Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2002 #1 Skrevet 21. oktober 2002 har noen vurdert eller fått erfaringer med å ha "falsk giftering" når du reiser alene eller bare jenter?` jeg har samboer og er ikke på sjekker`n og vil derfor helst bare unngå "sjekkeaktig" kommunikasjon med mannfolk når jeg er på ferie.. Hva synes dere?
Gjest care Skrevet 21. oktober 2002 #2 Skrevet 21. oktober 2002 Har ingen erfaringer med "falsk" giftering, men husker fra jeg selv var i syden med en venninne. Mye pes fra mannfolk som prøver seg hele tiden, særlig når du ikke er interessert selv. Da skulle det vært godt å ha en :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2002 #3 Skrevet 21. oktober 2002 da jeg var singel ville jeg aldri funnet på å gå med falsk giftering.. tenk om jeg møtte "drømmemannen" og han skygga banen fordi han trodde jeg var gift..!! Rimelig flaut å begynne å forklare mannen også.. men nå som jeg er opptatt er ikke det et aktuelt problem har planer om å reise på besøk til min venninne som studerer i utlandet. og tenkte å kjøpe meg en "juggel" ring med giftering-aktig utsedne til da.. skal jo reise med fly, buss, taxi osv i et fremmed land.. og se ung, blond og uskyldig ut.. men takk for svar care.. ps. hvilken finger skal jeg ha den på da tro.. når jeg skal ha "ekte giftering" (når enn det måtte bli.. hva sier du sambo?) skal jeg ha den på høyre.. etter ekte norsk tradisjon.. men i mange land har de den jo på venstre.. så det er kanskje best å ha den på venstre for å vise at det er en giftering..? men.. feriebildene, da.. litt flaut å vise dem til hele slekta med "giftering" hmm.. må kanskje tenke litt mer på dette.. kanskje bare ha den på mens jeg er allene på flyplasser og busser osv og så ta den av når jeg møter venninna?
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2002 #4 Skrevet 23. oktober 2002 Bare husk at en giftering ikke er noen hindring for mange. Særlig ikke for de som er ute etter en engangsaffære.. Da kan det tvert i mot virke som en ekstra utfordring.. Snakker av erfaring!!
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2002 #5 Skrevet 28. oktober 2002 tror jeg ville synes det var litt "flaut" å gå med giftering, jeg..... men jeg er 22 og singel.. så jeg aner nok ikke hva jeg snakker om..
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2002 #6 Skrevet 29. oktober 2002 ehm.... ville bare si at jeg kjenner mange jenter som har nesten alle fingrene fulle av gull/sølvringer som godt kunne sett ut som gifte/forlovelsesringer... og hvis jeg har på meg en slik ring bruker jeg den alltid på venstre ringfinger fordi det føles mest behagelig ut med ring der selv om jeg ikke er opptatt... så vil ikke disse uønskede flørtemennene tro at ringene deres kun er vanlig pynt?
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2002 #8 Skrevet 29. oktober 2002 Hvis jeg ikke tar helt feil har de gifteringen på motsatt hånd i veldig mange andre land enn Norge. Har fått det kommentert flere ganger i mange forskjellige land om jeg er gift! Og det med å bare bruke en helt vanlig ring, som ikke er på vår ringefinger. Så i utlandet blir man ofte tatt for å være gift, da oss nordmenn ikke har gifteringen closest to the hearth! vilde
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2002 #9 Skrevet 30. oktober 2002 ja.. det er vanskelig å "vise at man er gift" siden fingeren og ringen varierer veldig.. det er blitt en greie her på KG at det bare er her vi har ringen på høyre, men det er faktisk mange andre land der man går med gifteringen på høyre også (i USA er det en oppfattning om at i "Europa" har man ringen på høyre) men det er også mange som går med en ring som er en helt annen type enn det vi ville tenke på når vi skulle ha en giftering; f.eks med mange stener på .. og kanskje til og med bølger/vinkler på ringen.. selv går jeg ikke med noen form for smykker i det hele.. så jeg tror jeg ville se veldig gift ut ved å ha en typisk "giftering" på ringfingere.. uansett om jeg hadde den på høyre eller venstre og det har jeg ofte når jeg reiser allene... kjekt å "ha i bakhånd" .. gjerne sammen med et par bilder av kjæresten også.. i enkelte land er dette nøkkelen til å bli behandlet med respekt..
ragnalina Skrevet 5. november 2002 #10 Skrevet 5. november 2002 Har ikke erfaring fra *alle* europeiske land, men både i england og på island har de gifteringen på venstre hånd. Her på island er det noen som har forlovelsesringen på höyre og gifteringen venstre. Ellers er det også en veldig praktisk grunn til at man har ringen på venstre - skulle man festes i en maskin e.l. er det for flertallet (som er höyrehendt) "enklere" å miste en finger på venstrehånden som man ikke bruker like mye som höyre. (en god del mindre romantisk men.. :blunke: )
Lula Skrevet 20. november 2002 #12 Skrevet 20. november 2002 Skjønner ikke at det skal være nødvendig å "fake" gift for å slippe innpåslitne mannfolk!!! Tror nok at en overivrig mann vil prøve å sjekke deg opp uansett. Ring eller ikke. Og dersom du ikke er intressert så sier du bare det: JEG ER IKKE INTRESSERT! Slett ikke vanskelig :-) Tanken på en falsk giftering har aldri falt meg inn, og jeg har reist en del alene. Og jeg er da både søt og blond, men har aldri hatt problemer! (mulig at min litt "strenge" profil holder de værste unna )
Gjest care Skrevet 20. november 2002 #13 Skrevet 20. november 2002 Skjønner ikke at det skal være nødvendig å "fake" gift for å slippe innpåslitne mannfolk!!! Tror nok at en overivrig mann vil prøve å sjekke deg opp uansett. Ring eller ikke. Og dersom du ikke er intressert så sier du bare det: JEG ER IKKE INTRESSERT! Slett ikke vanskelig :-) Tanken på en falsk giftering har aldri falt meg inn, og jeg har reist en del alene. Og jeg er da både søt og blond, men har aldri hatt problemer! (mulig at min litt "strenge" profil holder de værste unna ) Da har du enda ikke møtt den innpåslitne typen som tror han kan få hvem som helst og ikke tar nei for et nei.
wondergirl Skrevet 21. november 2002 #14 Skrevet 21. november 2002 "Slett ikke vanskelig" sier Lula! Ha, det finnes nok av innpåslitne menn (særlig på steder med mye turister) som har fått det for seg at skandinaviske jenter er lette på tråden (og joda, noen ganger har de jo rett!), og som ikke kan fatte og begripe at du ikke vil til sengs med dem selv om du tydelig viser dem at nei takk, du er ikke interessert og setter alle pigger ut. Jeg har den erfaringen at de ikke bryr seg om at du er "gift". Særlig i muslimske land synes de det er rart at du får lov til å reise uten mannen din, han skal jo passe på "æren din". Og da er du kanskje klar for et lite eventyr med dem i steden? Men dette varierer sikkert fra sted til sted.
monja Skrevet 21. november 2002 #15 Skrevet 21. november 2002 Trodde ring gjorde en person mer attraktiv jeg....Har selv sjekka menn med ring jeg :D (I riktig gamle dager)
Jen Skrevet 21. november 2002 #16 Skrevet 21. november 2002 Jeg hadde ekte giftering på meg da jeg var på ferie (Italia) uten mann i sommer, og det hjalp ikke i det hele tatt. Sa at jeg var gift med barn og, men det brydde de seg ikke om. Måtte bare gi opp å ligge på stranden, for det ble så plagsomt. Irriterende at man ikke kan få nyte ferien sin i fred fordi det finnes duster som ikke skjønner det slag. Den erfaringen med muslimske land har jeg ikke. Der har jeg erfart det motsatte av wondergirl. Men dersom det er et land som stiller litt krav til "korrekt antrekk" kan man vel oppleve litt dersom man ikke tilpasser seg, og det kommer nok an på hvor det er.
Lula Skrevet 22. november 2002 #17 Skrevet 22. november 2002 ja da, jenter.....Jeg vet utmerket godt at det finnes noen veldig innpåslitne mannfolk som IKKE vil gi seg. Mitt poeng er at en GIFTERING ikke har noe å si for om man blir utsatt for denne typen uønsket oppmerksomhet. Forøvrig hjelper det faktisk å være bestemt. Jeg er selv en meget bestemt dame, og det er SVÆRT sjelden jeg kommer i en situasjon der en mann nekter å gi seg...og henger på som en klegg. Selv om du ikke kan gardere deg 100% mot super-innpåslitne mannfolk, så vil du ihvertfall oppleve mye mindre av det!!! Og det kan vel være verdt å tenke på for noen og enhver? :-) Ha en god ferie!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå