jeg trenger det. Jeg følte at jeg brukte enormt med tid på vaskerommet, så har heller kjøpt inn dobbelt opp at yttertøy til barna, og har nok klær til at vi ikke står uten stilongs på torsdag feks fordi jeg ikke har vasket klær siden helgen. Det syns jeg sparer meg tid hos oss. Og jeg ukeshandler. Setter opp meny for uken og handler det meste første dagen. Da slipper jeg innom butikken så ofte, og har en plan klar for hver dag. Anonymkode: cf673...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Barnas fritidsaktiviteter har selvfølgelig faste tider. Utover det tar vi det som det kommer. Med tre barn i mellom/ungdomsskolealder er ettermiddagene travle, og vi «finner ikke på noe» med barna i ukedagene. De har en til to aktiviteter hver, i høst blir det ca ni «avtaler» i uken, foruten kamper o.l😝 Barnehageårene var en drøm i sammenligning. Vi er heldigvis to voksne og har to biler. Prøver så langt det lar seg gjøre å dele på kjøring til aktiviteter med andre foreldre. Mye er for langt unna til at barna kan gå/sykle. Lekser og middag finner sted innimellom, men vi klarer som oftest et felles måltid. Måltider planlegges ofte samme dag eller dagen før. Ikke alltid det blir middag fra bunnen av.. Synes som regel det går greit at jeg og mannen får kommet oss ut alene hver for oss minst en kveld i uken. Mannen er nok mer ute av huset enn meg, spesielt på trening. Jeg trener hjemme. Begge har 100% dagjobb. Jeg merker at jeg egentlig ikke trenger tv- og sofatid i ukedagene, jeg blir ikke mer opplagt om jeg bruker tid på det. Den oppdagelsen hjalp på tiden jeg har til rådighet. Det går i ett fra vi står opp til vi legger oss😅 Nå har vi fått oss hytte også, og da ryker hus- og klesvasketiden i helgene. Anonymkode: 22c75...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 To aktive barneskolebarn. Vi har matkasse og handler resten på meny nettbutikk. Vi har 2 biler og fleksibel jobb på begge, en mer enn den andre. Vi benytter treningstiden til barna på å trene selv, gå tur med hunden eller handle inn ting vi trenger. Handler mye på nett. «Tvinger» barna på leksehjelp. Eldste skal begynne i 6. klasse og er relativt selvgående på lekser. Vasker klær 2 ganger i uka. Barna bidrar med oppvaskmaskin, legge på plass klærne sine og rydding til robotstøvsugeren. Har tidligere hatt vaskehjelp. Vurderer det nå igjen 1 gang i mnd. For en skikkelig vask så vi kan holde det gående i mellom. Anonymkode: 88279...3dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå