Helene Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 For meg er den største forpliktelsen her i verden, få et barn. Da har du, dere forpliktelser livet ut. Lurer på da, hvorfor vil ikke menn satse på mor til sine barn? Flere snakker om alenemødre. Hvor er fedrene? Bare et spørsmål. 10
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Helene skrev (1 minutt siden): For meg er den største forpliktelsen her i verden, få et barn. Da har du, dere forpliktelser livet ut. Lurer på da, hvorfor vil ikke menn satse på mor til sine barn? Flere snakker om alenemødre. Hvor er fedrene? Bare et spørsmål. 66% av brudd er initiert av kvinner. Menn er livredd for å miste halve verdiene sine og da gidder de ikke å gifte seg. Kvinner i dag er heller ikke tradisjonelle nok til at de fortjene ekteskap. Anonymkode: 0db74...0f6 11 2
MissIndependent45 Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Hvorfor er ekteskap annerledes enn et vanlig forhold? Må du virkelig ha et papir som bevis? Ring? Det er bare TING som ikke betyr noe som helst. 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Helene skrev (5 minutter siden): For meg er den største forpliktelsen her i verden, få et barn. Da har du, dere forpliktelser livet ut. Lurer på da, hvorfor vil ikke menn satse på mor til sine barn? Flere snakker om alenemødre. Hvor er fedrene? Bare et spørsmål. Hva mener du med dette? Dersom «å få barn er den største forpliktelsen» så sier det seg jo selv at ekteskap er en utdatert religiøs praksis som ikke har noe med moderne liv eller forpliktelser å gjøre? Jeg kjenner for øvrig like mange alenefedre som jeg gjør mødre (altså ikke mange, de fleste som slår opp med barn er jo oppegående mennesker som er foreldre på fellesen). Kanskje det er noe med din bekjentskapskrets som gjør at det er flest alenemødre? Anonymkode: 6e9ce...b9c 4
Helene Skrevet 13. august 2022 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2022 Jeg sier ikke at der må være ring. Jeg spør, hvor er mannen. MissIndependent45 skrev (1 minutt siden): Hvorfor er ekteskap annerledes enn et vanlig forhold? Må du virkelig ha et papir som bevis? Ring? Det er bare TING som ikke betyr noe som helst. MissIndependent45 skrev (1 minutt siden): 2
MissIndependent45 Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Helene skrev (5 minutter siden): Jeg sier ikke at der må være ring. Jeg spør, hvor er mannen. Du skriver jo EKTESKAP i tittelen. Dessuten tar de fleste menn ansvar for barna sine i dag. Skjønner ikke problemstillingen her. 7 1
skreppamedleppa Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 (endret) En har en forpliktelse til barna som er laget, men ikke til de en har laget de med! Menn i dagens samfunn tar langt mer ansvar for sine barn enn noen generasjoner før, og det er det desitert viktigste.. I dag har alle et valg, valg om å få eller ikke få barn, valg om å leve alene, være samboere, valg om å kunne være sammen med noen av samme kjønn, valg om å være særboere, i dag kan mennesker med samme kjønn få barn og de har de samme rettighetene til å kunne skille seg. Valg.. Vi har alene mødre og alene fedre. Mange ønsker ikke de tradisjonelle A4 rollene for sitt liv som hvit stakkittgjerde, huslån, 1.48 barn, ring på fingeren osv. I dag skiller over 40% av ektefolk seg, så kan en jo spørre seg om det alltid er til det beste selvsagt men det ar iallefall langt bedre enn slik det var før i tiden der en langt på vei var tvunget til å være sammen når en først var blitt gift. Alle har valg i dag, alle kan gjøre som en ønsker og vil vedrørende sitt eget liv (jaja innenfor visse grenser selvsagt). Ingen må eller skal leve på visse måter ang giftermål og barn fordi samfunnet eller noen på kg ønsker dette.. Endret 13. august 2022 av skreppamedleppa 3
Helene Skrevet 13. august 2022 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2022 MissIndependent45 skrev (21 minutter siden): Du skriver jo EKTESKAP i tittelen. Dessuten tar de fleste menn ansvar for barna sine i dag. Skjønner ikke problemstillingen her. Hvorfor er det så mange alenemødre? Mener du at menn tar ansvar? Tar de fleste menn ansvar for sine barn? Ekteskap var bare en skikkelig trigger. Noen menn er skikkelig flinke. Men det er dessverre ikke flertallet i dag. Kanskje det var feil av meg å skrive om ekteskapet. Jeg har opplevd feile ting. Unnskyld. Påvirker min hverdag. 3
Virrevirrevapp Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 Helene skrev (8 minutter siden): Hvorfor er det så mange alenemødre? Mener du at menn tar ansvar? Tar de fleste menn ansvar for sine barn? Ekteskap var bare en skikkelig trigger. Noen menn er skikkelig flinke. Men det er dessverre ikke flertallet i dag. Det er ikke mange alenemødre. De fleste menn i dag tar ansvar for barna etter et brudd. 5
MissIndependent45 Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 Helene skrev (1 time siden): Hvorfor er det så mange alenemødre? Mener du at menn tar ansvar? Tar de fleste menn ansvar for sine barn? Ekteskap var bare en skikkelig trigger. Noen menn er skikkelig flinke. Men det er dessverre ikke flertallet i dag. Kanskje det var feil av meg å skrive om ekteskapet. Jeg har opplevd feile ting. Unnskyld. Påvirker min hverdag. De fleste deler faktisk på omsorgen. Så det er like mange alenefedre som alenemødre. 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 Kvinnen har hovedansvaret for barna, det er jo naturlig. Er kvinnen som velger å føde barnet. Dette er jo enkel biologi, kvinnens naturlige og biologiske liv er å føde, amme og oppdra barn. Anonymkode: 7c813...5cc 2 1
Helene Skrevet 13. august 2022 Forfatter #12 Skrevet 13. august 2022 Jeg bare stiller spørsmålet. Har ikke svaret. Det er ikke naturlig for meg å tenke at mor har hovedansvaret for barna. Vet mange gode fedre i dag, som tar barnas beste først. Men hovedspørsmålet mitt var egentlig, hvilke forpliktelser vil en mann ha? Kanskje dumt formulert. Min erfaring, vil gjerne ha barn, men vil ikke ha forpliktelse med mor, se ekteskap. Barna er en livslang forpliktelse. Noen skjønner det, andre ikke. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kvinnen har hovedansvaret for barna, det er jo naturlig. Er kvinnen som velger å føde barnet. Dette er jo enkel biologi, kvinnens naturlige og biologiske liv er å føde, amme og oppdra barn. Anonymkode: 7c813...5cc 2
Kipling Skrevet 13. august 2022 #13 Skrevet 13. august 2022 4 hours ago, Helene said: For meg er den største forpliktelsen her i verden, få et barn. Da har du, dere forpliktelser livet ut. Lurer på da, hvorfor vil ikke menn satse på mor til sine barn? Flere snakker om alenemødre. Hvor er fedrene? Bare et spørsmål. Problemet er vel at ekteskap er en dårligere deal for menn enn det har vært før. Du har alle forpliktelsene du alltid hadde, men veldig lite makt, og hun kan når som helst stikke, og om hun vil så kan hun få barna og ofte en del penger og. Er hun ond så kan hun lyve om at du misbrukte henne, og hun kommer til å bli trodd. For ikke å snakke om at moderne kvinner er dramatisk dårligere hustru-materiale enn tidligere generasjoners kvinner. Både med alder, seksuell historikk, ferdigheter og holdninger. Vil man få opp menns interesse for ekteskap må man gjøre det til en bedre deal for menn. Når det er sagt så er jeg enig I det du sier om barn og forpliktelser, mennjeg tror at så lenge vi kulturelt er der at alt skal handle om maksimal selvrealisering og egen lykke, så kommer vi til å ha et problem 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #14 Skrevet 13. august 2022 Menn vil ikke ha ekteskap? Du vet det finnes menn som gifter seg med hverandre,og at mange har vært gjennom mye for å få lov til det? Anonymkode: eb0da...f70 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #15 Skrevet 13. august 2022 Helene skrev (1 time siden): Jeg bare stiller spørsmålet. Har ikke svaret. Det er ikke naturlig for meg å tenke at mor har hovedansvaret for barna. Vet mange gode fedre i dag, som tar barnas beste først. Men hovedspørsmålet mitt var egentlig, hvilke forpliktelser vil en mann ha? Kanskje dumt formulert. Min erfaring, vil gjerne ha barn, men vil ikke ha forpliktelse med mor, se ekteskap. Barna er en livslang forpliktelse. Noen skjønner det, andre ikke. Men hvorfor er det bare menn sin feil når forholdene ikke funker? Hvorfor mener du at det kun er mannen som ikke satser? Hvorfor kun menn som ikke skjønner det? Og hvorfor må man gifte seg for å følge opp forpliktelser? Du sier at barn er den største forpliktelsen, hvorfor er ikke det nok da? Det du egentlig sier er at barn er den nest største forpliktelsen som egentlig ikke er noe forpliktelse, for man må være gift for å være forpliktet til barna... Anonymkode: 62a64...b13 4 1
Gjest Abendstern Skrevet 14. august 2022 #16 Skrevet 14. august 2022 Ekteskap er for naive mennesker.
GammelKaktus Skrevet 14. august 2022 #17 Skrevet 14. august 2022 Er da heller ikke alle kvinner som har som mål å gifte seg... Ekteskap er ikke akkurat en garanti for at ting går på skinner eller at begge foreldre er like involvert om ting går til helvete. OG det har vel aldri vært en tid der menn tar like mye ansvar som kvinnen etter et brudd som i dag. Synes de aller fleste gjør så godt de kan for at ting skal være til det beste for barna når forholdet ikke funker. Kjenner få som er HELT alene og vi som er helt alene om ansvaret er enten eneste gjenlevende forelder eller så er den andre fullstendig ubrukelig. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #18 Skrevet 14. august 2022 Det er jo ikke sikkert at kvinnen vil gifte seg med mannen heller da... Jeg kjenner til og med ei som planlegger å bli alenemor, hun vil ha barn men har ikke møtt kjærligheten, så det blir en tur til spermbanken. Pluss alle barn er ikke planlagte.. ja, det er en mye større forpliktelse enn å gifte seg, men barn kan skje ved uhell. Det er jo ikke sånn at om du klarer å gjøre noen gravide på et one night stand så må du sette en ring på fingeren deres. Igjen så er det ikke sikkert det mor vil heller. Anonymkode: 40ec0...42d 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #19 Skrevet 14. august 2022 Hvis man får barn bør man også gifte seg, for å sikre hele familien. Hvis man så går fra hverandre så fordeles familiens verdier jevnere så begge foreldre har et ok utgangspunkt for å være aleneforeldre. Dette har jeg inntrykk av at de mennene som ikke vil gifte seg ønsker å unngå, de vil ha dama til å ta mest ansvar for hus og barn mens de selv bygger karriere og verdier som de så ikke ønsker å dele ved et brudd, og driter i at dama ender opp som fattig alenemor. Normale, oppegående menn både gifter seg og tar sin del av hus og barn, så begge kan bygge en karriere man kan leve av ved et ev. brudd. Nå er dette bare observert hos folk jeg vet om, så jeg kan jo ikke generalisere det til hele befolkningen, akkurat. Men dette er hvertfall mønsteret jeg har observert. Anonymkode: d40e4...0eb 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #20 Skrevet 14. august 2022 Jeg tror det TS skriver blir mer normalt etter hvert. Kvinner velger menn med mer penger og status en dem selv som hovedregel (jada alle kjenner ei dame som...). Fra den dagen man sier ja er alt felles. Så mann med 1 Mill. I året gifter seg med dame med 0.5 Mill. Pr. År. Alt som akkumuleres i forhloldet er felles og skal deles på 2 ved brudd. Sagt på en annen måte. Når bryllupet er over har dama fått 250.000+ i inntekt og mannen tilsvarende mindre. Etterhvert som kvinners rettigheter i ekteskapet styrkes, svekkes mannens. 70% av brudd initieres av kvinner. Kvinner har tatt igjen mtp utroskap. Så hvorfor skulle en mann gifte seg?? Hvilken fordeler ligger der? Ingen damer går for en sånn deal. De gifter seg oppover og har alt å vinne. Menn har alt å tape. Det finnes kvinnefellen. Mannsfellen er å gifte seg med ei dame som tjener betydelig mindre enn seg selv. Og antall menn som gifter seg synker, og det kommer til å fortsette. Snart er de like smarte som damer, gifter seg kun om de kommer bedre økonomisk ut. Anonymkode: e784f...48b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå