Gå til innhold

Bruden ønsker en spesifikk kjole til oss forloverne, hvem betaler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forlovere i like eller matchende kjoler er en skikkelig harry USA-greie 🙈 Synes det er kjempekleint og hadde vegret meg skikkelig for et sånt show-off opplegg 😅

Anonymkode: 9c055...783

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forlovere i like eller matchende kjoler er en skikkelig harry USA-greie 🙈 Synes det er kjempekleint og hadde vegret meg skikkelig for et sånt show-off opplegg 😅

Anonymkode: 9c055...783

Amerikanere viser seg jo i større og større grad å være ganske så...enkle...og dette ønsker vi å kopiere mest mulig av. Forstå det den som kan...

Anonymkode: d4271...0e4

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjempegøy å dingle rundt på fest i helt lik kjole som noen andre...
Bruder som ønsker å diktere hvordan forlovere skal være kledd, må være fryktelig kontrollerende. Det er tydeligvis viktigere at bildene blir fine, og at det ser flott ut ved alteret, enn at de som har kjolen på skal føle seg vel. Mener man seg berettiget til å bestemme det, må man jammen betale for det også. Det er et minimum. 

Selv hadde jeg nok takket nei til å være forlover, så lenge tanken er at man kun er en dekorasjon rundt bruden. 

Herre gud. Da får man takke nei til å være brudepike da. Vist det er totalt krise å ha lik kjole som noen andre. Dagen handler faktisk ikke om deg.  Er ikke du som skal være i fokus.  

Til TS bruden skal selvfølgelig betale kjolen å det må være en kjole dere begge føler dere vell i.  I mitt bryllup hadde forlover og brudepiker lik kjole som jeg selvfølgelig betalte.  Men de fikk alle prøve masse forskjellige å ble enige om en kjole de alle følte seg vell i.  Forloverne til mannen hadde skjorter i samme farge som kjolene og blomster å pynt var i samme farge. Ble en kjempefin helhet, fine bilder å var veldig tydelig hvem som var en del av brudefølge. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært voksen brudepike i to bryllup. I det ene kosta kjolen sånn 6-700 kr, da spleisa vi på den. Jeg og bruden. I det andre bryllupet betale jeg den selv, men da kosta den bare ca 300kr. Bruden valgte kjole i begge tilfellene. Egentlig ikke kjoler jeg kan bruke senere, men jeg har de enda. Egentlig så er det brudeparet som skal betale kjolene, når man ikke får velge antrekk selv. 

Man kan gjøre et kompromiss da, la være å gi gave når man betaler for kjolen man ikke velger selv, men selv skal betale. Si at det er gaven. 

Anonymkode: 26e7a...935

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært voksen brudepike i to bryllup. I det ene kosta kjolen sånn 6-700 kr, da spleisa vi på den. Jeg og bruden. I det andre bryllupet betale jeg den selv, men da kosta den bare ca 300kr. Bruden valgte kjole i begge tilfellene. Egentlig ikke kjoler jeg kan bruke senere, men jeg har de enda. Egentlig så er det brudeparet som skal betale kjolene, når man ikke får velge antrekk selv. 

Man kan gjøre et kompromiss da, la være å gi gave når man betaler for kjolen man ikke velger selv, men selv skal betale. Si at det er gaven. 

Hvor finner man så billige slike kjoler?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio-lio skrev (37 minutter siden):

Herre gud. Da får man takke nei til å være brudepike da. Vist det er totalt krise å ha lik kjole som noen andre. Dagen handler faktisk ikke om deg.  Er ikke du som skal være i fokus.  

Til TS bruden skal selvfølgelig betale kjolen å det må være en kjole dere begge føler dere vell i.  I mitt bryllup hadde forlover og brudepiker lik kjole som jeg selvfølgelig betalte.  Men de fikk alle prøve masse forskjellige å ble enige om en kjole de alle følte seg vell i.  Forloverne til mannen hadde skjorter i samme farge som kjolene og blomster å pynt var i samme farge. Ble en kjempefin helhet, fine bilder å var veldig tydelig hvem som var en del av brudefølge. 

Nei, akkurat det kan vi være enig om. Alle vet at det kun er bruden som er i fokus, det er jo knapt så brudgommen får noe oppmerksomhet, en gang. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva er voksen brudepike for noe?

Anonymkode: f2705...aae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (27 minutter siden):

Hvor finner man så billige slike kjoler?

Jeg kjøpte kjoler til mine brudepiker på zalando.  Mener å huske de kosta 500kr stykk.   Brudepikene fikk vite farge ønske fra meg å at jeg ønsket at kjolen skulle væte lang. Ellers sto di fritt til å velge selv. De ble enige om 4-5 kjoler de bestillte hjem å valgte en de alle 4 følte seg vell i. Resten sendte vi tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er voksen brudepike for noe?

Over 18 år

Anonymkode: f5e9c...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio-lio skrev (5 timer siden):

Om jeg ble pålagt å kle meg likt som en eller flere andre, ville det ikke vært mangelen på oppmerksomhet eller å ikke kunne skille meg nok ut som hadde bekymret meg... Jo mer man kler opp et matchende brudefølge, jo mer i fokus havner de jo. En enslig forlover i selvvalgt penkjole kan derimot gå så mye i ett med de andre gjestene som hun måtte ønske. 

Endret av Daria
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 18 år

Anonymkode: f5e9c...169

Hva er deres funksjon??  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (32 minutter siden):

Om jeg ble pålagt å kle meg likt som en eller flere andre, ville det ikke vært mangelen på oppmerksomhet eller å ikke kunne skille meg nok ut som hadde bekymret meg... Jo mer man kler opp et matchende brudefølge, jo mer i fokus havner de jo. En enslig forlover i selvvalgt penkjole kan derimot gå så mye i ett med de andre gjestene som hun måtte ønske. 

Nå er vel ikke poenget å gjøre brudefølge usynlig da.  Er vel nettopp derfor man vil ha en stil på brudefølge.  I mitt bryllup ville jeg ha det sånn fordi jeg ønsket at de skulle matche teamet/fargene i bryllupet. Bildene blir renere å nettopp det at de synes og alle vet hvem som er en del av brudefølge.  Det jeg mente med min kommentar var at jeg skjønnet ikke hvorfor det et krise å ha like kjoler. Så lenge man føler seg fin og vell. Jeg hadde i hvertfall ikke brydd meg om jeg måtte ha lik kjole eller en kjole som jeg kansje ikke hadde valgt selv, så lenge jeg følte meg fin. Er jo ikke min dag eller jeg som skal ha oppmerksomheten.  Hadde aldri falt meg inn å være vrang på hva brudeparet ønsker for sin dag. Synes det blir smålig.

Endret av Mio-lio
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjempegøy å dingle rundt på fest i helt lik kjole som noen andre...
Bruder som ønsker å diktere hvordan forlovere skal være kledd, må være fryktelig kontrollerende. Det er tydeligvis viktigere at bildene blir fine, og at det ser flott ut ved alteret, enn at de som har kjolen på skal føle seg vel. Mener man seg berettiget til å bestemme det, må man jammen betale for det også. Det er et minimum. 

Selv hadde jeg nok takket nei til å være forlover, så lenge tanken er at man kun er en dekorasjon rundt bruden. 

Vel, en del synes det er stas å tydelig være en del av brudefølget (enten ved at fargen på kjolen er tydelig i stil med dekorasjoner ellers, eller ved at forloverene har like kjoler (jada, det er bare en forlover for brud, men brudepiker forbinder jeg med små jenter…) og er en tydelig gjeng som står nær bruden.

Det er nok litt aldersbetinget, om man ønsker å ha et større brudefølge og om man synes det er stas. Jeg forstår at en 30-40 år gammel brud synes det er litt overkill, mens en i 20-årene synes det er gøy å samle vennegjengen. 

Bare fordi noen gjør noe nytt/noe som ikke treffer akkurat deg eller meg, er det ikke automatisk teit, tenker jeg😅

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er deres funksjon??  

Tja, gjøre dagen (spesielt formiddagen) til en gøy dag? Spise og ordne seg sammen på formiddagen. Være med som ekstra hjelper i gjennomføring av bryllupet. 
En voksen brudepikegjeng er nok hakket mer aktuelt i litt yngre alder - bryllupet er en feiring hvor vennene har større preg på dagen og man benytter muligheten til å feire og gjøre det litt ekstra stas med vennegjengen. Bare følg litt med på trender blant bryllupsfotografer, så ser man det tydelig.

Anonymkode: 27b73...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, Mio-lio said:

Enig. Hele poenget med voksne brudepiker er jo at bruden skal få lov til å ydmyke sine single venninner på det som er hennes store dag, som et symbol på at hun har "made it", og nå er over dem i hierarkiet. Personlig syns jeg bruden er snill som bare tvinger dem til å gå i like kjoler.

Hadde det vært meg, skulle de også ha fått på seg lik klovnesminke, og så skulle alle kalle dem "Plumbo og Dumbo" hele kvelden. Og så kunne jeg sitte og si sånn: "Hei Plumbo, hold sløret mitt. Og du, Dumbo, hent meg et glass til med vin".

Det er brudens dag, tross alt. Det er henne det skal handle om. 

Anonymkode: 519f5...217

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig. Hele poenget med voksne brudepiker er jo at bruden skal få lov til å ydmyke sine single venninner på det som er hennes store dag, som et symbol på at hun har "made it", og nå er over dem i hierarkiet. Personlig syns jeg bruden er snill som bare tvinger dem til å gå i like kjoler.

Hadde det vært meg, skulle de også ha fått på seg lik klovnesminke, og så skulle alle kalle dem "Plumbo og Dumbo" hele kvelden. Og så kunne jeg sitte og si sånn: "Hei Plumbo, hold sløret mitt. Og du, Dumbo, hent meg et glass til med vin".

Herregud😂 

Jeg er enig i at det kan gå over styr for noen, men de aller fleste brudepiker i like kjoler, opplever jeg at synes det er stas og hyggelig. 
Dette er hva jeg har sett i venners bryllup og i jobbsammenheng. Og nei, dagen jeg gifter meg skal jeg ikke ha 4 stk i lik kjole. Men dette må være den mest smålige kommentaren jeg har lest på bryllupsforumet😂

Endret av Anim92
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja for den ultimate suksess i livet er selvsagt å bli gift? 🤪

I min krets er det vanlig at bruden betaler kjoler til brudepiker, og at forlover betaler egenkjole, men den er kun avklart ok med bruden, ikke diktert av bruden. Om bruden bestemmer hvilken kjole synes jeg bruden skal betale også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Haha, for ei bitter stakkars du er 🤣  i bryllup jeg har vært i, å mitt eget har flere av brudepikene allerede vært gift før bruden. Å de har alle hatt kjempe fine kjoler å sett helt smashing ut.  Ro ned egga. Du blir nok uansett aldri spurt om å være brudepike så grinete som du er.  Må ha en rimelig lav selvtillit vist matchende kjoler er det som skal til for å knekke deg å at du føler deg som en klovn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironi, folkens. Ironi. 

Anonymkode: ce503...37b

Hvor?

Anonymkode: 27b73...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvfølgelig bridezilla som skal betale om hun krever like kjoler. 

Anonymkode: 43cc7...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...