Gå til innhold

Hva gjør folk i huset når det er så fint vær ute?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som har en drøm av en hage og hun elsker hagearbeid. Men hun hater sol, varme og mennesker så hun jobber som regel i hagen på kvelden og er kun ute i varmenom hun må. 😄 Selv er jeg heller ikke så glad i å sitte rett i sola uten noe annet å gjøre...og så foretrekker jeg vel strand og slikt foran å sitte i en hage under stekende sol.

Uansett så kan man vel ha et ønske om å ha det fint i hagen og terrassen uten at man MÅ oppholde seg der til enhver tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bor i en boligfelt som er koselig som regel men sjeldent man ser mennesker som bor i husene. Biler står foran huset men de er inne. Jeg må bo i verdens kjedeligste gate men.. hva gjør de, lurer jeg på? Etter en lang og kald vinter så er det bare nydelig å være mest mulig ute, i solen eller skyggen. Men å være i huset hele dagen? 

Hvis jeg sitter i skyggen, som jeg som oftest gjør, er det ingen naboer som ser meg.  

Tidlig på sommeren kan jeg utsette innvendige gjøremål til fordel for været, men nå når vi er i midten av august er jeg ferdig med å være ute bare for å være ute.  Så sent på sommeren er prioriteringen andre gjøremål først, sitte ute (i skyggen der ingen ser meg) etterpå.

Anonymkode: b7a5d...af0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til en enebolig før sommeren (fra leilighet) og har endelig fått meg fine uteplasser som jeg bruker mye. Men når det er på det varmeste - da trekker jeg inn - det er FOR varmt for meg

Anonymkode: 56748...33a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzanne

Jeg skjønner hva du mener. Har alltid undret over dette selv.

Jeg bor i blokk, og har stekende sol fra ca kl 14. Det er altfor varmt å være på verandaen nå, dessverre. Det er faktisk et stort tap å ikke kunne bruke den😥. Jeg har veldig dårlige solforhold (til dere som skal kjøpe/ bytte bolig, det er solforholdene som er det viktigste).

Nærmeste familie bor i enebolig. Hagen er kjempefin, med sol, skygge plen osv. Dyre blomster og design hagemøbler. Likevel bruker de den veldig sjelden. De reiser som regel på hytta når det er fint vær. 

Jeg vet at mange med enebolig og "alt på stell+", har vanskelig for å slappe av i egen hage. De må isåfall ha besøk/ fest. Bor i et dyrt strøk. Alle hager her står ubrukt på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å være ute i denne varmen. Gikk en liten tur i dag, men ellers foretrekker jeg å være inne når det bikker 20 grader.

Anonymkode: 548d1...851

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (16 timer siden):

Selv om bilen står utenfor huset, betyr det jo ikke at folk er hjemme. De kan ha gått seg en spasertur til skogen i nærheten, eller ruslet bort til badedammen, sjøen eller hva som nå er nærmest. Mange liker å gå seg en tur når det er fint vær! Man tar jo ikke bilen om man skal nyte finværet, da går man.

Noen tar også bussen til badestranda i finværet, rett og slett fordi parkeringsplassene i nærheten av slike utfartssteder som regel er SMEKK fulle når det er finvær, fra tidlig morgen.

De er hjemme, fordi de kjører biler fram og tilbake tusen ganger om dagen. De drar så kommer de igjen og er i huset hele dagen. Jeg ser de aldri sitte på terrassen eller oppholde seg ute, altså så å si aldri.

Men OK, jeg er nok rar. 

Anonymkode: cf098...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er naboene sjelden ute i hagene sine i sommer. Kun barn som er ute for det meste. Men i dag har jeg planer om å sette meg ut i hagen. Her kan ingen se fra vegen om jeg er ute i hagen.

Men selvfølgelig kunne jeg jo fint kledd på meg genser, regnbukse og regnjakke for å sitte i hagen i sommer.I sommer er det iallefall ikke noe problem at vi har fått for mye sol her.

Hva naboene gjør i hagene sine i sommer får være opp til dem. De eneste jeg som regel hører, er barna som leker.

Anonymkode: 6711a...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er for varmt å være ute, nærmere 30 grader her.

Anonymkode: 81187...de5

Her er det rett i sommerklær og rett ut i hagen i 15 grader.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ute i hele går. Men naboene som kun ser forsiden så oss nok bare 10-20 minutter før vi syntes det var for varmt, og heller gikk i hagen og plukket bær. Og de som ser kjøkkensiden så bare at vi var ute og grillet, for å gå inn i huset igjen, og så ut på andre siden der vi satt oss i skyggen. 

Anonymkode: d237a...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bor i en boligfelt som er koselig som regel men sjeldent man ser mennesker som bor i husene. Biler står foran huset men de er inne. Jeg må bo i verdens kjedeligste gate men.. hva gjør de, lurer jeg på? Etter en lang og kald vinter så er det bare nydelig å være mest mulig ute, i solen eller skyggen. Men å være i huset hele dagen? 

Hvorfor bygger de terrasser og ordner det så fint for seg når de nesten aldri er ute? Også når jeg går tur, har legt merke til et veldig fint hus, de har ordnet det så fint utenfor huset, det er paradis å se på, men jeg har aldri sett noen sitte ute, uansett når på døgnet jeg har gått forbi. Skjønner ikke, ordnet det så fint rundt huset men aldri noen å se? Er det for å vise at de har penger? Må være det, eller?

Jeg mener ikke å være frekk eller noe men opplys meg.  Er det sånn hos dere også? At naboer er aldri ute?

Anonymkode: cf098...df7

Ingen ser at vi er ute heller fot vi sitter sekvsagt ikke ut mot veien , vi er likevel mye utr

Anonymkode: 98eb9...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske mye ute når været er fint, men da helst ute på farta/tur i nærområdet/sitte på stranda/parken. Kan benytte meg av utleiers hage, men gjør det sjeldent. Helt ærlig gir det meg ikke så mye mer å være i hagen kontra å være inne. Har bruk hagen litt når jeg har vært for sliten til å gå tur, men været har vært upåklagelig. Ellers blir en del finværsdager tilbrakt med utmattelse/hodepine og gardinene trekt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ofte har mye å gjøre og ikke tar meg tid til å sitte ute og sløve hele dagen, hagearbeid hater jeg. 

Anonymkode: fde37...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at de ikke er ute til andre tidspunkt enn deg? 

Anonymkode: dd707...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en fin balkong, men den er altfor varm midt på dagen på sommeren for en som ikke er noe glad i varme i det hele tatt. 

Synes også den er for tett på naboer og at folk kan se meg, er ikke så glad i det. Jeg liker jo å ha fine planter og møbler og lys der likevel, det er jo en del av hjemmet mitt, og jeg ser det jo fra vinduet :) Hva er det du tenker, at om man ikke sitter i hagen så kan man bare bruke den til søppelplass eller noe?

Hvis du kan se rett inn i en hage, så er det mulig de har et like fint sted på baksiden som ikke har innsikt. Der hadde jeg holdt meg isåfall! Eller så kan det være de er ute og går tur, akkurat som deg :) 

Og folk er forskjellige, personlig så er jeg ikke en sol-elsker, alle er faktisk ikke det. Jeg unngår helst solen, og eier ikke den der klassiske norske dårlige samvittigheten over å være inne i fint vær. Jeg kan gjerne trekke for gardinene og sitte inne foran viften og se på TV, lese bøker eller surfe på nettet, som jeg (og du?) gjør akkurat nå.

Jeg kommer til å rusle ut en tur ila dagen, men for naboene sin del så kan det godt se ut som jeg har sittet inne hele dagen.

Anonymkode: 2970d...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om naboene er ute? Har ingen anelse. Følger ikke akkurat med på det, og ikke noe jeg legger merke til. 

Anonymkode: f38d6...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man finne på ute på terassen? Det har jeg alltid lurt på.

Bare sitte der? Lese en bok? Høres veldig kjedelig ut.

Anonymkode: ad688...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...