Gå til innhold

bukplastikk

Fremhevede innlegg

Gjest innomgjest
Skrevet

Heisann, jeg har fått henvisning til bukplastikk, og kan få den gjort på Blefjell sykehus på Rjukan. Lurer på om det er noen her som har tatt en slik operasjon der? Gode eller dårlige erfaringer og sånt? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva kan være grunnlag for å få bukplastikk dekket helt eller delvis?

Skrevet
Hva kan være grunnlag for å få bukplastikk dekket helt eller delvis?

Bukplastikk er vanligvis en kometisk operasjon som i prinsippet ikke dekkes av det offentlige. Mn det gjøres unntak hvis det er særlig stygt pga tidligere operasjonsarr, hvis man har gått ned fra en sykelig overvekt eller hvis det er så mye hud at hudfoldene gnisser mot hverandre slik at man får eksem osv.

http://www.doktoronline.no/section/lifesty...EntryId=2264061

Skrevet

Jeg har ei venninne som har tatt en slik operasjon, og hun ble kjempefin og er veldig fornøyd! Lykke til! :)

Skrevet

Nei, har ikke erfaring defra, jeg tok min på Axess i Oslo. Min ble også dekket. Jeg er forøvrig kjempefornøyd med min, snart tre år etter. (Men jeg burde nok tatt av noen kilo nå..... :sjenert: )

lykke til da

Skrevet

noen som vet pris,sånn ca? hvis man ikke får det dekket mener jeg.

og om de kategoriserer; stort eller lite omfang? jeg har en hengemage nederst,men øverst er den ganske fin!

Skrevet

Hei!

Har ikke erfaring fra den klinikken, men tok en slik operasjoen i august på Nobel Clinic. Og er kjempefornøyd!! Magen er enda ikke helt som den skal, er fortsatt hard og litt øm, men det er vanlig en lang stund etterpå. Det er bare så deilig å slippe å ha den hengemagen, deilig å ha en mage jeg kan like. :)

Denne operasjonen hadde jeg nok fått dekt av det offentlige, men jeg orka ikke å stå i kø, osv. Den kosta i overkant av 40 000, men verdt hver en krone! Jeg har ikke angret et sekun på denne operasjonen, selv og jeg den første tiden etterpå hadde mye smerter, tok igrunnen et par måneder før jeg var i aktivitet igjen.

Skrevet

Milla, du skriver at det tok et par mnd før du var i aktivitet igjen, hva legger du i ordet "aktivitet"?

"Kontorrotta"

Skrevet

Hei!

Det tok et par måneder før jeg så smått kunne begynne å trene igjen, var også sykemeldt i 8 uker.

Etter en ca fire uker var jeg istand til å rusle små turer, og gjøre litt husarbeid. Jeg var egentlig ikke forberedt på at det ville ta så lang tid å komme seg igjen, men nå når jeg ser tilbake så tror jeg nok jeg var litt utålmodig.

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet

Jeg har hørt at bukplastikk er en kosmetisk operasjon og dermed har man ikke krav på sykemelding....?

Dette kan vel ikke bety at du må dekke vikaren sjøl??

Gjest adventsmusa
Skrevet

I følge folketrygdloven kan en ha rett til sykepenger ved kosmetiske inngrep, men kun dersom de er medisinsk begrunnet. Det er faktisk noen av oss som har gjennomgått denne operasjonen med en slik begrunnelse!

Skrevet

Jeg tok en slik operasjon i september i fjord. Fikk den ikke dekket, men legen som opererte meg skrev et brev som jeg la med mannen sin selvangivelse og vi fikk trekt i fra der. Siden jeg var innenfor kriterie til å få dekket operasjon.

Jeg ble operert i Bergen. Og er kjempe fornøyd. Begynte å passe barn igjen tre uker etter inngrepet.

Er kjempe fornøyd og hadde flat mege med en gang. Nesten ikke hevelse og arret er nesten ikke synlig. Var oppom legen og han måtte vise det til de som jobber der. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...