AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Hei, jeg har nett funnet ut at jeg er gravid for 2. gang. Lillegutt er 6 mnd og planen var å være hjemme med ulønnet permisjon fram til april 2023. Jeg har frem til minstemann av september igjen av lønner permisjon . Hvordan blir det når jeg er gravid igjen ? Må man ha jobbet i 6 mnd for å få lønn/ foreldrepenger og evt sykepenger ? Kjenner jeg blir veldig stresset da gutten vår mest sannsynlig ikke får barnehageplass før neste år.. hvordan blir det da dersom jeg må tilbake i arbeid ? Bor på en liten plass så har ikkje tilbud om dagmamma heller. Anonymkode: 1c0f4...1cd
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, jeg har nett funnet ut at jeg er gravid for 2. gang. Lillegutt er 6 mnd og planen var å være hjemme med ulønnet permisjon fram til april 2023. Jeg har frem til minstemann av september igjen av lønner permisjon . Hvordan blir det når jeg er gravid igjen ? Må man ha jobbet i 6 mnd for å få lønn/ foreldrepenger og evt sykepenger ? Kjenner jeg blir veldig stresset da gutten vår mest sannsynlig ikke får barnehageplass før neste år.. hvordan blir det da dersom jeg må tilbake i arbeid ? Bor på en liten plass så har ikkje tilbud om dagmamma heller. Anonymkode: 1c0f4...1cd Hva mener du her? Anonymkode: 70910...fc0 2
Frkhakkespett Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 At jeg har lønnet permisjon fram til midten av september..
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Med ulønnet permisjon har du ikke krav på foreldrepenger. Da må du ha inntekt(lønn, foredrepenger etc). Du har da krav på engangsstønad. Anonymkode: 74d3f...fc3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 Du må vel ha hatt lønn (arbeid eller lønnet perm eller annen navytelse) 6 av de siste 10 mnd før permisjonsstart. Mannen kan ta ulønnet perm med nr 1 da Anonymkode: af381...313 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg har nett funnet ut at jeg er gravid for 2. gang. Lillegutt er 6 mnd og planen var å være hjemme med ulønnet permisjon fram til april 2023. Jeg har frem til minstemann av september igjen av lønner permisjon . Hvordan blir det når jeg er gravid igjen ? Må man ha jobbet i 6 mnd for å få lønn/ foreldrepenger og evt sykepenger ? Kjenner jeg blir veldig stresset da gutten vår mest sannsynlig ikke får barnehageplass før neste år.. hvordan blir det da dersom jeg må tilbake i arbeid ? Bor på en liten plass så har ikkje tilbud om dagmamma heller. Anonymkode: 1c0f4...1cd Ved ulønnet permisjon over 14 dager, men under fire uker, vil sykepenger fra NAV ytes fra den 15. dagen regnet fra sykemeldingstidspunktet. Sykepengene utgjør i slike tilfeller 65 % av sykepengegrunnlaget jf. ftrl. § 8-47 sjette ledd. Begrunnelsen for 65 % dekning er at denne gruppen ikke skal ha bedre dekning enn de uten arbeid. Arbeidstakere som har ulønnet permisjon over fire uker mister retten til sykepenger fra både arbeidsgiver og NAV, jf. ftrl. § 8-47. Arbeidstakeren må i så fall opptjene nye sykepengerettigheter ved arbeid i fire uker, for igjen å få rett til sykepenger fra arbeidsgiver og NAV. Anonymkode: 621e4...735
Topsi Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 Norge trenger flere barn, ofte er det lettere å "gjøre seg ferdig" med to på rappen. Det er en skam at permisjonsr2glene er så firkantet som de er. Men ts må non regne med at hun vil få engangsstøtte og ikke noe annet. Desverre 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 Da tar far fedrekvoten når din lønnet perm er over, du går ut i jobb igjen, ev sykemeldes fordi du ikke kan jobbe som følge av graviditeten. Permisjonen du har nå teller som opptjening av nye permisjonspenger på lik linje som din vanlige jobb 😊 Anonymkode: 537f7...3bf 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 Sykemeld deg etter lønnet permisjon frem til ny permisjon starter. Du kan da gå rett inn i ny permisjon på grunnlag av forrige foreldrepengeperiode og sykemelding. Anonymkode: ca18b...12a 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykemeld deg etter lønnet permisjon frem til ny permisjon starter. Du kan da gå rett inn i ny permisjon på grunnlag av forrige foreldrepengeperiode og sykemelding. Anonymkode: ca18b...12a Det er da helt feil å be om sykemelding hvis man ikke er syk! Drittlei at folk utnytter de godene vi har, og lar resten av oss ta regningen Anonymkode: c3d51...45a 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #12 Skrevet 13. august 2022 Frkhakkespett skrev (5 timer siden): Må man også jobbe 100 % ? Ingen kvinner jobber 100% uansett. Anonymkode: cb0b8...d1a
Cisco Skrevet 13. august 2022 #13 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykemeld deg etter lønnet permisjon frem til ny permisjon starter. Du kan da gå rett inn i ny permisjon på grunnlag av forrige foreldrepengeperiode og sykemelding. Anonymkode: ca18b...12a 😂😂😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #14 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ved ulønnet permisjon over 14 dager, men under fire uker, vil sykepenger fra NAV ytes fra den 15. dagen regnet fra sykemeldingstidspunktet. Sykepengene utgjør i slike tilfeller 65 % av sykepengegrunnlaget jf. ftrl. § 8-47 sjette ledd. Begrunnelsen for 65 % dekning er at denne gruppen ikke skal ha bedre dekning enn de uten arbeid. Arbeidstakere som har ulønnet permisjon over fire uker mister retten til sykepenger fra både arbeidsgiver og NAV, jf. ftrl. § 8-47. Arbeidstakeren må i så fall opptjene nye sykepengerettigheter ved arbeid i fire uker, for igjen å få rett til sykepenger fra arbeidsgiver og NAV. Anonymkode: 621e4...735 Dette gjelder ikke ved lovfestet ulønnet foreldrepermisjon. Da har man rett på sykepenger fra nav på dag 15 hvis man skulle bli langtidssyk. Anonymkode: 8b5a8...e03
Frkhakkespett Skrevet 13. august 2022 #15 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ingen kvinner jobber 100% uansett. Anonymkode: cb0b8...d1a Jeg gjør det til vanlig 😂
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #16 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Da tar far fedrekvoten når din lønnet perm er over, du går ut i jobb igjen, ev sykemeldes fordi du ikke kan jobbe som følge av graviditeten. Permisjonen du har nå teller som opptjening av nye permisjonspenger på lik linje som din vanlige jobb 😊 Anonymkode: 537f7...3bf Er det dette skattepenga mine går til?💸 Anonymkode: 91bbe...379 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #17 Skrevet 14. august 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Sykemeld deg etter lønnet permisjon frem til ny permisjon starter. Du kan da gå rett inn i ny permisjon på grunnlag av forrige foreldrepengeperiode og sykemelding. Anonymkode: ca18b...12a Hvordan går man frem for å sykemelde seg? Sier til legen at man er syk, bare? Oppriktig nysgjerrig. Anonymkode: a5332...698
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #18 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 23.34): Dette gjelder ikke ved lovfestet ulønnet foreldrepermisjon. Da har man rett på sykepenger fra nav på dag 15 hvis man skulle bli langtidssyk. Anonymkode: 8b5a8...e03 Kun hvis man ikke er i stand til å ta vare på barnet i det hele tatt. Anonymkode: ecb98...b5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå