AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 Positiv og negativ graviditetstest om hverandre - hva skjer? Har 2 barn fra før og dette har aldri skjedd. I mars hadde jeg en MA som måtte gjennomføres medisinsk da det ikke starter av seg selv. Har hatt mensen og negative tester etter dette. Jeg har ca 37 dagers syklus, og første dag i siste mens var 24. Juli, så i utgangspunktet skal jeg ikke være gravid - og er jeg det vil jeg tro testene hadde slått ut ganske positiv da siste EL var ca 12 Juli (ELtest). For noen dager siden fikk jeg en positiv graviditetstest. Svak, men tydelig positiv. Tok enda en, den var fullstendig negativ. Slik har det gått. Noen er positive, de fleste negative. Skjønner ingenting og er ordentlig redd for at jeg er alvorlig syk; da jeg absolutt ikke skjønner hvordan jeg skal være gravid. Har også fått positiv ELtest igår. Skal til lege for blodprøve på mandag, men er det noen som har opplevd dette før? Anonymkode: 9fd3d...af8
Smaabarnsliv Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Hvilket merke var testene du tok? Da jeg ble gravid i 2019 undret jeg meg over at mensen ikke kom da den skulle. Testet med rfsu-test fire dager på overtid, den var HELT negativ. Mensen kom fortsatt ikke, så to dager senere testet jeg med clearblue digital. Der sto det «gravid 2-3» med en gang.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Det er fullt mulig at du har hatt eggløsning senere enn du tror. Selv om eggløsningstesten er positiv betyr ikke det at man garantert får eggløsning, bare å kroppen prøver på det. Du kan også ha hatt en kjemisk graviditet som er i ferd med å avsluttes, da blir strekene svakere igjen, gjerne, før man begynner å blø. Anonymkode: d674e...623
97jenta Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Smaabarnsliv skrev (1 time siden): Hvilket merke var testene du tok? Da jeg ble gravid i 2019 undret jeg meg over at mensen ikke kom da den skulle. Testet med rfsu-test fire dager på overtid, den var HELT negativ. Mensen kom fortsatt ikke, så to dager senere testet jeg med clearblue digital. Der sto det «gravid 2-3» med en gang. Jeg bruker MakeSure og har alltid brukt disse. De har alltid vist negativ eller positiv, uten å tvile på det. Nå er noen helt negative, noen positive… Sprøtt!🫣
97jenta Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er fullt mulig at du har hatt eggløsning senere enn du tror. Selv om eggløsningstesten er positiv betyr ikke det at man garantert får eggløsning, bare å kroppen prøver på det. Du kan også ha hatt en kjemisk graviditet som er i ferd med å avsluttes, da blir strekene svakere igjen, gjerne, før man begynner å blø. Anonymkode: d674e...623 Det kan selvsagt være, ja. Det jeg synes er rart er at noen tester blir negative, andre positive 🫣 Fra samme merket.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 97jenta skrev (23 minutter siden): Det kan selvsagt være, ja. Det jeg synes er rart er at noen tester blir negative, andre positive 🫣 Fra samme merket. Antakelig tyder det mest på at konsentrasjonen av hcg er såpass lav at det er på grensen til hva testen kan registrere. Og/eller at du får ut varierende konsentrasjon hcg de ulike gangene du tisser, avhengig av hvor lenge siden du tisset sist, hvor mye du har drukket osv. Anonymkode: d674e...623 1
97jenta Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Antakelig tyder det mest på at konsentrasjonen av hcg er såpass lav at det er på grensen til hva testen kan registrere. Og/eller at du får ut varierende konsentrasjon hcg de ulike gangene du tisser, avhengig av hvor lenge siden du tisset sist, hvor mye du har drukket osv. Anonymkode: d674e...623 Hmmm, ja. Det kan også være. Forstår bare ikke hvordan jeg kan være gravid, så er redd det er noe annet som skiller ut HCG 🫣
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 97jenta skrev (13 timer siden): Hmmm, ja. Det kan også være. Forstår bare ikke hvordan jeg kan være gravid, så er redd det er noe annet som skiller ut HCG 🫣 Vel, det kan jo ha vært en blødning som ikke egentlig var mens den 24, så du egentlig er gravid, eller du hadde kjemisk graviditet og nå som spontanaborten er over så henger det igjen bittelitt hcg. Anonymkode: d674e...623 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel, det kan jo ha vært en blødning som ikke egentlig var mens den 24, så du egentlig er gravid, eller du hadde kjemisk graviditet og nå som spontanaborten er over så henger det igjen bittelitt hcg. Anonymkode: d674e...623 Eller du kan ha fått eggløsning ultrakjapt etter mens og rukket å bli gravid allerede. Eggløsningstester slår også ut på hcg, så en positiv eggløsningstest trenger ikke ha noe med eggløsning å gjøre nå som du også slår ut på graviditetstester. Det er egentlig håpløst å teste for eggløsning så lenge du samtidig har hcg. Anonymkode: d674e...623 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 Hvordan fikk det med blodprøven? ☺️ Anonymkode: d674e...623
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå