AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 Hvordan klarte dere det? Og hvilken metode førte dere til å streve? Anonymkode: 07521...efe
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #2 Skrevet 12. august 2022 Var lei av lavlønte "drittjobber", ønsket å skape et godt liv for meg selv så derfor jobbet jeg veldig hardt med studiene den andre gangen jeg studerte (i 30-årene). Anonymkode: 1fdb0...72e 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan klarte dere det? Og hvilken metode førte dere til å streve? Anonymkode: 07521...efe Veldig enkelt: 1.) studerte noe jeg faktisk likte/hadde lyst til. 2) tok fullt lån/stipend så jeg slapp å slite meg ut og kunne fokusere på studiene. 3.) vintigste av alt= leste jevnt. Anonymkode: e264b...17a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Har alltid gjort det nokså bra, men det var først da jeg flyttet til Trondheim for å studere at jeg virkelig presterte bra. Det kommer hovedsaklig av at mine venner hjemme brydde seg lite om skole og resultatene der, noe som ubevisst har påvirket meg negativt. Nå er jeg i et miljø der det er kult å gjøre det bra, og alle jobber mye, som igjen påvirker og og motiverer meg. Så mitt tips til deg vil være å finne en gjeng på studiet som påvirker deg positivt. Anonymkode: ce8fe...ff4 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 Det viste seg at jevnt arbeid gjennom semesteret trumfet skippertak rett før eksamen, gitt! Mindre festing og mer seriøs tilnærming til faget hjelper også en god del. Dessuten studerte jeg noe jeg allerede hadde jobbet en del med med, pluss at jeg selvsagt har blitt mer moden, fått mer erfaring og rett og slett har et grunnlag der jeg vet mer om verden rundt meg. Anonymkode: 36191...d79 1
Anononyma Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Motivasjon, tålmodighet og modenhet! Plutselig var ikke bedøk gresk fordi jeg tok meg tid til å jobbe skikkelig med det, og plutselig var det mulig å sette seg ned med en kopp te og kose seg med pensum på kveldstid/helg!
Majer Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 (endret) Alltid jobbet effektivt, men har aldri klart å skrive gode oppgaver. Enten blir de korte og konsise eller så går jeg rundt grøten og gjentar meg selv litt for mye. Klarer ikke mellomting. Begynte på studier der det har fint lite å si og endte opp med B i snitt. På det første studiet fikk jeg ikke annet enn D. Endret 13. august 2022 av Majer
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan klarte dere det? Og hvilken metode førte dere til å streve? Anonymkode: 07521...efe jeg trengte mer utdanning og bestemte meg for å se på studiene som jobb, jeg sto opp kl 0700, gikk til høyskolen kl 0800, gikk på alle timene, leste og gjorde øvingsoppgaver på høyskolen til kl 1600. Jeg gjorde også alle øvingene, gjorde alle gamle eksamensoppgavene. så jeg studerte ca 40 timer pr uke, leste ingenting på kveldstid og helg, da hadde jeg helt fri. ingen skippertak før eksamen, selv om jeg så over stoffet på kvelden før eksamen. Når jeg gikk til hver eksamen så visste jeg om det kom til å gå bra eller ikke, og det gikk stort sett bra. Anonymkode: 6c951...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 Jeg gikk fra middelmådig til stort sett A'er iblandet en og annen B da jeg forsto akademisk skriving, takket være en meget dyktig professor ved USN. Modning mellom bachelor og videre studier gjorde sikkert også sitt. Anonymkode: 05239...2c4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 Det var høy dedikasjon og hardt arbeid. Jeg vil ikke si at jeg ble flinkere/smartere etc, men jobbet hardt, satset høyt og fikk bedre karakterer som følge. Anonymkode: 5a422...dab
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #11 Skrevet 15. august 2022 Fikk adhddiagnose og medisiner så endelig klarte jeg å lære 👍 Anonymkode: 013dd...eb6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #12 Skrevet 16. august 2022 Var 29 da jeg begynte å studere på høyskole. Den viktigste faktoren var nok at jeg var veldig motivert og interessert i det jeg skulle studere. Hadde et stort ønske om å lære, og jeg elsket fagstoffet. En annen grunn var at jeg fikk en bedre studieteknikk. Leste stoffet med mer «innlevelse», ikke bare helt stakkato. Høres rart ut, men det funket på meg 😊Jeg leste ikke bare for å komme meg igjennom, men faktisk skjønne det jeg leste. Jeg reflektere mer over fagstoffet, jeg pugget ikke på samme måte som i tenårene. Anonymkode: aec7f...1d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå