Gå til innhold

noen som fikk kastet og ryddet skikkeleg i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom meg ikke så langt...men skal begynne idag. Tips? har følelsen av at her alltid er rotete...

Anonymkode: 679b3...fbc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk tatt garasjen i ferien, den var proppet av ting fra mammas dødsbo. Fått fylt den opp med ved nå :) 

Husk at det vanskeligste er å bare starte, hvis du først får begynt så går det av seg selv :-) 

Anonymkode: 78546...21a

• Liker 1
Skrevet

Ta for deg ett rom eller et tema om gangen. For eksempel boden, ulike skuffer, klærne dine osv. Kvitt deg med halvparten, enten kast, gi bort eller selg. 

Ikke begynn på noe nytt før du er ferdig med det du startet på. 

Anonymkode: cb539...b4c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tok en ordentlig opprydding! Mye kaos, men verdt det når man er ferdig! :)

Mitt tips er å begynne i et rom, seksjon for seksjon. Sett på timer på 25 minutter og ta deg 5 minutter pause før du går på 25 minutter igjen! Overraskende effektivt! :)

Sett på en god podcast eller lydbok på øret så går det mye lettere. 
Ps - har du ikke brukt det på 6mnd til 12 mnd år så kvitter du deg med det :)

• Liker 1
Skrevet

takker for tips. Gleder meg til å begynne:) ts

Skrevet

Jeg hadde egentlig ikke planer om rydding, men det ble til at jeg fikk ryddet i en liten bod. Grunnen var at jeg lette etter noe jeg ikke hadde brukt på årevis. Jeg fant det til slutt, men jeg fant også masse dritt som jeg verken trengte eller husket at jeg hadde. Da var jeg så irritert at ryddingen gikk omtrent av seg selv. Noe gikk i søpla, noe gikk på Finn og noe ble igjen i en mye mer oversiktlig bod. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk gjort det. Fikk tatt hele huset, inkl kjeller og boder. Brukte siste ferieuka mi på det. Bestilte container, kastet masse og donerte også bort masse. Nå ligger det vi har igjen i merkede kurver og bokser, sirlig sortert etter kategori. Utrolig deilig! 

Nå gjenstår kun noen gamle malingsspann som skal kjøres bort, samt sortering av div verktøy.

Anonymkode: bc45b...913

• Liker 2
Skrevet

Fikk ikke tatt veldig mye, men det ble én tur til dynga + jeg ga bort endel. Det er nå igjen plass til begge bilene i garasjen, og jeg fikk ryddet bort noe på stua slik at det ble mindre rotete. Må vel være fornøyd med det!

Anonymkode: d1c24...c77

• Liker 1
Skrevet

Tok ferie tidligere i år og reiste da, så nå i fellesferien holdt vi oss hjemme. Har gått gjennom ALT jeg eier og sortert og kastet/solgt/gitt vekk alt jeg ikke bruker lenger. Det tok bare 4-5 dager (og to turer på dynga 😅) og selv om det ikke synes så godt i huset er lufta helt annerledes. Anbefales. 

Anonymkode: 6e4d9...886

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk gjennom alt og kastet mye. Har flyttet i ferien.

Anonymkode: a38fe...a48

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg gikk gjennom alt og kastet mye. Har flyttet i ferien.

Anonymkode: a38fe...a48

Herleg :)jeg fikk tatt skuffer og skap på kjøkkenet i går, kastet endel og noe skal på gjenbruksbutikken. Føler likevel det er fullt :) må ta andre rom også, da kommer det seg nok. Har barn som har flyttet ut, men som fortsatt har mye ting og tang hjemme. ts

• Liker 1
Skrevet

Nei, det skulle jeg ha gjort, men snart skal jeg flytte, og da blir det motivasjonen.

Viktig å ha en slags motivasjon. Om du skal ha besøk f.eks så er det lettere å få det gjort. 

