Gå til innhold

Kostnad sette inn vindu

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal sette inn vindu i 2. etasje. Har skaffet vindu selv, så det står klart. Hadde befaring av snekker i går, som sier han vil bruke 3 fulle arbeidsdager på jobben. 

Jeg vet ikke noe om sånt, men er ikke det litt drøy tidsbruk? Vi betaler per time, så bør Kanskje sjekke m andre snekkere også?

Han må sette opp stillasje pga høyden, men likevel...

Endret av Tatja
Skrevet

Vi er ikke profesjonelle, men vi bruker 3-4 timer på å bytte vindu.  Litt konger hvis vi må gjøre det innenfra. 

Jeg tror ikke proffer bruker noe lengre tid enn oss?

Anonymkode: af561...94f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er ikke profesjonelle, men vi bruker 3-4 timer på å bytte vindu.  Litt lenger hvis vi må gjøre det innenfra. 

Jeg tror ikke proffer bruker noe lengre tid enn oss?

Rettet skrivefeil.

Lagt til, vi jobber innenfra når vi bytter i 2.etg.  Det er litt kronglete, og vi bruker litt mer tid enn når vi kan jobbe fra begge sider, men det er godt mulig.

Skrevet

Jeg har byttet alle vinduer på huset selv og ja ,de enkleste har vel tatt 2-3 dager ,inkludert isolering rundt ,fukt og vind sikring samt utføring og listing inne og ute.

Å bare ta ut gammel vindu og sette inn ny tar vel 2-4 timer for meg. Men så kommer alt rest som jeg skrev øverst.

Mest tid har jeg brukt der hvor vi bytta vinduer til helt annen størrelse, da må vegg åpnes ,stendere må justeres/fjernes/legges til osv...

Jeg er ufaglært da ,men har byttet mange vinduer at jeg har god erfaring på område. Også har jeg fast jobb så vindu bytting skjer etter ,så når jeg skriver 2-3 dager ,i timer blir det vel kanskje 20t.

Anonymkode: 8390c...804

Skrevet

En dag sa snekkeren til oss men så måtte deler at kledningen byttes (fant gammel maurtue bak) og da gikk det to dager. Var lett å komme til på bakkeplan.

Anonymkode: c2fda...e08

Skrevet
Tatja skrev (10 timer siden):

Vi skal sette inn vindu i 2. etasje. Har skaffet vindu selv, så det står klart. Hadde befaring av snekker i går, som sier han vil bruke 3 fulle arbeidsdager på jobben. 

Jeg vet ikke noe om sånt, men er ikke det litt drøy tidsbruk? Vi betaler per time, så bør Kanskje sjekke m andre snekkere også?

Han må sette opp stillasje pga høyden, men likevel...

Er det vindu der fra før? Eller skal det tas hull i veggen til nytt vindu?

Anonymkode: 91e2d...f96

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det vindu der fra før? Eller skal det tas hull i veggen til nytt vindu?

Skal tas hull i veggen, ikke vindu fra før.

Skrevet
Tatja skrev (10 timer siden):

Hvilken time pris har snekkeren ?

Litt over 3 år siden vi skulle sette vindu i rom på andre etasje og vi henta 2 snekkere for befaring. Det er tak foran rommet hvor vindu skulle settes så ingen behøv for stillas. Standard tre vindu 1x1m. Vi kjøpte vindu inn vi også.

Første skulle ha 25 tusen men husker ikke hvilken tid han trengte.

Andre skulle ha 37 tusen + mva ,og trengte 3 dager.

Vi gikk med han første men etter gjentatte purringer fra var side han dukka aldri opp.

Jeg ble dritt lei ,tok saken i egne hender og har siden byttet/satt inn mange vinduer. Jeg skrev flere innlegg tidligere om det.

Anonymkode: 8390c...804

Skrevet

Hørtes ut som snekkeren bruker litt mye tid på jobben hvis det kun er ett vindu. Det går jo litt tid å sette opp stillas. Men her i vårt hus, så var det mye jobb bare å få ut vinduene. Det hadde noe med måten vinduene var satt inn da huset ble bygget på 70 tallet. Byttet 8 vinduer og altandør for ikke så lenge siden. Det gikk litt tid, men på ett vindu gikk det ikke sååå lang tid.

Anonymkode: 57a36...5b2

Skrevet
Tatja skrev (21 timer siden):

Er veggen det skal tas hull i bærevegg?

Syns i utgangspunktet ikke det høres så ille ut. Antar tømreren skal gjøre hele jobben ferdig?

En halv dag til å hente og sette opp stillas. Rigge klart verktøy. Halv dag til å ta hull i vegg, og sette inn vindu. En dag til å liste og fore vindu innvendig. Dytte, fuge, tape. Liste utvendig. Bestille og hente beslag. Montere beslag. 
Siste dagen til evt siste små plukk, demontere stillas, pakke samme og frakte bort.

Husk forøvrig å søke om fasadeendring før jobben går igang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...