AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Hei! Oppdaget plutselig ganske mange bananfluer på kjøkkenet i går, så jeg bestemte meg for å fjerne bananene selvsagt. Jeg vasket hele benken og veggen og hyllen, så det skal ikke være noe der. Satte en felle med eddik, men det ligger det bare to, og nå har det satt seg et titalls rundt vasken, på Jif sprayen og babybrettet. Finnes det noe banan flue drepe spray??? Det eddikk tipset funka jo ikke.. Anonymkode: 8fcd2...90c
Hundejente Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 hvilken eddik brukte du? kjæresten min brukte eplecidereddik pluss en dæsj zalo og det var ekstremt effektivt. 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 De går ikke i fella med en gang. Du hadde plastfolie med hull i over skåla med eddik? Pleier å ha en dråpe oppvaskmiddel i sammen med eplesidereddik eller hvitvinseddiken. Anonymkode: 8f923...297 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Hundejente skrev (48 minutter siden): hvilken eddik brukte du? kjæresten min brukte eplecidereddik pluss en dæsj zalo og det var ekstremt effektivt. Sånn klar.. Hvordan satte dere opp fellen? AnonymBruker skrev (45 minutter siden): De går ikke i fella med en gang. Du hadde plastfolie med hull i over skåla med eddik? Pleier å ha en dråpe oppvaskmiddel i sammen med eplesidereddik eller hvitvinseddiken. Anonymkode: 8f923...297 Nei bare åpen skål 😅 men bør kanskje det da.. Anonymkode: 8fcd2...90c
lurker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 Husk å skylle sluket med kokende vann også. Jeg vet ikke med bananfluer, men mange andre småfluer elsker i hvertfall å legge egg og oppholde seg nede i sluket i vasken. Et par runder med kokende vann gjør susen der 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Jeg synes hvitvinseddikk med en dråpe zalo i fungerer best. Det kan ta litt tid før de ender opp i der, 1-2 dager. All mat må bort fra benken. Vask søpplebøtter og skapet den står i. Gå ut med søppel ofte. En dæsj salmiakk i sluket også skikkelig varmt vann fjernet ev egg i sluket. Anonymkode: daa6e...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 lurker skrev (1 time siden): Husk å skylle sluket med kokende vann også. Jeg vet ikke med bananfluer, men mange andre småfluer elsker i hvertfall å legge egg og oppholde seg nede i sluket i vasken. Et par runder med kokende vann gjør susen der 🙂 Kokende vann i sluk er ikke så veldig smart. Da tar man fort knekken på både bananfluer og pakningene. Anonymkode: fe725...94f 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Kokende vann i sluk er ikke så veldig smart. Da tar man fort knekken på både bananfluer og pakningene. Anonymkode: fe725...94f Det går nok bra en gang i blant. De fleste heller vel av rimelig kokende vann av grønnsaker og lignende i vasken både titt og ofte, Anonymkode: 3b53d...9fc 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei! Oppdaget plutselig ganske mange bananfluer på kjøkkenet i går, så jeg bestemte meg for å fjerne bananene selvsagt. Jeg vasket hele benken og veggen og hyllen, så det skal ikke være noe der. Satte en felle med eddik, men det ligger det bare to, og nå har det satt seg et titalls rundt vasken, på Jif sprayen og babybrettet. Finnes det noe banan flue drepe spray??? Det eddikk tipset funka jo ikke.. Anonymkode: 8fcd2...90c Bananfluer er enkle å bli kvitt: 1. rydd benkene og vask over dem. 2. ta oppvasken 3. sjekk at verken benk, ovn, skap eller andre overflater inneholder matrester eller vann 4. ta ut søpla. Husk resirkuleringen og flaskepanten. Vask under og bak søpla. 5. gjenta 1-4 daglig så lenge temperaturen er over 22 grader og oftere enn før når temperaturen synker. 6. bananfluene er borte. Bananfluer burde egentlig hett «søpla har stått for lenge på kjøkkenet»-fluer. Anonymkode: d129a...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 https://www.biltema.no/fritid/hage/skadedyr/klisterfelle-10-pakning-2000040798 beste investeringen. Dreper de svarte fluene også. Anonymkode: 68267...c42
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kokende vann i sluk er ikke så veldig smart. Da tar man fort knekken på både bananfluer og pakningene. Anonymkode: fe725...94f Du kødder nå eller? Pakninger i sluk er selvsagt laget for å takle kokende potetvann, grønnsaksvann, pastavann og annet kokende man har behov for å helle ut. Anonymkode: be409...95b 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 Jeg synes det er mer effektivt å ha en skvett øl og zalo med plastikk over en eddik. Anonymkode: cd4c0...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå