Gå til innhold

"Frittstående" aircondition. Noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en leilighet, og har ikke mulighet til å fastmontere en aircondition. Jeg har derfor lyst til å anskaffe en som kan stå fritt. 

Finnes de, er jo det første spørsmålet. Hvis ja, må de også stå nær vinduet? Finnes det en type som ikke trenger slangen ut? Hvis jeg må ha en med slange, og slenger den ut vinduet, vil jo ikke vinduet være tett, hvordan unngår dere å miste kjøleeffekten? 

Takknemlig for svar 😊

Anonymkode: 3175b...87a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tek.no hadde en sak om dette i går.

https://www.tek.no/topplister/133/flyttbare-aircondition?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row7_pos1&utm_medium=df-86-q4da157d

Husk at denne typen AC er veldig ineffektive i forhold til varmepumpe med AC-funksjon eller rene AC-pumper med innerdel og ytterdel.

Disse portable AC apparatene tar den varme inneluften og kjøler den ned, problemet er at de også sender varm luft ut som gjør at det må komme varm luft inn et annet sted i boligen p.g.a. undertrykk.

Varmepumper eller AC med ute og innerdel sirkulerer og kjøler ned inneluften som gjør at de blir mer effektive ettersom luften blir kaldere inne. 

Anonymkode: 7f17f...a2f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...