AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Del Skrevet 13. august 2022 Vi er to venninner som skal være forlovere til vår beste venninne. Det var først snakk om at bruden skulle bestemme hvilke farge vi skulle ha på kjolene, som er helt greit. Men nå ytrer hun et sterkt ønske om at vi begge skal anskaffe en spesifikk kjole, så vi er like i bryllupet. Er dette noe hun kan forvente av sine beste venninner som forlovere? Eller er det dårlig av bruden å ikke tilby å betale kjolene da hun har så konkret kjoleønske? Har ikke snakket med venninnen min som også skal være forlover om dette ettersom jeg er redd for å være urimelig. Men jeg mener at så lenge kjolene er nogenlunde like, både i farge og fasong og ikke overgår bruden burde vi kunne valgt kjole selv, slik at vi får en vi kunne tenkt oss å bruke senere også. Anonymkode: 08ab7...ed3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 Populært innlegg #2 Del Skrevet 13. august 2022 Hvis bruden bestemmer en spesifikk kjole må bruden betale. Anonymkode: 4d8a8...863 76 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Del Skrevet 13. august 2022 Skal hun diktere antrekk, får hun betale de og. Anonymkode: 9d345...3ef 21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Del Skrevet 13. august 2022 Enig med deg. Hun har sett for mye på amerikanske filmer. Anonymkode: fcf7e...54c 24 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 13. august 2022 #5 Del Skrevet 13. august 2022 Enig med ovennevnte: bestemmer bruden hvilken kjole må hun også betale. Selv på "Say yes to the dress" og liknende pleier "brudepikene" å kunne velge mellom et utvalg av kjolemodeller, og så blir de sydd i samme stoff. Hvis kjolen er kjempebillig ville jeg ikke gjort noen stor sak ut av det, men prinsippet med at brudeparet betaler i dette tilfellet burde være åpenbart. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #6 Del Skrevet 13. august 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Skal hun diktere antrekk, får hun betale de og. Anonymkode: 9d345...3ef Yep. Anonymkode: ce503...37b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Del Skrevet 13. august 2022 Dette er et amerikansk fenomen som sikkert har blitt enda mer poppis nå etter at vordende bruder ser på "Say yes to the dress" og lignende. Jeg synes bruden er urimelig i å kreve make kjoler dersom hun samtidig ikke bekoster disse for dere. Anonymkode: b3ba6...4b6 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #8 Del Skrevet 13. august 2022 Synes det er helt ok at brud har ønske om fargepalett (og da bør det være flere farger å velge mellom, ikke bare «fersken»), men ved ønske om spesifikk kjole bør bruden absolutt betale. Anonymkode: 27b73...1ae 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #9 Del Skrevet 13. august 2022 Jeg kjøpte kjoler til alle brudepikene og forloveren, siden jeg ønsket at de hadde like kjoler. De var med å finne kjole, da, men hvis man skal være såpass sær så får man også betale😅 Anonymkode: 256d6...dee 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 13. august 2022 #10 Del Skrevet 13. august 2022 Siden bruden skal bestemme, får hun betale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. august 2022 #11 Del Skrevet 13. august 2022 Hvis bruden mener at forlovernes oppgave er å være en del av dekorasjonen, er det like naturlig at hun betaler for kjolene som at hun betaler for bordpynt og blomster. Det hadde vært fullstendig uaktuelt å betale en kjole jeg ikke kunne velge selv, det inkluderer også fargevalg (det hadde forsåvidt også vært uaktuelt å bli pålagt å kle meg likt som den andre forloveren, men det er en annen diskusjon). 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #12 Del Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg kjøpte kjoler til alle brudepikene og forloveren, siden jeg ønsket at de hadde like kjoler. De var med å finne kjole, da, men hvis man skal være såpass sær så får man også betale😅 Anonymkode: 256d6...dee Hvorfor ønsket du at de skulle være likt kledd? Anonymkode: fcf7e...54c 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 13. august 2022 #13 Del Skrevet 13. august 2022 Jeg mener hun skal betale. Hva om forloveren ikke har økonomien til det, feks. Men i USA hvor dette fenomenet egentlig kommer fra, er det ikke normen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #14 Del Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ønsket du at de skulle være likt kledd? Anonymkode: fcf7e...54c Fordi de var brudepiker, de pleier å være nokså likt kledd. Anonymkode: 256d6...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #15 Del Skrevet 13. august 2022 Jeg ble satt ut da datteren min skulle være brudepike. Var på kjoleshopping med bruden som valgte ut en dyr modell og jeg måtte betale😅 Ble så satt ut at jeg bare dro kortet. Kostet meg 3,000kr med tilbehør og sko. Mener helt ærlig at dette er noe brudeparet burde bekoste når de velger antrekket og legger føringene. Anonymkode: c1622...e3a 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #16 Del Skrevet 13. august 2022 Var forlover og bruden bestemte at vi skulle ha lilla kjole. Den fargen har jo ikke vært populær på åresvis men fant en til 750 kr, brukte den bare den gangen. Ja, hun skulle betalt. Anonymkode: f2705...aae 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #17 Del Skrevet 13. august 2022 Om kjolen er i en farge jeg bruker og i en stil og fasong som gjør at jeg kan tenke meg å bruke den ved flere anledninger, kunne jeg ha vurdert å kjøpe den selv. Men om det ikke er det så hadde bruden fått betale for den selv! Anonymkode: 4154a...d4b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #18 Del Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi de var brudepiker, de pleier å være nokså likt kledd. Anonymkode: 256d6...dee Kjempegøy å dingle rundt på fest i helt lik kjole som noen andre... Bruder som ønsker å diktere hvordan forlovere skal være kledd, må være fryktelig kontrollerende. Det er tydeligvis viktigere at bildene blir fine, og at det ser flott ut ved alteret, enn at de som har kjolen på skal føle seg vel. Mener man seg berettiget til å bestemme det, må man jammen betale for det også. Det er et minimum. Selv hadde jeg nok takket nei til å være forlover, så lenge tanken er at man kun er en dekorasjon rundt bruden. Anonymkode: d4271...0e4 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #19 Del Skrevet 13. august 2022 Hvis det er flere forlovere hadde jeg trukket meg. Der er jo en uansett Anonymkode: 164a5...1e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 13. august 2022 #20 Del Skrevet 13. august 2022 Datteren min var nettopp brudepike i bryllup til familiemedlemmer, de ønsker at alle brudepikene skulle matche og kjølte og betalte kjoler til alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå