AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Hei :) Hvilke år syns dere var det mest krevende? Jeg skal starte på 2.året nå, syns 1.året var ganske krevende med tanke på anatomi osv. Anonymkode: 89f7c...c4c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 pia mater skrev (1 minutt siden): 1.året. syns 3.året var lettest. Hva med 2.året? Anonymkode: 89f7c...c4c
pia mater Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva med 2.året? Anonymkode: 89f7c...c4c Helt middels.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 De aller fleste sier og synes at 1.året er tyngst. Anonymkode: e2535...99b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Jeg synes 2.året var mest krevende, mest fordi jeg ble så sliten av 2 x 10 uker praksis. Det var jo selvfølgelig veldig lærerikt og mye mer givende enn å ha teoriundervisning og være på øvingssal, men jeg synes samtidig det var veldig slitsomt og stressende å være i praksis. 1.året synes jeg var lett, men jeg ELSKET anatomi/fysiologi og hadde lest meg masse opp på forhånd. Anonymkode: 708a7...edd 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes 2.året var mest krevende, mest fordi jeg ble så sliten av 2 x 10 uker praksis. Det var jo selvfølgelig veldig lærerikt og mye mer givende enn å ha teoriundervisning og være på øvingssal, men jeg synes samtidig det var veldig slitsomt og stressende å være i praksis. 1.året synes jeg var lett, men jeg ELSKET anatomi/fysiologi og hadde lest meg masse opp på forhånd. Anonymkode: 708a7...edd Skal ha en praksis på 8 uker og på 8 uker etter jul så da har de nok kortet ned på praksisperiodene… Anonymkode: 89f7c...c4c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 Er det mye anatomi/fysiologi som utføres på hverandre?😁 Har hørt at det er mye som foregår i bakgrunnen bak lukkede dører i sykepleierleiren 🫢 Anonymkode: bb48f...cc6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 2. året, uten tvil! Selv om anatomien første året var tøff, var de andre emnene bare "kos" med fokus på grunnleggende sykepleie og stell, inkludert praksisen. Sykdomslære var "enkel". 2. året var det to tøffe praksis-perioder i spesialisthelsetjenesten som krever et annet fokus. Sykdomslæren var mer krevende, sykepleievitenskaps-eksamen var krevende, så skulle man også rekke over både metode med praktisk trening og førstehjelp, et engelsk emne med muntlig eksamen og helsefremming med en relativt krevende eksame. Fikk omtrent ikke puste meg gjennom det året! Skal begynne på 3. året nå. Spent. Anonymkode: 18e55...b78 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er det mye anatomi/fysiologi som utføres på hverandre?😁 Har hørt at det er mye som foregår i bakgrunnen bak lukkede dører i sykepleierleiren 🫢 Anonymkode: bb48f...cc6 Nei! Kun teori.... Jo forresten, skulle få utforske griseorganer, men leverandøren hadde problemer med levering, så vi fikk ikke gjort det. Anonymkode: 18e55...b78
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 2. året, uten tvil! Selv om anatomien første året var tøff, var de andre emnene bare "kos" med fokus på grunnleggende sykepleie og stell, inkludert praksisen. Sykdomslære var "enkel". 2. året var det to tøffe praksis-perioder i spesialisthelsetjenesten som krever et annet fokus. Sykdomslæren var mer krevende, sykepleievitenskaps-eksamen var krevende, så skulle man også rekke over både metode med praktisk trening og førstehjelp, et engelsk emne med muntlig eksamen og helsefremming med en relativt krevende eksame. Fikk omtrent ikke puste meg gjennom det året! Skal begynne på 3. året nå. Spent. Anonymkode: 18e55...b78 Jøss, hvor går du? Anonymkode: 89f7c...c4c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 Standarden er vel at 2.året betraktes som det verste, men jeg likte det veldig godt. 3.året syns jeg var mest kjipt, av den enkle grunn at jeg har absolutt ingen interesse for hverken hjemmesykepleie eller psykiatri som de to lange praksisperiodene bestod av. De åtte ukene jeg var i psykiatrien er rett og slett noe av det mest bortkastede jeg har vært med på i hele mitt liv, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har fått bruk for det jeg lærte der. Fikk gode tilbakemeldinger og tilbud om jobb etter studiet, men altså der skal jeg virkelig aldri tilbake. Anonymkode: 7a150...3cc
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 Def første året, ikke tvil en gang. Tok nesten knekken på meg. År 2 og 3 var prima Anonymkode: b3855...d5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå