Gå til innhold

Har du noengang hatt en pause i forholdet, og deretter kommet tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At dere var separert og ikke bodde sammen en periode. Etter en stund så flyttet dere sammen igjen.

Anonymkode: 0e8db...ba3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv, men både min bror og en god kamerat av meg dro tilbake til konene sine etter et drøyt års separasjon. De fant begge ut at gresset ikke var så veldig grønt på den andre siden.

Anonymkode: 02851...c81

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var ung og dum hendte det av og til at en dame ville ha "pause", og så kom hun tilbake igjen. Men jeg lærte rimelig kjapt at det er poengløst å bli kjæreste igjen med noen som ville ha pause, og at det er den enkleste saken i verden å gjøre en ekskjæreste som vil tilbake til en ren pulevenn i stedet. 

Anonymkode: 8cb3c...48a

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har ikke opplevd det selv, men både min bror og en god kamerat av meg dro tilbake til konene sine etter et drøyt års separasjon. De fant begge ut at gresset ikke var så veldig grønt på den andre siden.

Var det barn inne i bildet?

Anonymkode: 75a3e...13a

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

De måtte bare pule fra seg litt? Eventuelt fant ut at de hadde ikke så draget som de hadde håpet?

Anonymkode: 763d2...a84

Skrevet

Nei. Endte opp med nye.

Anonymkode: a8e22...a51

Skrevet

Jeg har vært litt frem og tilbake med en x (ikke samboer, og litt mer useriøs relasjon), men da var det ikke slutt-slutt, bare drama og krangling. 

De har har vært i mer seriøse forhold med, har jeg ikke gått tilbake til. Slutt er slutt. Når det er sagt så har jeg da gitt alt jeg kan når vi skulle jobbe med forholdet. Men når det først ble slutt da, så følte jeg ikke at noe ble uprøvd, og jeg så dermed ikke hensikten med å gå inn i forhold med den personen igjen. 

Dersom du føler noe er uprøvd, så kan det jo selvsagt være verdt et forsøk. Utenom det så tror jeg ofte bare at man får en god periode i begynnelsen, så vil man til slutt falle tilbake til det gamle mønsteret igjen. 

Anonymkode: a8054...f42

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

At dere var separert og ikke bodde sammen en periode. Etter en stund så flyttet dere sammen igjen.

Hei. Ja det har skjedd 1 gang. Det var med faren til våre to barn. Etter et  "brudd" på ett års tid,  flyttet jeg og ungene tilbake til vårt nybygde hus. Vi kjøpte campingvogn og fikk oss hund, men det reddet ikke forholdet. Det ble  aldri oss igjen.  

Anonymkode: 18534...ad2

Skrevet

Jeg og mannen var sammen i 15 år, skilte oss og kom sammen igjen 6 år etter, nå bor vi sammen igjen og alt er bra igjen. Det var ikke grønnere på den andre siden. 

Anonymkode: aaf33...265

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var det barn inne i bildet?

Anonymkode: 75a3e...13a

Ja, i begge tilfellene var det det. Barna var relativt store, men hjemmeboende.

Skrevet

Ja,ble ikke bedre 

Anonymkode: 49c16...bd1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De måtte bare pule fra seg litt? Eventuelt fant ut at de hadde ikke så draget som de hadde håpet?

Anonymkode: 763d2...a84

Vel, begge var vel i en slags midtlivskrise, og ble smigret av oppmersomhet fra yngre kvinner. Begge flyttet sammen med ny kjæreste, og begge tok selv initiativet til å bryte med den nye. Tilfellene var selvsagt ikke helt like, men ganske mye var felles. En felles ting var nok den sterke kraften og selvbekreftelsen som ligger i å få oppmersomhet fra unge, vakre kvinner når man befinner seg midt i livet og i et langvarig samliv. Når begeistringen, forvirringen eller forelskelsen kjølner, og man ser ting klarere, vil man hjem.

Skrevet

Nei. Eksen ville ha pause, jeg ville ikke. Forstår ikke poenget når man er voksen. Han innrømmet senere at han sa det for å slå opp, men egentlig ikke turte. Forholdet var dårlig, og det ble slutt i stedet, som var riktig valg.

Anonymkode: 70882...30c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Vel, begge var vel i en slags midtlivskrise, og ble smigret av oppmersomhet fra yngre kvinner. Begge flyttet sammen med ny kjæreste, og begge tok selv initiativet til å bryte med den nye. Tilfellene var selvsagt ikke helt like, men ganske mye var felles. En felles ting var nok den sterke kraften og selvbekreftelsen som ligger i å få oppmersomhet fra unge, vakre kvinner når man befinner seg midt i livet og i et langvarig samliv. Når begeistringen, forvirringen eller forelskelsen kjølner, og man ser ting klarere, vil man hjem.

Jeg tror dette fort kan skje hvis han bryter pga ny kjæreste. For egen del, gjorde jeg slutt etter lang tids overveielse uten å ha noen ny kjæreste å gå til. Jeg har aldri vurdert å gå tilbake.

Gjest fransine
Skrevet

Ja, jeg var sammen med mannen i 19 år, så hadde vi pause på 5  år og er nå tilbake hos hverandre,  forholdet er sterkere enn noen gang 🙂

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ja og vi er sammen den dag i dag over 20 år etter.

Anonymkode: 74765...f43

Skrevet

Skulle tro jeg lagde tråden selv.. lurt på samme… jeg dro fra min samboer grunnet dårlig oppførsel siste året.. vert sammen 5 år, og baby på 6 mnd. Håper vell på en måte det kan ordne seg om han tar litt tak i egne problemer( økonomi, fest/rus og prioriteringer).. men vet jo at det mest sansynlig ikke blir sånn.. og det gjør så innmari vondt..

Anonymkode: 8694f...512

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei. Eksen ville ha pause, jeg ville ikke. Forstår ikke poenget når man er voksen. Han innrømmet senere at han sa det for å slå opp, men egentlig ikke turte. Forholdet var dårlig, og det ble slutt i stedet, som var riktig valg.

Anonymkode: 70882...30c

hadde du forstått om han hadde hatt en spesifikk grunn? Typ at du hadde vært utro, brukt rus bak ryggen etc? 

Anonymkode: 8694f...512

Skrevet

Vi var separerte i mer enn to år etter vi fikk første barn. Vi var i praksis kjærester igjen en stund før vi flyttet sammen igjen. 12 år har gått og vi har fått flere barn. Forholdet nå er veldig bra. 

Anonymkode: a7fd3...d3f

Skrevet

Tja ja.. flyttet ut med felles barn på 4 år i håp om at han skulle ta tak/oppsøke hjelp (alvorlig psykisk syk). Heller ikke dette hjalp for at han skulle ta tak og forholdet var over.

Anonymkode: 0759f...d50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...