AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Del Skrevet 13. august 2022 Hei! Min samboer har tatt sædanalyse (2 ganger med 3 mnd mellomrom) og begge viste svørt lave resultater. Nå har han tatt en til (utvidet analyse) som vi venter fortstt svar på. Alle henvisninger har han fått mellom min gynekolog (hu er ikke så lett å få time hos og alt kommunikasjon foregår gjennom brev i posten..halo) Så det jeg lurte på er..hvilken lege kan vi gå til for å finne ut hvorfor har han så dårlige resultater? Er det noe ..mannlig gynekolog? (beklager hvis det e dumt spørsmål) Gå gjennom hns fastlege har vi gjort, som sa at gynekolog min må ta det videre. Vi kan godt tenke å gå privat, men vet ikke helt hvor. Er det da fertilitetsklinikk? Men e det noe konkrete leger der man skal booke time til npr det gjelder mannen som problemet? Vil være litt mer målbeviste der siden hver konsultasjon koster der Er det noen som har erfaring med å finne ut hvorfor sæd er så dårlig? Vi spiser sunt, er aktive, tar kostilskudd. Så livsstil er ikke problemet Anonymkode: 619b1...51d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #2 Del Skrevet 13. august 2022 Dårlig sperm kan være rett og slett genetisk og for noen vil ikke kosthold og livsstil gjøre noe fra eller til. Kontakt en privat fertilitetsklinikk så tas det videre der. Er resultatene dårlige er det ivf dere må gjennom. Dere kan velge å prøve selv litt til eller kjøre rett på ivf. Men obs privat er veldig kostbart i forhold til offentlig da dere kan få det dekket. Er ingen mannlig gynekolog, dersom testene viser dårlig resultat er det evt ivf som gjelder. Anonymkode: c15c2...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Del Skrevet 13. august 2022 En urolog kan hjelpe han. Men vær forberedt på at det kanskje ikke kan fikses. Da blir det ev ICSI. Anonymkode: 82607...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Del Skrevet 13. august 2022 Du må sjekkes for å utelukke at det er flere problemer enn bare hans sædkvalitet. Det vil si noe om hvilken hjelp dere vil ha best utbytte av. Når jeg fikk mine var det kun donor som kunne løse dette problemet og jeg ble undersøkt for å finne ut om vi måtte ha ivf med donor eller bare donor. Gynekologen hjelper dere videre i systemet. Anonymkode: 050b8...db5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå