Gå til innhold

Vil bare være helt sikker på at jeg har forstått mellomfinansiering riktig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbud om boliglån der en god del av det er med sikkerhet i min nåværende bolig.

Da blir jo maksimal kjøpesum jeg kan kjøpe for langsiktig lån+mellomfinansinering + egne penger, så den er grei.

Det står jo at jeg får avdragsfrihet i tiden der jeg benytter meg av mellomfinansieringen, betyr det at jeg får avdragsfrihet på bare mellomfinansieringslånet eller hele boliglånet til den nye bolig fram til oppgjør er mottatt for salget av den gamle? Går ut fra at det ikke blir avdragsfrihet for mitt boliglån på den bolig som skal selges, altså dagens boliglån?

Anonymkode: a6378...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellomfinansieringen er stort sett avdragsfri, så du betaler kun renter.
Da jeg flyttet sist måtte jeg betale avdrag på begge boliglån, noe som ikke var noe problem for meg så jeg ba aldri om avdragsfrihet, men det går nok også an å be om avdragsfrihet på begge boliglån slik at du kun betaler renter på dem også, om det blir for mye for deg å betale på en gang med avdrag. 

Skrevet

Vi har nettopp hatt mellomfinansiering i dnb. Kunne velge om vi ville betale avdrag på alle 3 lån.

Anonymkode: 870c3...100

Skrevet

Viktig å være klar over at mellomfinansiering har en utløpsdato, så om man ikke får solgt sin gamle bolig før den datoen vil man måtte betale renter - sjekk med banken hvor lang denne perioden er for deg. (Alltid en risiko for at man ikke får solgt, eller man til slutt må selge lavere en man ønsket når man bruker mellomfinansiering)

Anonymkode: c18f7...3f8

Skrevet

Jeg har søkt om mellomfinansering nå, men fikk ikke avdragsfrihet på det gamle lånet pga at renten er satt opp. Er det riktig?

Anonymkode: ff883...077

Skrevet

Jeg hadde avdragsfrihet på alle tre lånene da jeg kjøpte bolig - dette var i februar 

Anonymkode: 7b933...a3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har fått tilbud om boliglån der en god del av det er med sikkerhet i min nåværende bolig.

Da blir jo maksimal kjøpesum jeg kan kjøpe for langsiktig lån+mellomfinansinering + egne penger, så den er grei.

Det står jo at jeg får avdragsfrihet i tiden der jeg benytter meg av mellomfinansieringen, betyr det at jeg får avdragsfrihet på bare mellomfinansieringslånet eller hele boliglånet til den nye bolig fram til oppgjør er mottatt for salget av den gamle? Går ut fra at det ikke blir avdragsfrihet for mitt boliglån på den bolig som skal selges, altså dagens boliglån?

Anonymkode: a6378...80c

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har søkt om mellomfinansering nå, men fikk ikke avdragsfrihet på det gamle lånet pga at renten er satt opp. Er det riktig?

Anonymkode: ff883...077

Ingen av disse spørsmålene kan besvares uten å se tilbudsbrevene fra bankene. Det finnes ikke noe generelt fasitsvar som gjelder alle.

Anonymkode: 19132...30f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...