Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er religiøse så opptatt av å drepe de som har feil religion?

Anonymkode: 666a7...562

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er ikke mentalt friske, mennesker med slik tankegang er syke og har en sterk sjalusi.

Anonymkode: 5dfa7...e6e

• Liker 1
Skrevet

Religiøse er ikke opptatt med å drepe de som har feil religion. Noen religiøse er opptatt av det. Med tanke på hvor mange mennesker det er i verden som er religiøse så er de som ønsker å drepe et forsvinnende lite fåtall.

Anonymkode: 34eac...de1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Religiøse er ikke opptatt med å drepe de som har feil religion. Noen religiøse er opptatt av det. Med tanke på hvor mange mennesker det er i verden som er religiøse så er de som ønsker å drepe et forsvinnende lite fåtall.

Anonymkode: 34eac...de1

Skulle tro folk klarte å dra den konklusjonen selv, men det er nok litt for komplisert tankegang for mange i dagens samfunn. Det kan gi noen skremmende tankeeksperimenter om fremtiden. 🤯

Anonymkode: 0d51e...49c

Skrevet

Nå er det jo stort sett bare en religion som er overivrig med vold, drap, strenge religiøse lover, æreskultur og æresdrap. 

Anonymkode: 64026...5f3

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

De blir fortalt av mer en 10% av samme religion at det er i orden. Finnes historier om helt normale gutter som blir overtalt på få dager til å begå mord, så om det er så lett å overtale de når de har den troen de har så er det beste å ta de alle med en klype salt imo..

Anonymkode: 0e483...a9c

• Liker 1
Skrevet

Dette kan gjelde både religiøse og ikke religiøse. Å ønske å skade andre eller drepe andre har med person å gjøre.

Anonymkode: 6da00...a02

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er det jo stort sett bare en religion som er overivrig med vold, drap, strenge religiøse lover, æreskultur og æresdrap. 

Nåja..den russiske ortodokse kirke har og et svin på skogen for øyeblikket. 

Anonymkode: 69805...304

Skrevet (endret)

TS, du kommer med en ekstrem generalisering, men iboende i alle religioner er en in-group/out-group tenkning som gjør andre religioner, folk og etnisiteter til mindre verdt, dette har vært brukt i uminnelige tider, noen religioner har et større fokus på det en andre, men det er saktens tilstede i alle de tre Abrahamittiske religionene. Du finner flere passasjer om det i bibelen, f.eks i Samuels bok. Se på de gale jødene som bosetter seg i palestinsk område, det er totalt drevet frem av religiøse tekster, at det bor andre mennesker der er ikke så viktig, et soleklart eksempel på in-group/out-group tenkning. I Islam så er det enda mer fokus på disse tingene da Islam var en religion som ble spredt via erobringer (korstogene var minst like voldelige...) Et par av tingene som vanskeligjør å sette islam i en moderne kontekst er den interne maktkampen i islam, spesielt da mellom shia og sunni, men også den ene linjen i koranen som sier at Allahs ord er det siste ord og ikke en setning skal endres (dette er min parafrase, da jeg ikke gadd å lete opp den nøyaktige teksten) 

Endret av K.B.
Skrevet

Kanskje litt sånn maktkamp-greier, å gå ut som den seirende religion/ideologi?

Eller så tror man at man har så rett, at man rett og slett bare må drepe de som tar feil?

Det er jo visse prinsipper jeg også kunne gått til krig for. Uten at jeg er spesielt blodtørstig. 

Anonymkode: 19dfd...cbc

Skrevet (endret)

Pris til Gud, den Ufattelige Store, den Ufattelige Gode! Jeg vitner til at Gud er den Tilstrekkelige Beskytter, for en av demonene's storhode fikk smake Din Hånd når mitt liv var en gang i hans. Du kom Strålende og Majestetiskt, og mine øyner ble blindet av Din Guddommelige Lys!

Å demoner, dere har fulgt meg og prøvd å utslette meg, men vit sannelig at Gud elsker meg og har tatt meg til Hans Beskyttelse, vit sannelig at dere alle og deres nådeløse ondskap vil bli knust av Gud, min Far!

Gud hadde aldri dømt noen ikke-troende til å bli drept eller til evig helvete. ALDRI!

Réaliser og opplev Gud, Gud som din religiøse bøk snakker om.

Du leser om Satan, Gud, jinns og demoner og spirits og helvete og paradis og sjelen osv i dine skrifter...

Jeg har opplevd ALT det der og mer. Gå og gjør det samme. 

Noen bare leser det de leser om, andre ser og opplever det de leser om 😉

William Lane Craig og Hamza Tzortiz bruker deduktiv logikk og andre rasjonelle argumenter for Gud...

De er baby boys.

Jeg inviterer dem til min kveld på Lindeberg for noen år siden...

La oss se hva som skjer med dems logikk...

Endret av Conal
Skrevet
Conal skrev (2 timer siden):

Pris til Gud, den Ufattelige Store, den Ufattelige Gode! Jeg vitner til at Gud er den Tilstrekkelige Beskytter, for en av demonene's storhode fikk smake Din Hånd når mitt liv var en gang i hans. Du kom Strålende og Majestetiskt, og mine øyner ble blindet av Din Guddommelige Lys!

Å demoner, dere har fulgt meg og prøvd å utslette meg, men vit sannelig at Gud elsker meg og har tatt meg til Hans Beskyttelse, vit sannelig at dere alle og deres nådeløse ondskap vil bli knust av Gud, min Far!

Gud hadde aldri dømt noen ikke-troende til å bli drept eller til evig helvete. ALDRI!

Réaliser og opplev Gud, Gud som din religiøse bøk snakker om.

Du leser om Satan, Gud, jinns og demoner og spirits og helvete og paradis og sjelen osv i dine skrifter...

Jeg har opplevd ALT det der og mer. Gå og gjør det samme. 

Noen bare leser det de leser om, andre ser og opplever det de leser om 😉

William Lane Craig og Hamza Tzortiz bruker deduktiv logikk og andre rasjonelle argumenter for Gud...

De er baby boys.

Jeg inviterer dem til min kveld på Lindeberg for noen år siden...

La oss se hva som skjer med dems logikk...

nedlasting.jpg

Skrevet (endret)

Religion er bare en unnskyldning, hadde de ikke hatt religionen, så ville de funnet andre grunner. Folk generelt er veldig flinke til å danne grupper og stenge ute de som ikke passer inn på en eller annen måte, enten ved å snu dem ryggen, gi dem mindre goder, lage et fiendebilde som de får flere med på. Ingen ting binder folk så godt sammen som en felles fiende. 

At man danner slike allianser, er dessverre en av måtene for å sikre overlevelse for de som er som deg selv og dine. Det finnes til og med et gen  som sier noe om din tilbøyelighet til å søke tilhørighet til en gruppe, stenge andre utenfor og være lite empatisk med de som ikke tilhører din gruppe, mens du er normalt empatisk ellers. Merkelig nok fører dette genet også med seg at du kan ha litt større sjanse til å lykkes i parforhold.

Det snåle er at de som har en annen variant av det samme genet, er mindre tilbøyelig til å påføre folk utenfor sin gruppe lidelse og går ikke like lett inn for å være med i en gruppe, men genetikere mener likevel at mennesker med denne varianten likevel er mer tilbøyelig til å ha dårligere empati og litt dårligere sjanse til å lykkes i kjærlighetslivet. 

Endret av absinthia
Gjest Adobyen
Skrevet

Det høres slitsomt og vanskelig ut å være religiøs. Glad for at jeg slipper det.

Skrevet

Hvorfor er alle så opptatt av å late som om dette ikke handler om islamister??

Anonymkode: 19b05...4ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...