Anonymkode: 46e19...699

Skrevet

Nei dårlig med rydding i ferien, hva på listen over hva som skulle gjøres men er så utrolig lett å utsette det :P 

Min motivasjon har vert å tenke på følelsen etterpå når alt er gjort, hvor godt det kjennes ut, men siden det ikke har blitt gjort så har ikke det vert motivasjon nok :P 

• Liker 1
Skrevet

Har ryddet litt, men mye som gjenstår da vi har pusset opp.

i dag skal jeg gå gjennom nips og pynteting. Skal gi bort div som jeg aldri bruker. :)

Anonymkode: 42933...bfa

• Liker 1
Skrevet

Ikke så mye som håpet, men fikk ut en del likevel. Utfordringen her i huset er at ikke alle er med på å kvitte seg med ting som ikke brukes. Har fått montert noen ekstra garderobeskap da, så håper vi kan ha litt mer orden i yttertøy etterhvert. 

Anonymkode: c17c3...c08

• Liker 1
Skrevet

Ingenting.🙈 det var på lista, men andre ting ble prioritert. Men boden må tas nå, for vi må ha et sted å lagre veden🙈

Anonymkode: 6a79c...025

Skrevet

Tar alltid unna noe i feriene. I sommer ble det garasje med boder, tørrvarer og frysere. I høst blir det loftet, igjen, der orker jeg ikke jobbe når det er solt og fint, eller iskaldt, ute. 

Synes jeg begynner på nytt igjen hver gang jeg tar det siste rommet på lista.... Så nå har Dynamoen virkelig gått varm da alt skal ha en dedikert plass, og fordi det er tullete å eie 10 skjøteledninger, reserverdeler fra IKEA som tilhører møbler jeg ikke har eid på 10 år, 50 blomsterpotter.... 

Klær, sko og smykker sliter jeg imidlertid med. Tok en runde på smykker i fjor, alt som ble sortert bort ligger fortsatt i en eske.

Anonymkode: d5542...a80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 10.47):

Tar alltid unna noe i feriene. I sommer ble det garasje med boder, tørrvarer og frysere. I høst blir det loftet, igjen, der orker jeg ikke jobbe når det er solt og fint, eller iskaldt, ute. 

Synes jeg begynner på nytt igjen hver gang jeg tar det siste rommet på lista.... Så nå har Dynamoen virkelig gått varm da alt skal ha en dedikert plass, og fordi det er tullete å eie 10 skjøteledninger, reserverdeler fra IKEA som tilhører møbler jeg ikke har eid på 10 år, 50 blomsterpotter.... 

Klær, sko og smykker sliter jeg imidlertid med. Tok en runde på smykker i fjor, alt som ble sortert bort ligger fortsatt i en eske.

ja har også følelsen av å begynne på nytt...har ti roteskuffer, med batteri, ledninger, fyrstikker, telys, penner, osv osvEr bare så lei av unødvendige ting som tar plass. Jeg tenker hver gang jeg rydder at NÅ har alt en fast plass og at jeg ikke trenger rydde mer, MEN. Noe du angra på at du kasta / ga bort?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

ja har også følelsen av å begynne på nytt...har ti roteskuffer, med batteri, ledninger, fyrstikker, telys, penner, osv osvEr bare så lei av unødvendige ting som tar plass. Jeg tenker hver gang jeg rydder at NÅ har alt en fast plass og at jeg ikke trenger rydde mer, MEN. Noe du angra på at du kasta / ga bort?

Mange ganger. Men ikke verre enn at jeg drar ut og kjøper nytt. 

Sist kastet jeg noen reservedeler, som vi plutselig trengte 2 dager senere, men Clas Ohlson hadde nytt. Kastet en gryte, for så å oppdage at mamma hadde ønsket seg den, men da fikk hun en ny en i stedet. Så det ordner seg jo. 

Men det meste er glemt. Selv om det stikker litt når enkelte ting ryker ut av huset. 

Skrevet

Elsker å rydde, sortere og levere på loppis så det gjør jeg fortløpende. Dessverre er ikke mannen min sånn. Så min versjon av rydding er stort sett å mase på mannen min for at han skal rydde ut alt rot fra garasjen, boden og garderoben sin 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...