Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet på samme arbeidsplass i snart 20 år, men i fjor byttet jeg avdeling (ikke mitt valg). Kommer forsåvidt overens med de nye kollegaene mine, men det er en ting som plager meg veldig.

Vi kommuniserer mye på Messenger og Teams, men jeg opplever ofte at ingen gidder å svare på ting jeg spør om. Jeg ser jo at de har sett spørsmålene mine, men de ghoster meg altså.

Vi er godt voksne mennesker 40-60 år, så jeg forstår ikke hvorfor de oppfører seg slik. Virker som om folk på denne nye avdelingen kun tenker på seg og sitt, mens jeg tidligere er vant til teamwork og at vi støttet/hjalp hverandre med det meste.

I fellesmøter spør jeg gjerne igjen, men det er som regel bare et fåtall av kollegaene mine som vil kommentere eller komme med svar/råd. Ofte får jeg ikke hjelp til det jeg lurer på, ting renner bare ut i sanden.

Syns dere jeg bør gjøre noe med dette? Hva da? Eller skal jeg bare godta at slik er miljøet her.

Og ja, jeg er organisert med tillitsvalgt jobber på avdelingen min…

Anonymkode: 5900c...b49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør du "for mye"? Om helt opplagte ting? Adresserer du spørsmålene? Hvem har ansvaret for "dine spørsmål"? 

Er du den eneste som har kommet inn i en godt samkjørt gruppe? Har du blitt "daukjøttet" noen må ta seg av? 

Uansett kan det være greit å ta en samtale med leder. Ikke klag over kollegaer, men spør litt hvordan ting fungerer i avdelingen rundt de tingene du lurer på. Om leder er med i de fora spørsmålene dine blir stilt burde han/hun ha fått med seg hva som skjer. 

Anonymkode: 7cf34...1e5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...