Gå til innhold

Jeg er skuffet over at netthandel ikke gjør jobben sin skikkelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når et plagg ser kjempefint ut på bildet, men er fotografert i spesielt lys for å se akkurat slik ut og når jeg får det hjem er det totalt annerledes og helt gjennomsiktig. Jeg kjøpte en hvitaktig parkas fra H&M og den er som å ha på seg et tynt dusjforheng som ser blaut ut. Må tenke meg godt om når det gjelder hvilke klær jeg har på under den, så det skal se så bra ut som det kan. Jeg er skuffet. Jeg hadde ikke kjøpt den om jeg hadde visst at den er gjennomsiktig!!!  :kjefte: Ender nok med at jeg gir den bort etter noen gangers bruk. 

Anonymkode: 72ef4...81d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor returnerte du den ikke da, når du så at den ikke var som forventet? Nå har jeg ikke handlet fra H&M, men de har vel lignende returopplegg som andre. Man fyller ut returskjema, oppgir grunn for returen. Hos Zalando har de blant flere årsaker én årsak man kan hake av for, og det er nettopp "Produktet var ikke som forventet".

Ingen som tvinger folk til å beholde nettkjøp. Det går an å returnere. Fordelen med netthandel er at man iflg loven har angrerett.

Tar H&M betalt for returnering av varer, eller er det fri retur der også?

Endret av Million
  • Liker 5
Skrevet

Fordi den var akkurat sånn som jeg ville ha den i utførelse ellers og tenkte å få til en hvit, sid jakke under den, så ville den kanskje bli brukbar tross alt. Nå er jo ikke problemet mitt at jeg beholder eller ikke, men at de ikke gidder å fortelle oss kundene at den faktisk er gjennomsiktig. Det vistes ikke på noen av bildene og er en vesentlig ting å få med når de skal beskrive plagget, syns jeg. Når de bevisst tar bilder som fremstiller den som lystett i stoffet, da er det noe som ikke stemmer. Uærlighet er ikke ok. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 16.04):

Fordi den var akkurat sånn som jeg ville ha den i utførelse ellers og tenkte å få til en hvit, sid jakke under den, så ville den kanskje bli brukbar tross alt. Nå er jo ikke problemet mitt at jeg beholder eller ikke, men at de ikke gidder å fortelle oss kundene at den faktisk er gjennomsiktig. Det vistes ikke på noen av bildene og er en vesentlig ting å få med når de skal beskrive plagget, syns jeg. Når de bevisst tar bilder som fremstiller den som lystett i stoffet, da er det noe som ikke stemmer. Uærlighet er ikke ok. 

Enig! Jeg også irriterer vettet av meg over dette. Det kjennes gjerne helt annerledes ut når du får det, og enkelte farger er tydeligvis veldig vanskelige å få korrekte. 
I fysiske butikker er det et lignende problem. Ting som ser rett og slett grått eller beige ut kan kalles hvit.... 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bestiller nesten bare hos Zalando, der returnerer jeg ofte og markerer «ikke som forventet» om det er tilfelle. Tenker kanskje de fikser det etterhvert om det gjelder mange, det koster dem en del å få returer. 

Anonymkode: 0fefe...64e

• Liker 1
Gjest AprilRyan
Skrevet (endret)

Det som irriterer meg mest er hvor vanskelig det skal være å oppgi rett lengde på bukser. Ikke engang når det står oppført lengden i tommer blit det rett og stort sett alltid kortere enn angitt. Utrolig irriterende siden jeg da aldri vet om det er rett lengde eller ikke.

Må holde meg til enkelte nettbutikker eller merker, for hvis jeg tar sjansen på bestille noe fra et merke jeg ikke er sikker på så kan det være både og. Jeg hater å returnere ting så ønsker å unngå det mest mulig.

Endret av AprilRyan
Skrevet

Enig,  veldig irriterende når klær ser helt annerledes enn på bildene.og synes det er så styrete å returnere,  så det ender ofte opp med at jeg beholder klær jeg ikke liker. Enklere å handle i fysisk butikk,  da kan man prøve før man bestemmer seg. Håper du finner ut av det. Selg på finn? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg bestiller nesten bare hos Zalando, der returnerer jeg ofte og markerer «ikke som forventet» om det er tilfelle. Tenker kanskje de fikser det etterhvert om det gjelder mange, det koster dem en del å få returer. 

Et lite miljøsvin du da, med andre ord 🤭

Anonymkode: aaef4...485

Skrevet

I de fleste tilfeller innser jeg at klærne alltid vil se bedre ut på modellen enn på meg. Jeg har kun returnert et eneste plagg noen gang. En bukse som var så trang rundt anklene at den nesten ikke kom på, mens øverst ved lårene var den bred som et telt. Den så overhode ikke sånn ut på bildene, akkurat dette ville blitt enda mer påfallende på en tynn fotomodell. 😅

Anonymkode: c89c7...623

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Også?

Anonymkode: 74a4c...fa5

• Liker 2
Skrevet
tøydokka skrev (8 timer siden):

Selg på finn? 

Jeg har valgt å gi bort ting som ikke passer helt til venner, eller ombruksbutikk. Det blir for mye styr med å skulle selge på finn.

Skrevet

Har du en lenke til dette produktet? Hadde vært interessant å se det i butikk.

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Neida. Kjøper sjelden nye klær, og aldri noe jeg oppriktig tror ikke kommer til å passe. 

Skrevet
applestories skrev (4 minutter siden):

Har du en lenke til dette produktet? Hadde vært interessant å se det i butikk.

Hvis det var trådstarter du mente, så ser den sånn ut. Ser for meg lystett ut. Hadde en modell hatt den på seg og løftet og slengt rundt seg plagget, så hadde det blitt annerledes lys på noe av plagget og en hadde kunnet se at det var gjennomsiktig, men den ligger stille og med kun lys forfra. 
main%5D

Skrevet
Million skrev (På 13.8.2022 den 14.44):

Tar H&M betalt for returnering av varer, eller er det fri retur der også?

Gratis. Men en har også mulighet til å levere varen i en hvilken som helst HM-butikk, selv om butikken ikke fører varen. Helt genialt.

Anonymkode: 07baa...ea4

Skrevet

Hvis det er jakken over her så ligger det ganske mange flere bilder ute som viser at den ikke er lystett.

image.thumb.png.31949faca7cdb418163017185f33e78c.png

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo de som er svinaktige når de ikke klarer å lage representative bilder. Mange feilbestillinger kunne vært unngått om de gjorde en bedre jobb.

Anonymkode: 3b705...883

• Liker 3
Skrevet

Det er flere her med samme problem. ;) Litt å le av i hvert fall.

Anonymkode: 8df8d...859

Skrevet

Jeg prøve å handle minst mulig på nett. Vil se og prøve klærne i butikk. Ikke butikker der du bor? Det hender vel du tar turen til et større sted - handle da. Ingen av oss trenger nye klær hele tiden.

Anonymkode: 3245c...4e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...