AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Hei! I år starter skolen 22.august. Det betyr at tredjeklassingen har hatt 9 uker ferie i år. Han savner skolen. Hele dager på SFO er ikke et særlig godt tilbud. Burde de ikke snart revurdere å kutte ned på ferien, evt spre den litt mer. Dette blir for lenge. Når starter skolen hos dere, og hva er deres syn på det? Anonymkode: 925fe...2e8 2
Sofakona Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Jo..vi har en på 10 år og nå har han har lang ferie...om noen uker er det høstferie... så juleferie..så vinterferie..og sp påskeferie og sommer ferie.... Jul og sommer ferie er greit..men høst og vinter ferie synes jeg bare er tull. 1
Hjerte Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Jeg heier på lang ferie, det er det beste med å være barn. Ukesvis til lek og moro uten voksenstyring. 17 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 ♥ skrev (Akkurat nå): Jeg heier på lang ferie, det er det beste med å være barn. Ukesvis til lek og moro uten voksenstyring. Ja, hadde det bare vært slik at han hadde fantasi til å leke. Anonymkode: 925fe...2e8 1
Sofakona Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 Pluss at det er ikke lett for alle foreldre å få denne kabal til å gå opp...og jeg elsker barna mine....men det blir kjedelig i lengden for alle 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Starter 17. her, synes egentlig det er ganske passe. Går ikke på SFO heller. Men så har jeg også fri da, det har nok mye å si. Deilig å ha mye tid til å finne på ting sammen og slappe av og kose oss sammen. Men tror nok det blir greit med skole igjen også. (Og i år synes jeg det er veldig fint at vi har høstferie også, så vi får tatt igjen turen som ble kansellert pga streik i sommer.) Anonymkode: 73c42...65d
GammelKaktus Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 Elsker ferie og vil helst ha det slik vi har det. 6
iNord Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 tror mine synes et er magisk med disse ukene på sommeren. men ja, det krever jo en del når ungene går på barneskolen og man må ha plan for hvordan man skal være hjemme med de, eller feks på ulike aktiviteter eller dra til besteforeldre. (jeg har ikke 10 uker ferie, og kan ikke la minste være alene hjemme. ). til tross for det synes jeg synes sommeren har gått ekstremt fort i år.. 2
Hjerte Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, hadde det bare vært slik at han hadde fantasi til å leke. Anonymkode: 925fe...2e8 Det kan læres. Neste år er han et år eldre, og kanskje ute og reker med venner dagen lang. Det barna finner på sammen er like viktig for utviklingen som skolen, slik jeg ser det.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 Og her har vi ikke SFO, men 10uker ferie for skolebarna og 12 uker for skolestarterne. Eksker ferie men må jo også jobbe, så er helt avhenig av besteforeldre. Minstemann har ikke språk og krever tilsynn utover det vanlige og har avlastning i barnebolig en gang i måneden. Sist innvilget avlastning var starten av mai. Men heldigvis har vi en fungerende hjemmesykepleier ordningen her. Skjønner bare ikke hvordan folk får dette til å gå med så lang ferie. Ikke alle har besteforeldre/tabte som kan/har mulighet å stille opp. Anonymkode: c282c...520 1
Hjerte Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og her har vi ikke SFO, men 10uker ferie for skolebarna og 12 uker for skolestarterne. Eksker ferie men må jo også jobbe, så er helt avhenig av besteforeldre. Minstemann har ikke språk og krever tilsynn utover det vanlige og har avlastning i barnebolig en gang i måneden. Sist innvilget avlastning var starten av mai. Men heldigvis har vi en fungerende hjemmesykepleier ordningen her. Skjønner bare ikke hvordan folk får dette til å gå med så lang ferie. Ikke alle har besteforeldre/tabte som kan/har mulighet å stille opp. Anonymkode: c282c...520 SFO fram til barna er forventet å klare seg selv er jo selvsagt for de fleste. Her hadde vi SFO til de var 8 og 7 år, og det er vel tilbud fram til de blir 10 om de trenger det. Hvorfor har dere ikke det tilbudet? Eksisterer det ikke eller er det valgt bort av en eller annen årsak? 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #12 Skrevet 13. august 2022 Er vel bare Oslo som har hatt så lang ferie i år? I en av nabokommunene hadde vi siste skoledag 21/6 og første skoledag 16/8 og det blir 7 uker. Alle kommuner skal tilby 190 skoledager til elevene, så da har vel Oslo mindre fridager ellers? Men enig i at 9 uker er lenge. Anonymkode: 1efe1...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #13 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er vel bare Oslo som har hatt så lang ferie i år? I en av nabokommunene hadde vi siste skoledag 21/6 og første skoledag 16/8 og det blir 7 uker. Alle kommuner skal tilby 190 skoledager til elevene, så da har vel Oslo mindre fridager ellers? Men enig i at 9 uker er lenge. Anonymkode: 1efe1...9c6 Nei, Trondheim kommune starter 22.aug Anonymkode: 925fe...2e8
Arkana Skrevet 13. august 2022 #14 Skrevet 13. august 2022 Her er første skoledag 17. august så det betyr 8,5 uker sommerferie for våre barn. Jeg unner barna skikkelig lang ferie og husker det selv som helt fantastisk. Jeg håper ikke sommerferien blir kortere. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #15 Skrevet 13. august 2022 Starter 15. August, tror siste dag var 21. Juni Anonymkode: 9e0a4...1df 1
Gjest Krokanrullene Skrevet 13. august 2022 #16 Skrevet 13. august 2022 Synes det er helt nydelig. Lek og fine dager ute
Vera Skrevet 13. august 2022 #17 Skrevet 13. august 2022 Jeg blir så provosert når foreldre syns det er slitsomt med lang skoleferie.. Dere er klar over at det kun er Norge og Danmark som har så kort sommerferie? Resten av Norden og verden ligger på ca 3 mnd sommerferie, og ofte 1 mnd juleferie.. Et skoleår er langt og strevsomt - ferien skal brukes til å samle krefter, leke, være ubekymret, slippe å forholde seg til tidsfrister og organisert aktivitet. La barna få kjede seg - konsekvensen blir fantasi og kreativitet. 7 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #18 Skrevet 13. august 2022 Vera skrev (1 minutt siden): Jeg blir så provosert når foreldre syns det er slitsomt med lang skoleferie.. Dere er klar over at det kun er Norge og Danmark som har så kort sommerferie? Resten av Norden og verden ligger på ca 3 mnd sommerferie, og ofte 1 mnd juleferie.. Et skoleår er langt og strevsomt - ferien skal brukes til å samle krefter, leke, være ubekymret, slippe å forholde seg til tidsfrister og organisert aktivitet. La barna få kjede seg - konsekvensen blir fantasi og kreativitet. Ja, men jeg og far har 3-4 uker ferie hver. Sommeren går ikke opp! Det er hovedproblem. Anonymkode: 925fe...2e8 2
Vera Skrevet 13. august 2022 #19 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men jeg og far har 3-4 uker ferie hver. Sommeren går ikke opp! Det er hovedproblem. Anonymkode: 925fe...2e8 Hvor gamle er barna?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #20 Skrevet 13. august 2022 Jeg bare lurer på hvordan dere som ønsker kortere ferie har tenkt at det hele skal gå opp? For et skoleår er 190 dager. Vil dere heller ha to uker høstferie og vinterferie eller vil dere ha 4 dagers skole eller fri veeeeeldig mange enkelt dager i løpet av et skoleår? Hva tenker dere? Lærere har også veldig mye avspasering som de tar ut i de ukene det er sommerferie for barna, og det er dager de uansett må ta ut. Jeg skjønner det kan være vanskelig å få kabalen til å gå opp, men kortere sommerferie gir ikke barna mindre fridager uansett. Anonymkode: e66c7...d8a 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå