AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Jeg søkte om sykepenger fra nav den 1 august for ca halve juli. Vet dere når de utbetales? Må man vente lenge på de? Anonymkode: 01ce1...8c1
Gjest mariama Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 (endret) Sjekk saksbehandlingstid på nav.no. Siden det er for forrige måned tror jeg de kommer med en gang den er behandlet, ikke den 25. som er for august. nav.no/saksbehandlingstid Edit, sjekket selv. Det er visst 4 uker behandlingstid, mye lenger enn jeg husket😲 Så da får du vel penger i starten av september en gang, hadde ikke forventet noe før i hvert fall. Endret 13. august 2022 av mariama
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Er du uheldig er det 4 ukers behandlingstid. Samboer ventet 11 uker tidligere i vår på utbetaling av sykepenger. Anonymkode: 6ed5a...d15
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Jeg var sykemeldt i et år for ca et års tid siden, og for å si det sånn er det ikke godt å si når pengene kommer 😅 Jeg fikk alt fra 13-56.000 utbetalt de forskjellige månedene, ingen system i det hele tatt… Anonymkode: e63c1...28e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 Jeg ventet nesten to måneder. Anonymkode: ac717...77f
Brunello Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Det kan ta tid. For øvrig er hvordan arbeidsgiver behandler slike tilfeller noe langt flere burde ta med i vurderingen når de søker jobb. For mange er det utelukkende lønnsbetingelser som er avgjørende. Det er mye annet en burde vektlagt også. Som at arbeidsgiver forskutterer nav, om arbeidsgiver har forsikringsordninger ved død og uførhet, pensjonsordning og en del annet. 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ventet nesten to måneder. Anonymkode: ac717...77f Og hva skal man betale husleie med når man venter? Oppsparte midler gjerne. Men om man ikke har det så er det verre. Anonymkode: 01ce1...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og hva skal man betale husleie med når man venter? Oppsparte midler gjerne. Men om man ikke har det så er det verre. Anonymkode: 01ce1...8c1 Det spurte jeg nav om også. De sa at om det ikke er andre muligheter må man søke nødhjelp/sosialhjelp hos dem. Anonymkode: d9470...6dd
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det spurte jeg nav om også. De sa at om det ikke er andre muligheter må man søke nødhjelp/sosialhjelp hos dem. Anonymkode: d9470...6dd Er skummelt å bli sykemeldt da.. Husker ikke at det var slik før i tiden. Kan man risikere å ikke få pengene også ? Anonymkode: 01ce1...8c1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 Det er fire ukers behandlingstid etter all dokumentasjon foreligger. Så sjekk om arbeidsgiver har sendt inn lønnsdokumentasjon. Det er ikke alle arbeidsgivere så gode på og da tar det laaang tid. Anonymkode: 6954c...d04 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er fire ukers behandlingstid etter all dokumentasjon foreligger. Så sjekk om arbeidsgiver har sendt inn lønnsdokumentasjon. Det er ikke alle arbeidsgivere så gode på og da tar det laaang tid. Anonymkode: 6954c...d04 Kan jeg sjekke det på nav eller noe? Anonymkode: 01ce1...8c1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #12 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg sjekke det på nav eller noe? Anonymkode: 01ce1...8c1 Det står på nav ja. Anonymkode: 6ed5a...d15
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #13 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er skummelt å bli sykemeldt da.. Husker ikke at det var slik før i tiden. Kan man risikere å ikke få pengene også ? Anonymkode: 01ce1...8c1 Har vel vært sånn lenge - men en hovedforskjell er at noen arbeidsgivere utbetaler lønn som vanlig og krever sykepengene direkte fra nav, mens andre ønsker at arbeidstaker får dette direkte fra nav. Det er ved sistnevnte det tar lang tid. Har aldri hørt om noen som ikke får pengene, da må det vel være ekstremtilfellene hvor noen har varslet om at du har gått mount everest mens du ble sykemeldt eller noe… Anonymkode: d9470...6dd
Brunello Skrevet 13. august 2022 #14 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er skummelt å bli sykemeldt da.. Husker ikke at det var slik før i tiden. Kan man risikere å ikke få pengene også ? Anonymkode: 01ce1...8c1 Det er mange arbeidsgivere som forskutter. Man får selvsagt alltid pengene, men det kan ta litt tid.
applestories Skrevet 13. august 2022 #15 Skrevet 13. august 2022 (endret) Første utbetaling tar ofte lang tid. Da er det vanligvis inntektsopplysninger fra arbeidsgiver som mangler. Enkelte arbeidsgivere har rutine på å samle opp og sende disse til NAV en gang i måneden. Man risikerer da å bli sittende en måned før NAV får papirene, så fire uker saksbehandlingstid etter dette. Etter første gang er det heller ikke lett å bli klok på når neste utbetalingsdato blir. Det var 25. da de bestemte en dato for alle, for 3-4 år siden, men siden det har det kommet så mange unntak at det er umulig å ha oversikt. Derfor vil du bare få beskjed om å vente. Endret 13. august 2022 av applestories
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå