AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 En ulv er like farlig som f.eks en tiger. Det er lett å tenke at dyr som flodhest, tigere og løver er farligere enn bjørner,ulv og gaupe... Men det er jo akkurat det samme. Anonymkode: 20676...00e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Hvor er dokumentasjonen din på at «ulv er like farlig som tiger»? Baserer den seg på statistikk - ingen i Norge drept verken av tiger eller ulv de siste 200 år? Anonymkode: e42e8...f9e 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor er dokumentasjonen din på at «ulv er like farlig som tiger»? Baserer den seg på statistikk - ingen i Norge drept verken av tiger eller ulv de siste 200 år? Anonymkode: e42e8...f9e Men det er sikkert flere som har blitt skadet. Dette er ingen anti-ulvtråd altså. Anonymkode: 20676...00e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Fire ulver er vel på linje med en tiger. Jeg hadde ikke følt meg spesielt i fare eller redd om jeg hadde møtt på en aggressiv ulv i skogen. Hadde jeg stått ansikt til ansikt med en Tiger hadde jeg følt livet kanskje var over.. Anonymkode: 7b521...265 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 En løve er "akkurat det samme" som en gaupe? Virkelig? Det må jeg nesten se noe dokumentasjon på. Anonymkode: 0b62c...dbd 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): En løve er "akkurat det samme" som en gaupe? Virkelig? Det må jeg nesten se noe dokumentasjon på. Anonymkode: 0b62c...dbd Det er ikke samme dyret, men de er jo livsfarlige. Anonymkode: 20676...00e
Gliffy Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Men det er sikkert flere som har blitt skadet. Dette er ingen anti-ulvtråd altså. Anonymkode: 20676...00e Nei. Ulven trekker seg unna folk og er ikke farlig for oss. Flodhest er veldig mye farligere enn ulv, flodhest dreper jo masse folk hvert år i de landene de bor. Samme med vannbøffel, de er livsfarlige. Skulle man sammenlignet med noe ville det vært ku, det er vel det dyret som dreper flest folk i Norge. 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ikke samme dyret, men de er jo livsfarlige. Anonymkode: 20676...00e Gauper? De er jo sky som bare det, og har ikke drept et eneste menneske. Løver derimot, har gjort det flere ganger. Det farligste dyret i Norge mtp. antall dødsfall er veps. Anonymkode: 0b62c...dbd 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gauper? De er jo sky som bare det, og har ikke drept et eneste menneske. Løver derimot, har gjort det flere ganger. Det farligste dyret i Norge mtp. antall dødsfall er veps. Anonymkode: 0b62c...dbd Alle rovdyr er sky , men det betyr ikke at de ikke er farlige. Anonymkode: 20676...00e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En ulv er like farlig som f.eks en tiger. Det er lett å tenke at dyr som flodhest, tigere og løver er farligere enn bjørner,ulv og gaupe... Men det er jo akkurat det samme. Anonymkode: 20676...00e DUMMESTE jeg har lest. En vanlig mann tar lett en ulv 1-mot-1. Samme med gaupe. I gamle dager var det vanlig å drepe bjørner med bare et spyd. Ingen mennesker har noen gang drept en flodhest, løve eller tiger uten skytevåpen. Eller ved å først fange dem i en felle. Anonymkode: b43d8...8a3 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 Siden det ikke finnes ville tigre i Norge, er det skumlere for oss, enn dyr som finnes her naturlig. Det ukjente er alltid verre. Vi er bare laget slik. Anonymkode: be564...fcc
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #12 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): DUMMESTE jeg har lest. En vanlig mann tar lett en ulv 1-mot-1. Samme med gaupe. I gamle dager var det vanlig å drepe bjørner med bare et spyd. Ingen mennesker har noen gang drept en flodhest, løve eller tiger uten skytevåpen. Eller ved å først fange dem i en felle. Anonymkode: b43d8...8a3 De kan gjøre stor skade hvis de blir sinte nok. Å drepe en bjørn med spyd tror jeg neppe er så enkelt som det har blitt sagt. Dessuten brukte folk feller til ville dyr i Norge før også. Særlig bjørner. Anonymkode: 20676...00e 1
herzeleid Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 Svaret på tråden er kanskje; Fordi ville dyr i andre land gjerne er farligere enn i Norge. 4
Hensatt Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 For noe tull! En gaupe er på størrelse med en litt stor katt, en ulv som en stor hund. Felles for alle norske rovdyr er også at de skyr mennesker og er historisk sett ikke kjent for å angripe uprovosert. En flodhest angriper uprovosert og har drept mange mennsesker opp gjennom historien. Bare de siste 200 år har rundt 400 000(!) mennesker blitt drept av tigre. Lite greit å komme med påstander tatt ut av løse luften. 1 1
Gjest Ramona1970 Skrevet 14. august 2022 #15 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men det er sikkert flere som har blitt skadet. Dette er ingen anti-ulvtråd altså. Anonymkode: 20676...00e Er det sikkert flere som har blitt skadet av ulv? Hæ? Her er det jo du som går ut fra ting om rovdyr i Norge og rovdyr i utlandet uten å vite noe om dem.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #16 Skrevet 14. august 2022 For det første så er det ikke sant. For det andre, hadde det vært sant, så hadde det likevel ikke vært så rart. Det er samme årsak som at turister er de som dør i norsk natur. De er rett og slett ikke vant med å ferdes i norsk natur. Dermed er norsk natur farligere for utlendinger enn den er for nordmenn, og farligere enn den naturen utlendingene er oppvokst med. Anonymkode: 9580e...81c 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #17 Skrevet 14. august 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: For det første så er det ikke sant. For det andre, hadde det vært sant, så hadde det likevel ikke vært så rart. Det er samme årsak som at turister er de som dør i norsk natur. De er rett og slett ikke vant med å ferdes i norsk natur. Dermed er norsk natur farligere for utlendinger enn den er for nordmenn, og farligere enn den naturen utlendingene er oppvokst med. Anonymkode: 9580e...81c Ja, og da er det ulykker(ofte fall) og hardt vær som er årsak, ikke angrep fra ville dyr. Anonymkode: 0b62c...dbd
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #18 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, og da er det ulykker(ofte fall) og hardt vær som er årsak, ikke angrep fra ville dyr. Anonymkode: 0b62c...dbd Ja? Det kalles en sammenligning. Et språklig bilde. Alle her inne har garantert om dette på barneskolen. Anonymkode: 9580e...81c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #19 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): De kan gjøre stor skade hvis de blir sinte nok. Å drepe en bjørn med spyd tror jeg neppe er så enkelt som det har blitt sagt. Dessuten brukte folk feller til ville dyr i Norge før også. Særlig bjørner. Anonymkode: 20676...00e "Åja, du tror mennesker kan drepe bjørner med spyd? Vel, se på denne videoen av en ubevæpnet idiot av en mann som sparker en bjørn og blir fucked opp av den. Det motbeviser at en erfaren jeger kan drepe en bjørn med spyd." Ærlig talt. 🤦♀️ Anonymkode: b43d8...8a3 2
Gjest Adobyen Skrevet 14. august 2022 #20 Skrevet 14. august 2022 Jeg kan være redd for huggormbitt eller agressive løshunder. Noe farligere er det vel få som treffer på her. I andre land er det masse farlige slanger og insekter i tillegg til de store ville dyrene, krokodiller og haier osv. Australia ser ganske farlig ut på film.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå