AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #21 Skrevet 13. august 2022 Vera skrev (4 minutter siden): Hvor gamle er barna? 6 og 9 Anonymkode: 925fe...2e8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #22 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hei! I år starter skolen 22.august. Det betyr at tredjeklassingen har hatt 9 uker ferie i år. Han savner skolen. Hele dager på SFO er ikke et særlig godt tilbud. Burde de ikke snart revurdere å kutte ned på ferien, evt spre den litt mer. Dette blir for lenge. Når starter skolen hos dere, og hva er deres syn på det? Anonymkode: 925fe...2e8 Deilig med lang ferie med barna Anonymkode: 6f6a1...19f 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #23 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hei! I år starter skolen 22.august. Det betyr at tredjeklassingen har hatt 9 uker ferie i år. Han savner skolen. Hele dager på SFO er ikke et særlig godt tilbud. Burde de ikke snart revurdere å kutte ned på ferien, evt spre den litt mer. Dette blir for lenge. Når starter skolen hos dere, og hva er deres syn på det? Anonymkode: 925fe...2e8 Syns ferien er altfor kort! Anonymkode: 5f4bc...073 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #24 Skrevet 13. august 2022 ♥ skrev (38 minutter siden): SFO fram til barna er forventet å klare seg selv er jo selvsagt for de fleste. Her hadde vi SFO til de var 8 og 7 år, og det er vel tilbud fram til de blir 10 om de trenger det. Hvorfor har dere ikke det tilbudet? Eksisterer det ikke eller er det valgt bort av en eller annen årsak? Kommunen som ikke har tilbud. SFO følger skoleruta, med alle ferier og planleggings dager som er i året. Anonymkode: c282c...520
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #25 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nei, Trondheim kommune starter 22.aug Anonymkode: 925fe...2e8 Ser at Oslo og Trondheim er like ja. Men dette kommende skoleåret er de på skolen til torsdag 22. juni mens vi i Lillestrøm slutter 16. juni 2023 så jevner seg ut. Anonymkode: 1efe1...9c6 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #26 Skrevet 13. august 2022 Lang sommerferie er supert. Anonymkode: d8338...53e 2
Vera Skrevet 13. august 2022 #27 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): 6 og 9 Anonymkode: 925fe...2e8 9 åringen klarer seg fine alene de timene dere er på jobb. Ingen besteforeldre/familie/venner/naboer som kan ha litt tilsyn med 6-åringen noen timer pr dag? 6-åringen vil også klare seg fint noen timer sammen med 9-åringen. 1
Hjerte Skrevet 13. august 2022 #28 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommunen som ikke har tilbud. SFO følger skoleruta, med alle ferier og planleggings dager som er i året. Anonymkode: c282c...520 Det er jo horribelt! Det er jo de færreste førsteklassinger som kan gå alene fem dager i uka. Mange andreklassinger og en del tredjeklasdinger kan det heller ikke. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #29 Skrevet 13. august 2022 er ikke noe mer enn før Anonymkode: f656c...b92
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #30 Skrevet 13. august 2022 Vera skrev (54 minutter siden): 9 åringen klarer seg fine alene de timene dere er på jobb. Ingen besteforeldre/familie/venner/naboer som kan ha litt tilsyn med 6-åringen noen timer pr dag? 6-åringen vil også klare seg fint noen timer sammen med 9-åringen. Jeg lar ikke 9-åringen være hjemme hele dagene når vi er på jobb. Det blir bare tull. 2-3 timer går bra. 6-åringen har vi ingen som kan passe.. Anonymkode: 925fe...2e8 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #31 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, hadde det bare vært slik at han hadde fantasi til å leke. Anonymkode: 925fe...2e8 Akkurat det er jo din egen feil, regner med han er skjermavhengig som de fleste barn idag, og har utviklet en dopaminrespons som ikke tåler 2 min uten intens stimuli. Min 10-åring ser film med meg eller pappaen (eller begge) en gang i uka, og ellers blir det noen episoder med serien vi ser sammen i løpet av uka. Ellers er det null skjerm. Han er ekstremt kreativ, og kan bruke timesvis på bygging av teknikklego mens han hører på lydbok, eller snekre ting eller holde på ute i klatrestativ og på skateboard. Han klarer fint å være hjemme alene en dag, inkludert å lage seg noen speilegg og bake seg en kake hvis han får lyst. Spent på hvordan det går når disse skjermavhengige kladdene blir voksne. 🙄 Ikke rart du synes ferien er for lang. Anonymkode: 6fb88...898 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #32 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser at Oslo og Trondheim er like ja. Men dette kommende skoleåret er de på skolen til torsdag 22. juni mens vi i Lillestrøm slutter 16. juni 2023 så jevner seg ut. Anonymkode: 1efe1...9c6 Jada, jevner seg jo alltid ut😅 bare nå det ble litt lenge. Anonymkode: 925fe...2e8
Vera Skrevet 13. august 2022 #33 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lar ikke 9-åringen være hjemme hele dagene når vi er på jobb. Det blir bare tull. 2-3 timer går bra. 6-åringen har vi ingen som kan passe.. Anonymkode: 925fe...2e8 Ok, men da er det jo du som lager et problem ut av noe som ikke er et problem? Barna klarer seg fint alene de timene dere er på jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #34 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat det er jo din egen feil, regner med han er skjermavhengig som de fleste barn idag, og har utviklet en dopaminrespons som ikke tåler 2 min uten intens stimuli. Min 10-åring ser film med meg eller pappaen (eller begge) en gang i uka, og ellers blir det noen episoder med serien vi ser sammen i løpet av uka. Ellers er det null skjerm. Han er ekstremt kreativ, og kan bruke timesvis på bygging av teknikklego mens han hører på lydbok, eller snekre ting eller holde på ute i klatrestativ og på skateboard. Han klarer fint å være hjemme alene en dag, inkludert å lage seg noen speilegg og bake seg en kake hvis han får lyst. Spent på hvordan det går når disse skjermavhengige kladdene blir voksne. 🙄 Ikke rart du synes ferien er for lang. Anonymkode: 6fb88...898 Neida, han er vel ikke mer skjermavhengig enn barn flest i dag. Men han har aldri vært en stor leker med rollelek og lignende. Liker best sport ute. Så bra at din gutt er så flink da. Du er heldig med den da. Kanskje du bare har han å passe på, eller? Anonymkode: 925fe...2e8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #35 Skrevet 13. august 2022 Vera skrev (Akkurat nå): Ok, men da er det jo du som lager et problem ut av noe som ikke er et problem? Barna klarer seg fint alene de timene dere er på jobb. Det kommer vel an på modenhetsnivået på barna det. Anonymkode: 925fe...2e8 1
Vera Skrevet 13. august 2022 #36 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kommer vel an på modenhetsnivået på barna det. Anonymkode: 925fe...2e8 Og om foreldrene lar barna modnes.. 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #37 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! I år starter skolen 22.august. Det betyr at tredjeklassingen har hatt 9 uker ferie i år. Han savner skolen. Hele dager på SFO er ikke et særlig godt tilbud. Burde de ikke snart revurdere å kutte ned på ferien, evt spre den litt mer. Dette blir for lenge. Når starter skolen hos dere, og hva er deres syn på det? Anonymkode: 925fe...2e8 Slår et slag for ferien. Så fint at barn har tid til sene sommerkvelder, leke, bade og oppleve nye ting. Ferien er nok noe som redder skolegangen for mange. Anonymkode: 2a05a...7f1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #38 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neida, han er vel ikke mer skjermavhengig enn barn flest i dag. Men han har aldri vært en stor leker med rollelek og lignende. Liker best sport ute. Så bra at din gutt er så flink da. Du er heldig med den da. Kanskje du bare har han å passe på, eller? Anonymkode: 925fe...2e8 Og som jeg påpeker, barn FLEST er skjermavhengige. Smarttelefoner og nettbrett gjør ungene (og foreldrene) helt tilbakestående. Ja, jeg har bare en, og det burde vel gjort det vanskeligere siden han ikke har søsken å leke med? Tolmodighet til rollelek kan trenes opp, så lenge men ikke passifiserer dem med skjerm fra de er toddler så mamma og pappa skal få fred. Anonymkode: 6fb88...898 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #39 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg lar ikke 9-åringen være hjemme hele dagene når vi er på jobb. Det blir bare tull. 2-3 timer går bra. 6-åringen har vi ingen som kan passe.. Anonymkode: 925fe...2e8 stakkars unge, får aldri bli selvstendig, du er hysterisk Anonymkode: f656c...b92 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #40 Skrevet 13. august 2022 ♥ skrev (2 timer siden): Jeg heier på lang ferie, det er det beste med å være barn. Ukesvis til lek og moro uten voksenstyring. Enig, det er sånn jeg husker somrene når jeg var barn. Men så var jeg så heldig å ha en hjemmeværende mor, og det hadde alle vennene mine i nabolaget der jeg bodde også, så vi sprang i gatene og mellom husene våre, var ute sammen nesten hele dagene. Somrene føltes som en lang evigvarende god drøm❤️ I dagens samfunn, når begge foreldre jobber fullt og bare har 3 uker ferie på somrene, så forstår jeg godt at barna lider. Syns virkelig synd på alle de barna som må gå på SFO hele dagene i 5-6 uker på somrene😢 En mulighet hadde jo vært om en av foreldrene tar ut litt mer ferie? Eller at foreldrene har 2 uker hver for seg og en uke sammen? Det hadde begrenset SFO- ukene litt.. Anonymkode: ef154...3a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå