AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Del Skrevet 12. august 2022 Er så mye dritt fra andre nå rett før bryllupet, har vært helt problemfritt frem til nå, men plutselig kom alt på engang, fra andre uten at det har skjedd noe fra våres side eller er involvert. Problemer, hensyn, intriger (faktisk fra kompisene til mannen), familieproblemer, endringer fra andre, avtaler som blir brutt osv. Midt oppi all planleggingen, også med familie og jobb. Det tar litt piffen og fokuset ut av oss. Kjenner jeg er litt lei, da det skal være en hyggelig sammenkomst, ikke slik som dette. Bare en liten utblåsning. Andre som også har/har hatt det sånn? Anonymkode: 2202c...e0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #2 Del Skrevet 12. august 2022 Opplever ofte litt samme greia. Hadde lyst å ha et lite, intimt bryllup og angrer fortsatt på at jeg ga mannen min viljen sin om et større bryllup med mange gjester. Anonymkode: 0e6b8...e98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Del Skrevet 12. august 2022 Bare tenk på bruden til brudgommen som hadde utdrikningslag i Stavanger i dag, da blir alt annet bagateller 🙈. Anonymkode: cfec3...0ec 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #4 Del Skrevet 12. august 2022 Slapp helt av, dette er helt normalt 😅 Prøv å bare konsentrer om deg selv, det ordner seg. Ikke involver deg, ikke men noe som helst om andre sitt drama Anonymkode: 277f4...342 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare tenk på bruden til brudgommen som hadde utdrikningslag i Stavanger i dag, da blir alt annet bagateller 🙈. Anonymkode: cfec3...0ec Uff 😆 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Opplever ofte litt samme greia. Hadde lyst å ha et lite, intimt bryllup og angrer fortsatt på at jeg ga mannen min viljen sin om et større bryllup med mange gjester. Anonymkode: 0e6b8...e98 Kjipt! Hadde virkelig ingen anelse om at det skulle bli sånn. Alt har vært så rolig frem til nå. Alle skal liksom dytte ting over på oss. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Slapp helt av, dette er helt normalt 😅 Prøv å bare konsentrer om deg selv, det ordner seg. Ikke involver deg, ikke men noe som helst om andre sitt drama Anonymkode: 277f4...342 Ja, mener jeg har lest at andre har erfaringer med dette også 😅 Folk er virkelig selvsentrerte. Vi gjør det vi kan for å lage en fin dag for oss alle, bryllup er både dyrt og tidkrevende med all planlegging. Når til og med et familiemedlem spør oss om å få penger til bryllupet, fordi de ikke har selv 🥸 Jeez! Ts Anonymkode: 2202c...e0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Del Skrevet 16. august 2022 Ja jeg hadde det sånn før bryllupet jeg også Når vi var godt i gang med planleggingen og hadde booket lokale, musikk, kirke osv.fant vi ut at jeg var gravid. Etter mye om og men valgte vi å gå videre med bryllupet, vel vitende om at jeg ville være 7 måneder på vei. Måtte ha ny kjole, men det var det minste problemet. Var veldig sliten og hadde låsning i bekkenet så alt var et jævla ork opp mot bryllupet. Og på toppen av det hele fikk jeg et mega utbrudd av hudsykdommen rosacea, slik jeg var illrød i ansiktet på bryllupsdagen. Forsøkte å dekke det med make-up men selv den beste founadtion kunne ikke skjule det. Det ble en fin dag, for all del. Men jammen mye dritt i forkant. Anonymkode: 74fdd...954 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #7 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 1.42): Bare tenk på bruden til brudgommen som hadde utdrikningslag i Stavanger i dag, da blir alt annet bagateller 🙈. Anonymkode: cfec3...0ec ? Anonymkode: d45a1...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #8 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ? Anonymkode: d45a1...72f De som gjorde en tulle-terroraksjon og blir siktet for trusler. Kjempemoro! Anonymkode: cf473...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #9 Del Skrevet 17. august 2022 15 år siden jeg giftet meg, men angrer fortsatt på at jeg gadd å gjennomføre bryllupet slik jeg gjorde. Jeg kan jo nevne i fleng: - storebror skilte seg tre måneder før bryllupet mitt, var BARE snakk om skilsmisse og sånt til meg - foreldrene mine misfornøyd med mitt valg av bryllupskake - tante snurt fordi vi ikke klarte å tilrettelegge aaaalt ift hennes cøliaki - mannens kompiser sure fordi vi ikke la opp til en fyllefest - toastmaster som ikke gadd å forberede noe som helst - venninne som kritiserte brudekjolen min da jeg endelig fikk den levert - foreldre/svigerforeldre som presset oss til å invitere alt av gamle onkler og tanter And the list goes on. Jeg var stresset og sliten før bryllupet, og gikk på en tung depresjon etterpå. Viste seg jo at alle forventet å få SINE ønsker oppfylt, var ikke så viktig med MINE (og mannens). Skulle bare ha reist utenlands og tatt det på en strand eller noe. Anonymkode: d329f...d77 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #10 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 15 år siden jeg giftet meg, men angrer fortsatt på at jeg gadd å gjennomføre bryllupet slik jeg gjorde. Jeg kan jo nevne i fleng: - storebror skilte seg tre måneder før bryllupet mitt, var BARE snakk om skilsmisse og sånt til meg - foreldrene mine misfornøyd med mitt valg av bryllupskake - tante snurt fordi vi ikke klarte å tilrettelegge aaaalt ift hennes cøliaki - mannens kompiser sure fordi vi ikke la opp til en fyllefest - toastmaster som ikke gadd å forberede noe som helst - venninne som kritiserte brudekjolen min da jeg endelig fikk den levert - foreldre/svigerforeldre som presset oss til å invitere alt av gamle onkler og tanter And the list goes on. Jeg var stresset og sliten før bryllupet, og gikk på en tung depresjon etterpå. Viste seg jo at alle forventet å få SINE ønsker oppfylt, var ikke så viktig med MINE (og mannens). Skulle bare ha reist utenlands og tatt det på en strand eller noe. Anonymkode: d329f...d77 Er det mulig! Hva tenker folk? Mye av det samme her......."alle" forventer å få sine ønsker/krav oppfylt, men ikke tenker på oss - det er deres dag, ikke våres. All glede over bryllupet er nå borte og vi må prøve å finne den gleden tilbake. Vi ligger langt bakpå med ting som må gjøres pga folk som skal lage drama og dritt og finne nye løsninger hele veien. Heldigvis er ikke de aller aller fleste av gjestene våres sånn. Men all unødvendig tull nå tar bort mye av gleden og energien. Ts Anonymkode: 2202c...e0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #11 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det mulig! Hva tenker folk? Mye av det samme her......."alle" forventer å få sine ønsker/krav oppfylt, men ikke tenker på oss - det er deres dag, ikke våres. All glede over bryllupet er nå borte og vi må prøve å finne den gleden tilbake. Vi ligger langt bakpå med ting som må gjøres pga folk som skal lage drama og dritt og finne nye løsninger hele veien. Heldigvis er ikke de aller aller fleste av gjestene våres sånn. Men all unødvendig tull nå tar bort mye av gleden og energien. Ts Anonymkode: 2202c...e0f Verken min mann eller jeg klarte å glede oss over bryllupet. Ikke engang i ettertid. Folks egotripper blir liksom stående igjen i ettertid, dessverre. Jeg husker bare så altfor godt at jeg måtte løpe gjennom en del av kirkegården alene for å komme til riktig kirkedør, og på veien plasket jeg i vanndammer og ble kliss våt av regnet (hadde ikke paraply). Da jeg kom inn i kirkerommet like før vielsen, som en druknet katt, sto min mor og bekymret seg over brudepikens hår, noe jeg selvsagt ble innblandet i. Jeg, altså bruden, som var klissvåt med skitten kjolekant... Og sånn fortsatte dagen. Alltid noen som måtte ha fokuset over på seg og sine issues. Er enig i at de fleste ikke er slik. Men om 1 av 10 gjester drar inn noe negativt, blir det en del negativ energi til slutt... Anonymkode: d329f...d77 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #12 Del Skrevet 18. august 2022 Så dette komme allerede den dagen vi begynte å diskutere bryllup. Ikke at vi var uenige, men allerede de første løse diskusjonene om gjesteliste, om geografi, om meny... Så forstod jeg at dette ble mye stress, dette ble dyrt, dette ville bli dårlig stemning, og alt det for en dag og noen bilder. Vi stakk av med forloverne, og hadde en fantastisk tredagersfeiring i utlandet. Snurte mennesker ble det jo likevel, men man slapp jo å forholde seg til dem i forkant, og i etterkant var det jo ikke mulig å gå tilbake i tid 😅 Beklager, det var ikke til hjelp, men mulig en annen potensiell brud leser tråden og tenker seg om en ekstra gang før "drømme"bryllupet planlegges. Håper du klarer å ignorere alle i størst mulig grad, og finne bryllupslykken igjen. Anonymkode: c7772...9c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #13 Del Skrevet 18. august 2022 Jeg ble også litt sjokkert over gjester sin negativitet og problemer de la på oss. Så angrer bittert på stort bryllup. Vi skulle ha egentlig et lite intimt. Men ble presset til et stort et. Var visst ego med lite. Når vi nærmet oss dagen, var det ikke måte på hvor frekke og freidig vi var. Feks vi hadde egentlig ikke råd til stort bryllup. Men så at det kunne gå om gjester betalte drikke selv. Pga det sa vi også at de ikke trengte å kjøpe gave. Og at det måtte være valgfritt. At de kom var viktigere, da vi hadde akt fra før. Vi hadde egentlig med lite bryllup heller tenkt oss en bryllups reise for pengene. Så vi ønsket penger til det. Siden folk maste om at de ville gi gave allikevel. Noen ville ikke gi penger. Og noen ville ha ønskeliste. Så vi satte opp ønskeliste på service og glass, slik at vi ikke fikk 7 typer iht det. Ellers ga vi beskjed om at de gjør i bunn og grunn som de vil. Vi fikk beskjed om at det var frekt å ønske penger. Det var frekt å ha ønskeliste, det var feil å ikke ha ønskeliste. Lite hjalp det å si at de kunne heller bruke pengene på å drikke seg dritings, en å kjøpe gave. Men var visst frekt å be de ordne drikke selv. De fikk til maten og til kaker. Pga stor familie på to sider var antallet gjester 80stk. Noen mente det var feil å sende hjem barna på gitt tidspunkt. Menyen var feil de fikk bw biff. Så hild kortene tett til bryter. Ikke røp noe iht festen på forhånd. Siden folk klager jammen på alt. Så skulle jeg ha skilt meg og giftet meg på nytt , ville det kun blitt forlovere. Barn og barnebarn på en enkel middag. Bare tull. Hvordan føle på at det blir en fin dag, når folk skal være så misfornøyde og frekke i kommentarene sine. For ikke å snakke om alle kravene de hadde. Og dette kom fra folk som mente vi var ego og frekke for å velge lite bryllup sjukt stygt. Anonymkode: 4930e...a27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #14 Del Skrevet 18. august 2022 Kjenner meg veldig godt igjen, ts. For meg og mannen gikk egentlig bryllupsplanleggingen som en drøm, men det var vel siste mnd at ting bare ballet seg på. Vi lot heldigvis folk bare bli gretne om de ønsket og svarte kontant med at "Ja, slik kan du jo gjøre det i ditt bryllup om du ønsker. Dette er vårt bryllup og vi ønsker å gjøre det på denne måten". Selvfølgelig noen som ble småfurte, men i det store og hele så var det ikke noe problem, vi fikk den beste dagen i vårt liv og delte den med 120 av våre nærmeste venner og familie. Ville gjort det hele om igjen på samme måte. Lykke til, ts! Så må du bare la andres drama være andres drama Anonymkode: 931c6...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #15 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): 15 år siden jeg giftet meg, men angrer fortsatt på at jeg gadd å gjennomføre bryllupet slik jeg gjorde. Jeg kan jo nevne i fleng: - storebror skilte seg tre måneder før bryllupet mitt, var BARE snakk om skilsmisse og sånt til meg - foreldrene mine misfornøyd med mitt valg av bryllupskake - tante snurt fordi vi ikke klarte å tilrettelegge aaaalt ift hennes cøliaki - mannens kompiser sure fordi vi ikke la opp til en fyllefest - toastmaster som ikke gadd å forberede noe som helst - venninne som kritiserte brudekjolen min da jeg endelig fikk den levert - foreldre/svigerforeldre som presset oss til å invitere alt av gamle onkler og tanter And the list goes on. Jeg var stresset og sliten før bryllupet, og gikk på en tung depresjon etterpå. Viste seg jo at alle forventet å få SINE ønsker oppfylt, var ikke så viktig med MINE (og mannens). Skulle bare ha reist utenlands og tatt det på en strand eller noe. Anonymkode: d329f...d77 Javel! Det er 15 år siden. La det ligge!!! Anonymkode: aac6e...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #16 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg ble også litt sjokkert over gjester sin negativitet og problemer de la på oss. Så angrer bittert på stort bryllup. Vi skulle ha egentlig et lite intimt. Men ble presset til et stort et. Var visst ego med lite. Når vi nærmet oss dagen, var det ikke måte på hvor frekke og freidig vi var. Feks vi hadde egentlig ikke råd til stort bryllup. Men så at det kunne gå om gjester betalte drikke selv. Pga det sa vi også at de ikke trengte å kjøpe gave. Og at det måtte være valgfritt. At de kom var viktigere, da vi hadde akt fra før. Vi hadde egentlig med lite bryllup heller tenkt oss en bryllups reise for pengene. Så vi ønsket penger til det. Siden folk maste om at de ville gi gave allikevel. Noen ville ikke gi penger. Og noen ville ha ønskeliste. Så vi satte opp ønskeliste på service og glass, slik at vi ikke fikk 7 typer iht det. Ellers ga vi beskjed om at de gjør i bunn og grunn som de vil. Vi fikk beskjed om at det var frekt å ønske penger. Det var frekt å ha ønskeliste, det var feil å ikke ha ønskeliste. Lite hjalp det å si at de kunne heller bruke pengene på å drikke seg dritings, en å kjøpe gave. Men var visst frekt å be de ordne drikke selv. De fikk til maten og til kaker. Pga stor familie på to sider var antallet gjester 80stk. Noen mente det var feil å sende hjem barna på gitt tidspunkt. Menyen var feil de fikk bw biff. Så hild kortene tett til bryter. Ikke røp noe iht festen på forhånd. Siden folk klager jammen på alt. Så skulle jeg ha skilt meg og giftet meg på nytt , ville det kun blitt forlovere. Barn og barnebarn på en enkel middag. Bare tull. Hvordan føle på at det blir en fin dag, når folk skal være så misfornøyde og frekke i kommentarene sine. For ikke å snakke om alle kravene de hadde. Og dette kom fra folk som mente vi var ego og frekke for å velge lite bryllup sjukt stygt. Anonymkode: 4930e...a27 Er helt hinsides! Skjønner ikke hva det går av folk. Jeg kunne aldri holdt på slik. Og i et bryllup! Lei for at de ødela for dere. Her har alt har liksom vært så rolig og hyggelig frem til rett før. Vi har kun invitert folk som vi ønsker og trives med, med unntak av 2 som er nær familie. Og selvfølgelig er disse to de verste. Ene har nå trukket seg, noe vi følte en lettelse over etter vi fikk vite hva hun tenker om oss. Jeg skjønner veldig godt folk som har små bryllup. Ts Anonymkode: 2202c...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #17 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så dette komme allerede den dagen vi begynte å diskutere bryllup. Ikke at vi var uenige, men allerede de første løse diskusjonene om gjesteliste, om geografi, om meny... Så forstod jeg at dette ble mye stress, dette ble dyrt, dette ville bli dårlig stemning, og alt det for en dag og noen bilder. Vi stakk av med forloverne, og hadde en fantastisk tredagersfeiring i utlandet. Snurte mennesker ble det jo likevel, men man slapp jo å forholde seg til dem i forkant, og i etterkant var det jo ikke mulig å gå tilbake i tid 😅 Beklager, det var ikke til hjelp, men mulig en annen potensiell brud leser tråden og tenker seg om en ekstra gang før "drømme"bryllupet planlegges. Håper du klarer å ignorere alle i størst mulig grad, og finne bryllupslykken igjen. Anonymkode: c7772...9c7 Det var veldig godt valg av dere. Håper andre kommende brudepar leser dette 😊 Ts Anonymkode: 2202c...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #18 Del Skrevet 18. august 2022 Opprinnelig plan var et bryllup med ca 100 gjester..jeg ville ha et lite intimt. Jeg var kvalm i mange mnd, fordi jeg grudde meg så inderlig til alle folkene, og fokuset på oss. Allerede tidlig i planleggingen var det 100 innspill fra gjestene om bordplasseringer, hvilke lokale osv osv.. Men..2 mnd før bryllup døde min fantastiske svigermor 🥲 Det var et sjokk, og vi avlyste selvfølgelig bryllupet. Da det hadde gått noen mnd bestemte vi oss for at vi allikevel ville gifte oss det året - slik at året også besto av gode minner. Vi giftet oss 4 dager før jul, i et kloster. Vielsen ble holdt i tilhørende klosterkirke, og festen på selve klosteret - hvor alle gjestene (ca 30 stk) overnattet sammen med oss og spiste frokost med oss dagen etterpå. Det var latter, mye tårer, fantastiske taler, og lassevis av juletrær og lys..det var så vakkert! Under kjolen min bar jeg favorittsmykket til min svigermor, så hun var litt med oss allikevel. Jeg var så glad for at hun var en del av planleggingen, og at hun fikk se kjolen før hun døde - det føltes ut som hun var der sammen med oss. Det trygge fantastiske mennesket ❤️ Jeg følte meg trygg og avslappet da jeg gikk opp kirkegulvet (det var det jeg grudde meg aller mest til) fordi smykket lå og varmet meg på innsiden av kjolen. Ikke la noen andre bestemme hvordan deres bryllup skal bli. Anonymkode: a0034...052 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #19 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Javel! Det er 15 år siden. La det ligge!!! Anonymkode: aac6e...f10 Det er jo dette som er litt av problemet. Folk forstår ikke hvor mye det betyr for andre, hvor mye tid, glede, penger og planlegging et bryllup krever. Så når noen tar fra deg dette, er det sårt. Det skal være en lykkens dag man ser tilbake på med gode minner. Tviler på at personen sitter å funderer på dette så mye nå, men lov å dele sin erfaring. Anonymkode: 2202c...e0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 18. august 2022 #20 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Opprinnelig plan var et bryllup med ca 100 gjester..jeg ville ha et lite intimt. Jeg var kvalm i mange mnd, fordi jeg grudde meg så inderlig til alle folkene, og fokuset på oss. Allerede tidlig i planleggingen var det 100 innspill fra gjestene om bordplasseringer, hvilke lokale osv osv.. Men..2 mnd før bryllup døde min fantastiske svigermor 🥲 Det var et sjokk, og vi avlyste selvfølgelig bryllupet. Da det hadde gått noen mnd bestemte vi oss for at vi allikevel ville gifte oss det året - slik at året også besto av gode minner. Vi giftet oss 4 dager før jul, i et kloster. Vielsen ble holdt i tilhørende klosterkirke, og festen på selve klosteret - hvor alle gjestene (ca 30 stk) overnattet sammen med oss og spiste frokost med oss dagen etterpå. Det var latter, mye tårer, fantastiske taler, og lassevis av juletrær og lys..det var så vakkert! Under kjolen min bar jeg favorittsmykket til min svigermor, så hun var litt med oss allikevel. Jeg var så glad for at hun var en del av planleggingen, og at hun fikk se kjolen før hun døde - det føltes ut som hun var der sammen med oss. Det trygge fantastiske mennesket ❤️ Jeg følte meg trygg og avslappet da jeg gikk opp kirkegulvet (det var det jeg grudde meg aller mest til) fordi smykket lå og varmet meg på innsiden av kjolen. Ikke la noen andre bestemme hvordan deres bryllup skal bli. Anonymkode: a0034...052 Så rørende og fint❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå