Gå til innhold

Hva hadde du gjort? Hverdagsproblemstilling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere hadde invitert et vennepar på middag ei helg, men så dukker det plutselig opp et tilbud om noe mer spennende til samme kveld et par dager før. Hadde du da avlyst middagen eller tenkt at du holder på det fordi det var avtalt først?  

Anonymkode: 09d0b...76a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man holder den første avtalen. Selvfølgelig.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Er man opptatt, så er man opptatt. Det der er ganske grunnleggende høflighet og barnelærdom.  Da skal det i så fall være noe helt spesielt - at man får uventet tilbud om billetter til en utsolgt konsert eller liknende, og da spiller man med åpne kort ovenfor dem man har en avtale med.

• Liker 9
Skrevet
BobbySocks skrev (Akkurat nå):

Man holder den første avtalen. Selvfølgelig.

Ja, selvfølgelig.

Dette er ikke en problemstilling (blant normale mennesker) en gang.

Anonymkode: 5a2b7...30c

• Liker 2
Skrevet

Dere er dårlige venner om dere avlyser pga noe mer spennende ja, ikke gjør det. Vær heller glad for at dere har noen som vil komme å bruke en lørdagskveld sammen med dere😉

Skrevet

TS her. Jeg spør fordi vi var de inviterte som så fikk beskjed om at avtalen ble avlyst fordi de andre hadde blitt invitert med på noe de hadde mer lyst til. Greit nok. Vi kan møtes senere, men følte oss jo litt nedprioritert. 

• Hjerte 1
Skrevet

Synes det er dårlig

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS her. Jeg spør fordi vi var de inviterte som så fikk beskjed om at avtalen ble avlyst fordi de andre hadde blitt invitert med på noe de hadde mer lyst til. Greit nok. Vi kan møtes senere, men følte oss jo litt nedprioritert. 

Dét er dårlig stil, ja. 

Skrevet

Kommer an på hva man blir dumpet for og hvor høytidelig en invitasjon det var i utgangspunktet. Hvis de ville avlyse for en once-in-a-lifetime mulighet for dem, og de ydmykt spurte om det var Ok, så ville jeg ikke ha noe problem med det. Men det høres ikke ut som det var situasjonen her. 

Anonymkode: 67d89...ddd

• Liker 2
Skrevet

Ja, det var dårlig stil.

Sannsynligvis hadde jeg (som de som inviterte) ikke sagt noe, men holdt på avtalen.

Eller hvis jeg kjente dere godt, hadde jeg kanskje sagt at vi var invitert til ....... akkurat den kvelden hvor vi hadde invitert dere. Hvis det er greit for dere at vi da flytter til neste helg, men for all del, vi beholder dagen som avtalt hvis det er noe vanskelig for dere å flytte den.

Skrevet

Er jo lov å avlyse, det må du godta.

Selv avtaler jeg aldri ting lenger, kun på morgenen den dagen det gjelder. Liker ikke å binde opp tiden min på denne måten, det dukker alltid opp andre i livet som kan være mer spennende. 

Møtes for tåkeprat og middag kan gjøres alltids en annen gang.

Anonymkode: 7d244...a9b

Skrevet

Jeg hadde selvsagt holdt den første avtalen. Skulle jeg brutt den så måtte det vært veldig tungtveiende grunner. Akutt sykdom hos meg selv, eller alvorlig sykdom/skade/dødsfall i nære relasjoner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er jo lov å avlyse, det må du godta.

Selv avtaler jeg aldri ting lenger, kun på morgenen den dagen det gjelder. Liker ikke å binde opp tiden min på denne måten, det dukker alltid opp andre i livet som kan være mer spennende. 

Møtes for tåkeprat og middag kan gjøres alltids en annen gang.

Jeg hadde en venninne med den innstillingen - hun ville ikke binde seg til avtaler, i tilfelle det dukket opp noe mer spennende. Vi tok til etterretning at vi ikke var spennende nok til å prioriteres og sluttet å invitere henne.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Liker ikke å binde opp tiden min på denne måten, det dukker alltid opp andre i livet som kan være mer spennende. 

Ikke for oss som skaper spennende liv, kun for dere gratispassasjerer som henger dere på oss.

Jeg ville ditchet venneparet, TS, sånne folk er ikke til å stole på.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis dere hadde invitert et vennepar på middag ei helg, men så dukker det plutselig opp et tilbud om noe mer spennende til samme kveld et par dager før. Hadde du da avlyst middagen eller tenkt at du holder på det fordi det var avtalt først?  

Det spørs hvor viktig disse vennene er for deg . om de bare er ment å fylle et «tomrom « hadde jeg avlyst , men og vært forberedt på at de hadde blitt såret / irritert . Hvis den andre happeningen er en sjelden , morsom mulighet , kan du jo skylde på «dobbelt -booking . Å lage en ny avtale med det første venneparet . Men er du en som alltid leter etter en bigger , better deal , så slutt å inviter folk , med mindre du fullfører . Ikke kast bort andres tid . 

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)

Som invitert hadde jeg reagert ulikt avhengig av hva den andre avtalen var.

Hvis de hadde blitt invitert på middag hos et annet par hadde jeg følt meg nedprioritert.

Hvis de hadde vunnet tur og billetter til favoritt-artisten på Wembley hadde jeg vært glad på deres vegne.

Endret av Anonym Brukar0
Skrivefeil
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke for oss som skaper spennende liv, kun for dere gratispassasjerer som henger dere på oss.

What? Er det spennende å bli invitert på middag til noen? Det var jammen spennende du.

Det kan nok dukke opp helt andre ting før den datoen kommer :) Er jo også lov å avlyse.

Daria skrev (5 timer siden):

Jeg hadde en venninne med den innstillingen - hun ville ikke binde seg til avtaler, i tilfelle det dukket opp noe mer spennende. Vi tok til etterretning at vi ikke var spennende nok til å prioriteres og sluttet å invitere henne.

Hehe. Du tok det personlig, at du ikke var spennende nok. Er jo du selv som valgte å tolke det på den måten da.

Viktig å ta valg i livet da, det gjorde jo du også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...