Gå til innhold

Er dette vanlig ved å være utbrent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med at jeg er utbrent, og at jeg blir fysisk dårlig av stress og for mye påkjenning. Og har egentlig skjønt at jeg må begrense meg i forhold til at jeg ikke kan ha for mye å gjøre, verken sosialt eller ifht. Jobb, da jeg blir dårlig av det.

Men..

Var på en 30- årsdag for å feire ei god venninne forrige helg, og hadde 11 timers lang kjøretur hver vei for å komme meg på feiringen. (Det må nevnes at jeg satt på som passasjer, ikke kjørte selv) Begynte å kjøre fredag, var på bursdagsfeiringen på lørdag og kjørte hjemover igjen på søndag.

Siden jeg kom hjem på søndag har jeg vært så sinnsykt sliten - så sliten som jeg aldri har vært før, i tillegg har jeg følt meg nesten litt fyllesyk - kvalm, lite matlyst, svimmel og energiløs. 

Tenkte i utgangspunktet at jeg bare var fyllesyk, for jeg har opplevd å være fyllesyk opptil 2 dager etter jeg har vært ute før.

Men nå har det vart i 6 dager, og formen har enda ikke blitt noe særlig bedre - og i tillegg våknet jeg også med hodepine i dag. 

Jeg blir gjerne sliten av sosiale ting, og hvis det blir for mye, blir jeg nærmest sengeliggende i 1-2 dager - men ikke så lenge som nå.

Er dette vanlig ved utbrenthet?

Anonymkode: e27c7...4f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme symptomer som deg, og har korona

Anonymkode: 4b214...86b

Skrevet

Oof, høres ut som du har overanstrengt deg/brukt energi du ikke hadde ja. Absolutt ikke uvanlig ved utbrenthet/utmattelse.

Men som svaret over sier kan det også være symptom på f.eks covid, så du kan alltids ta en test for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: c34ac...ce8

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg sliter med at jeg er utbrent, og at jeg blir fysisk dårlig av stress og for mye påkjenning. Og har egentlig skjønt at jeg må begrense meg i forhold til at jeg ikke kan ha for mye å gjøre, verken sosialt eller ifht. Jobb, da jeg blir dårlig av det.

Men..

Var på en 30- årsdag for å feire ei god venninne forrige helg, og hadde 11 timers lang kjøretur hver vei for å komme meg på feiringen. (Det må nevnes at jeg satt på som passasjer, ikke kjørte selv) Begynte å kjøre fredag, var på bursdagsfeiringen på lørdag og kjørte hjemover igjen på søndag.

Siden jeg kom hjem på søndag har jeg vært så sinnsykt sliten - så sliten som jeg aldri har vært før, i tillegg har jeg følt meg nesten litt fyllesyk - kvalm, lite matlyst, svimmel og energiløs. 

Tenkte i utgangspunktet at jeg bare var fyllesyk, for jeg har opplevd å være fyllesyk opptil 2 dager etter jeg har vært ute før.

Men nå har det vart i 6 dager, og formen har enda ikke blitt noe særlig bedre - og i tillegg våknet jeg også med hodepine i dag. 

Jeg blir gjerne sliten av sosiale ting, og hvis det blir for mye, blir jeg nærmest sengeliggende i 1-2 dager - men ikke så lenge som nå.

Er dette vanlig ved utbrenthet?

Ja, dette er helt vanlig ved utbrenthet . Opplever selv å være dårlig en uke etter en altfor sosial helg .  Veldig kjedelig , men sånn er det . Har slitt med dette i årevis . Har symptomer på ME men står i full jobb . Hvile er min første -pri både etter jobb å i helger . Når jeg ikke får hvilt nok blir jeg kjempedårlig , lenge . Har også hatt covid , så mulig det spiller en rolle oppi det hele . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 3
Skrevet

Hadde covid 2 uker før jeg reiste. Er det mulig å ha blitt smittet så raskt igjen?

Skrevet

Kam skje, men mest sannsynligvis er du bare redusert etter sykdommen. Covid henger i en stund, og to uker er jo ingenting. Ta det med ro en stund framover.

Anonymkode: 16e03...52b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...