Gå til innhold

Oppussing av kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart gå i gang med opppussing av kjøkkenet vårt.

Og i den forbindelse trenger jeg litt hjelp til fargevalg og tips.

Vi har svart komfyr og kjøleskap (og oppvaskmaskin i børset stål),

og per i dag er innredningen (dvs skapene) hvite, og dette passer jo ikke helt til hvitevarene våres.

Veggen tenkte vi å male i en lys lys farge (letthet trur jeg), men så var det skapene da? :klø:

Tenkte først å male dem i en brunfarge. (kjøkkenbordet vårt er blant annet brunt med smijernsbein). Kjøpte en fargeprøveboks med fargen Torvbrun (452) fra jotun. Men denne synes jeg kanskje ble litt for sjokoladebrun. Er fin i dersom det er litt mørkt.. men i lyset er den alt for skjolade.

Har dere noen andre tips?

Tenkte også litt på en grå-tone?

Det kan kanskje bli bra til hvitevarene våres.

Har noen av dere noen fargetips så tar jeg gjerne i mot

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mal veggene på kjøkkenet i fransk grå, da kan du fortsatt ha innredningen hvit selv om du har svart komfyr.

Har selv, hvitt tak, eggehvit innredning, fransk grå vegger, men også hvite hvitevarer., men kunne fint hatt de svarte.

Hvis du absolutt vil male innredningen også kan du jo male den i antikkhvit? eller i Sort? eller en grålig farge? Dis f.eks.

Elsker fargevalg og opppusning, men litt vanskelig og si når man ikke har sett det live :)

Skrevet

Dis er for lys til svart komfyr/kjøleskap

det samme med antikkhvit

Har funnet ut at jeg må ha en relativt mørk farge for at det skal gå bra med svarte hvitevarer.

Veggene er i dag ganske lys gråe (vet ikke helt hvilken farge det er.. var sånn da vi flyttet inn).. og jeg trur jeg må ha en mørkere farge enn det til hvitevarene mine...

(på innredninga altså)

Skal ikke være enkelt dette med fargevalg nei...

men takk for tips gjest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...