AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #41 Del Skrevet 14. august 2022 Synes enkelte i denne tråden har en lettvint holdning til å medisinere barn. Melatonin selges ikke reseptfritt til barn, fordi man ikke har nok studier som sier noe om det kan ha uheldige bivirkninger. Det er riktig at man er streng i Norge, leger er påholdne med å skrive resept til barn. Barns hjerne er under utvikling, og man skal være forsiktig og føre var. Jeg hadde ALDRI gitt det til en baby. Jeg har prøvd melatonin til mitt barn som sliter med innsoving. Det fikk noen uante konsekvenser, hvor barnet iblandt sov veldig lenge neste dag. Det virket som det ikke gikk ut av kroppen som det skulle. Så legen sa vi skulle slutte å bruke det. Anonymkode: cf985...548 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #42 Del Skrevet 14. august 2022 Vårt barn begynte på det 7 uker gammelt. Ble skrevet ut av overlegen på sykehuset. Hadde da vært gjennom x antall undersøkelser, flere eeg, ultralyder, måling av egen melatoninproduksjon, røntgen og mr av hjerne og ikke minst gentesting på Rikshospitalet. Barnet produserer selv ikke melatonin pgr en skjelden genfeil. Melatonin skal ikke gid til barn uten resept fra lege. I hvilken verden er det også normalt at ett barn under 1 år sover natten gjennom? Anonymkode: 244fb...5c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ford3000 Skrevet 14. august 2022 Forfatter #43 Del Skrevet 14. august 2022 Jeg har ikke meldt meg ut av tråden, bare leser alt dere skriver og blir litt forvirret, og samtidig lettet over at ganske mange av de som gir melatonin til sine barn gjør det etter samtale med leger. Virker som folk har mange ulike meninger om dette med melatonin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #44 Del Skrevet 14. august 2022 Ford3000 skrev (2 timer siden): Jeg har ikke meldt meg ut av tråden, bare leser alt dere skriver og blir litt forvirret, og samtidig lettet over at ganske mange av de som gir melatonin til sine barn gjør det etter samtale med leger. Virker som folk har mange ulike meninger om dette med melatonin. Det er ganske enkelt! Barn under 3 år skal ikke bruke melatonin uten avtale med lege. det er også forskjell på melatonin som lege skriver ut og melatonin i spray fra helsekost. vi bruker noe som heter slenyto. Anonymkode: 244fb...5c8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå